Akutrolejová jednotka vyjela na další tratě, ČD ji testovaly na spojích z Vítkova a Nového Jičína

BEMU jednotky mají v rámci plánů Moravskoslezského kraje v budoucnu zajíždět na nové tratě.
Na vybrané spoje linek S33 a S34 v Moravskoslezském kraji byla ve středu mimořádně nasazena akutrolejová jednotka RegioPanter 690.2 (BEMU). V rámci zkušebních jízd se tak podívala do Vítkova nebo Nového Jičína.
„Cílem zkušebních jízd je otestovat nasazení této jednotky na zmiňované linky,“ uvedl na Facebooku organizátor dopravního systému v Moravskoslezském kraji ODIS.
Právě na tratě do Nového Jičína nebo Vítkova a dále do Budišova nad Budišovkou mají BEMU jednotky v rámci plánů Moravskoslezského kraje v budoucnu zajíždět. Nasazovány by byly na spojích z Ostravy.
Jak řekl deníku Zdopravy.cz mluvčí Českých drah (ČD) Filip Medelský, středeční testování se obešlo bez komplikací. Nasazení jednotky podle něj umožnila probíhající výluka na trati, kterou BEMU standardně obsluhují. V úseku Studénka – Příbor probíhá plánovaná údržba trati.
ČD před nedávnem uvedly, že zavedení přímých vlaků z Veřovic do Ostravy bez nutnosti přestupování ve Studénce díky nasazení nových akutrolejových jednotek RegioPanter přineslo větší zájem o cestování vlakem na této trase. „Aktuálně na trati z Ostravy do Veřovic sledujeme zhruba patnáctiprocentní nárůst počtu cestujících,“ řekl tehdy šéf ČD Michal Krapinec.
Moravskoslezský kraj je prvním regionem v Česku, který akutrolejové jednotky začal využívat. Jejich nasazení umožnilo přímé spojení i s obcemi a městy na neelektrifikované trati, aniž by cestující museli přestupovat. Každý den na trať vyjíždí tři jednotky ze čtyř, jedna vždy slouží jako záložní.
Náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Radek Podstawka deníku Zdopravy.cz řekl, že kraj je s jednotkami spokojen. Pochvaluje si především jejich údajně nulovou poruchovost.
Moravskoslezský kraj očekává dodávku dalších patnácti akutrolejových jednotek. Dorazit by měly podle plánů, České dráhy počítají s jejich nasazením v rámci jízdního řádu 2026/2027. Kraj plánuje, že budou jezdit na zmíněných trasách Ostrava – Nový Jičín, Ostrava – Budišov nad Budišovkou a Ostrava – Opava – Krnov. Vzniknout má také nová okružní vlaková linka Moravskoslezským krajem z Ostravy přes Karvinou, Český Těšín, Frýdek-Místek zpět do Ostravy.
Kraje chtějí bateriové vlaky. Podívejte se na velký přehled, na jaké tratě s nimi počítají