Akutrolejová jednotka vyjela na další tratě, ČD ji testovaly na spojích z Vítkova a Nového Jičína

BEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZBEMU jednotka RegioPanter. Foto: VUZ

BEMU jednotky mají v rámci plánů Moravskoslezského kraje v budoucnu zajíždět na nové tratě.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Žaty

No, mile rád uvedu čtenáře do reality. Nulovou poruchovost jednotky nemají, to vůbec ne. Například 2 týdny zpátky určitě jela dieslova náhrada. Jde vidět, že je pan Podstawka politikem. Ještě si dovolím poupravit nasazení nových jednotek které přijdou. Zatím neni plánováno z Nového Jičína protahnout všechny spoje až do Ostravy (což je škoda, když je to okresní město, které je větší než Kopřivnice nebo Příbor). Nicméně co se nasazení týče, vždy by se měla objevit akutrolejová jednotka i na spojích jedoucích z NJ pouze do Suchdola. Tam se ale bohužel čeká na SŽ až postaví v Suchdole nové nástupiště nad… Číst vice »

Tomas

1. Nový Jičín 23 tis., Kopřivnice 22 tis.
2. Na trati 325 leží kromě Kopřivnice také Studénka, Příbor, Štramberk a další menší obce, celkem cca 45 tis. obyvatel.
3. Na trati s NJ neleží nic.
4. Vedení vlaků přímo z NJ do Ov není zatím v Suchodel z hlediska technologie dopravy možné.
5. Spolehlivost – o tom si každý může udělat obrázek sám pohledem na sledovačky.

Igor

Jo ty minulé týdny byly špatné, protože strojvedoucí zapomněl, že má sběrač nahoře a urval ho, když do něčeho najel jezdilo se bez zálohy. To není moc porucha v pravém slova smyslu.

Leinad

Tak zůstává otázkou, jestli je to porucha vozidla nebo infrastruktury.
Pokud je na trati ETCS, má v datech stahovačku? Vlak se spícím strojvedoucím má uváznot, ne že infrastukturník jako pomstu shodí trolej a zablokuje vlaky okolo.

M152

V ETCS stahovačky nejsou, SŽ je tam má problém dát. Jsou tam jen stahovačky mezi různými napětími.

Pedro

Co je to platný, když je škodovka nedokáže vyrábět ve větším množství. Už takhle mají problém pokrýt stávající zákazníky. A zájem o ně by byl veliký, konečně vyrobili pěkný, funkční a pokrokový stroj a nemají dostatek materiálu na jejich výrobu.

Petr

A hlavně lidi, na praci

Michal M

Vyrobili stroj, který je technicky za konkurencí a který neumí prodat jinak než kavkám v MSK přes šmé ve výběrku.
Jako bateriové vlaky ano, ale nemusí se z toho dělat zase taková balkánská komedie.

Leinad

A jak daleko jsou za schopnostmi konkurence? Kdyby ČD napsaly do zadání výběrka, že chtějí BEMU, skutečně by se nikdo jiný nepřihlásil?

Tomáš

Až se na mě nikdo nezlobí ale BEMU mělo obstarávat trať Veronice Studénka až do Ostravy ale kdy chci jet vlakem ( průměrné 2x za týden) tak v 90 % případů jedu buď Regio Novou nebo starým vlakem. A to neberu v potaz že se ani nedostanu do cílové stanice Ostrava hl.n. Takže tak ( jezdím Kopřivnice Ostrava hl.n)

Tomas

Tak to mas bud neskutecnou smulu, nebo jezdis „blbymi“ spoji. Denne jede cca 50 x BEMU a 5 x regionova (rano na zahusteni taktu na 30 min a posledni nocni).
Co se tyce spolehlivosti, muze si udelat obrazek kazdy sam pohledem na sledovacky.
To ze ted konci vlaky ve Svinove je jeste nasledek vykolejeni RJ na hlavnim…

No comment

Však ten den byla výluka, tak proto byla jednotka volná na trajdání 🙂

Jan

A kdy budou v ČR konečně jezdit vlaky západního typu?

MK

Co je to vlak západního stylu?

Ondra

Neví někdo, jestli se to prodlouží z Veřovic do Valmezu?

