Takže opět „mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“ 🙂
ghjghj
11 měsíců
Dokud jsem byl v brne, tak jsem to pouzival. Vlatnit auto ve meste s dobrou mhd je pro spoustu lidi zbytecne a drahe. Zajimave bylo, ze (tehdy) auta byla vybookovana na vikendy a pres tyden auta byla hodne volna. Vybizelo to zkombinovat autonapul s nejakou firemni flotilou.
Maara
11 měsíců
V Praze akorát tyhle věčně stojící auta jednom místě zabírají místo na parkování rezidentům.
Tak třeba si ti lidi, co to používali, koupí vlastní auto, nejspíš ho nebudou používat moc často, takže většinu času tam budou stát, ale budou to auta rezidentů, akorát zaberou o pár míst víc. Snad budete spokojenější.
Asi největší omyl 🙂
Právě auta rezidentů stojí na stejném místě před stejným vchodem často tak dlouho, až jim zreznou kotouče nebo se pokryjí mechem. Auto Carsharingu vydrží zmizí vždy za pár dní.
Právě sdílená auta poskytují enormní úsporu parkovacích míst.
1 rezident = 1 auto = 1 parkovací místo
1 sdílené auto = 10 řidičů ale pořád jen jedno jediné parkovací místo. 🙂
FabiaLover
11 měsíců
Škoda, občas jsem to využil. O důvod víc pořídit si vlastní Fábii.
Přesně tak. Sdílená by byla, kdyby si „sdíleči“ založili družstvo nebo zapsaný spolek, do jeho majetku auta nakoupili a pak je společně užívali. Což je utopie jak od Wolkera.
Mimochodem, včera byla soudním rozhodnutím zrušena „pojišťovna proti pokutám“ údajně poskytující „právní služby“, přičemž jako důvod bylo mj. uvedeno to, že se ve skutečnosti nejednalo o žádnou pojišťovnu a dokonce ani o subjekt, který by mohl poskytovat příslušné právní služby. Majitel bude dále trestán za neoprávněné podnikání. Stejnou optikou bychom měli nahlížet i na poctivost provozovatelů „sdílení“, kteří ve skutečnosti vedou prachobyčejnou půjčovnu.
Třeba Autonapůl je družstvo, akorát počet členů je omezený (ti mají podíl na majetku družstva tj. zejména ty auta). Družstvo pak umožňuje sdílení aut i mezi nečleny družstva (tzv. sdílníky)
Přiznám se, že tuto organizaci neznám a pokud funguje tak, jak popisujete, tak tam nějaké znaky sdílení budou. Ale jak mají ošetřené to „sdílení“ pro nečleny družstva, aby to nebylo zase jen skryté půjčování, na to jsem sám zvědavý. Díky za tip.
Obecně sdílení znamená, že si skupina lidí mezi sebou půjčuje věci, které někteří z nich vlastní.
Půjčovna je firma, která vlastní vše a ostatním půjčuje za poplatek.
Carsharing je tedy to, že lidé nabízejí svá auta ostatním (třeba přes nějakou platformu). Co jsem tak zběžně koukal, tak to vypadá, že ty firmy zmíněné v článku mi neumožňují mé auto sdílet, tedy to carsharing není.
Jako že by Vám to sem měl někdo napsat ještě jednou, abyste to nemusel číst o dva příspěvky výše? Ta definice je naprosto jasná a černobílá. Mít něco s někým sdílené znamená mít s ním na dané věci podílové vlastnictví. Tato auta Vám ovšem neříkají pane ani ve zlomku své hodnoty. Patří zcela cizímu subjektu, který Vám je půjčuje. Proto půjčovna.
Já si to chtěl přečíst od pána Bobka, významně čekal, kdy to přijde, že někdo zpochybní carsharing vs. autopůjčovna, tak já čekám, kde ten rozdíl je. Jak psalo několik lidí, pokud ty auta firma vlastní a půjčuje je lidem, tak to je autopůjčovna a ne sdílení. Ale třeba to dokáže popsat tak, že změním názor.
Sdílení ve smyslu půjčování je pouze marketingový trik, na který jste patrně také naletěl. Navíc půjčovny zjistily, že když to budou nazývat sdílením, tak k tomu můžou zneužít veřejné prostranství, což je ještě víc nechutné.
Nelžete. Vžil by se tehdy, když by se mezi lidmi stal obecně a přirozeně rozšířeným. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Provozovatelé a propagátoři této služby nám to slovo tlačí horem dolem a – světe div se – pořád nic.
Je to něco podobného, jako „restaurace McDonalds“. Toto slovní spojení můžete v reklamě vídat a slýchat už mnoho let, ale od lidí ho v běžné konverzaci prostě neuslyšíte. Jídelně na pomezí bufetu a stánku lidé restaurace říkat nebudou, protože jí prostě není – a marketéři se mohou stavět klidně na hlavu.
Prostě se termín „sdílená“ pro tento způsob půjčování vžil a Vy s tím nic nenaděláte. Samozřejmě se můžete pořád ztrapňovat v diskuzích, ale nikomu tím nepomůžete.😁
To je mi líto. Učiním tedy poslední pokus pomoci alespoň Vám. Pod každým příspěvkem jsou takové dva symboly a u nich čísla – zelené a