Mike

Ve Veřovicích se plánuje úprava SZZ, aby mohli zajíždět až tam

Kicruj

Uvidíme, jestli to SŽ zvládne provést během životnosti jednotek 😀

Rei

Ideálně ještě dořešit přestupní vazbu ve Studénce, protože paradoxně se zavedením BEMU došlo k prodloužení jízdních dob s přestupem na R8. Dřív příjezd x:52, dnes x:40-x:51

Igor

Nikdy se nedá zavděčit všem. Prioritní směr je Ostrava. Mimochodem ty brzké časy s příjezdem okolo 40-45 jsou obvykle spoje, které budou v letním měsících obsluhovat závlek na letiště a přijedou tím o tento čas do Studénky později.
Například dnešní spoj 3379 odjezd Příbor 16:27, příjezd Studénka 16:41 bude od půlky června nahrazen 23179/3079 odjezd Příbor 16:27, příjezd Studénka16:51. Pokud uvažujeme s odjezdem R8 na Brno 16:54 je to celkem těsné a víc ubrat zde již nejde pokud chceme odjezd z Příbora zachovat na stejný čas.

Ic540

Jojo. Nelze se zavděčit všem toť pravda.

Ale ono se počítá s uzlem x:00 v Suchdole nad Odrou.

Studénka pak cca x:53 a x:07 na R8.

Mošnov bude o půl (28-32 postoj)tak ve výsledku to bude vycházet dobře ve Studénce. Na přestup tak může být do 10 minut od Brna i do Brna na trať 325…

Rei

Ano, samozřejmě, pokud berete Mošnov, tak to vychází, máte pravdu. Ovšem u spojů mimo Mošnov by lépe vycházelo křižování na nákladu v Kopřivnici, ne? Samozřejmě za předpokladu odjezdu linky R8 že Studénky x:56 tak, jak to bylo před výlukou. Taky by se nepřenášelo zpoždění při křižování v Příboře, jinak řečeno, proč to před 2 lety s kvatry šlo a nyní ne?

Igor

Protože vlastně každou hodinu se pojede do Mošnova. Buď spoj do Ostravy, nebo spoj do Veřovic. (sudé hodiny do Ostravy přes Mošnov, z Ostravy přímo, liché hodiny opačně) vždy tam bude to zdržení 10 minut kvůli závleku. Kvůli tomu také bylo přeloženo křížování z Kopřivnice n.n. do Příbora.

Pokud by se mělo vymyslet nějaké řešení jak to přesunou do Kopřivnice tak to moc nejde, protože by bylo třeba posunout odjezd z Ostravy o něco dříve, ale při cestě ze Svinova vadí expresy, které takový posun neumožní.

Rei

Ano, ovšem přestupní vazby ve Stu na R8 neumožňují hodinový takt přes Mošnov, což znamená, že každou hodinu se bude potkávat rychlejší s pomalejší skupinou, což by umožnilo křižování až na nákladu v Kopru a najednou by rychlejší vrstva ve směru do Ovy byla v čase „předchozích kvater“, které žádné expresy před rokem nezpomalovaly. Takže minimálně co 2 hodiny prostor pro pozdější odjezd ve směru do Ovy, a pro celkové zrychlení, je.

Igor

No ano, prostor tam je i nyní a je zapracovaný. Pokud se podívám na odjezdy Příbor směr Ostrava tak jsou obvykle sude hodiny 27, liché 33. Problém je že kvůli koridoru někdy tento čas prostojí ve Studénce (pravidelně podle JŘ) a tím často vychází že jedou stejně dlouho přestože minou Mošnov.

Rei

A o těch prostojích společně s křižováním v Příboře mluvím – zbytečně se tím vše prodlužuje, i přes to, že to v minulosti šlo udělat bez nich. Takže prostor k dalším úpravám tady je (zjevně nejspíš po výluce, která do toho hází vidle).

Igor

Spíš bych počkal co vymyslí po zkušenostech do nového JŘ. Červen se už blíží. Nechám se překvapit. Na Ostrava – Frýdlant taky první jízdní řád byl katastrofa a potom se to trochu dalo do kupy.

Staňa Míček

Podle mě super počin. Na té lince do Veřovic udělalo moderní vozidlo své – přitáhlo cestující. Pomocí BEMU se může krásně prozkoumat poptávka a potom vznikne super argument jestli tu kterou trať elektrifikovat, nebo nechat tak jak je.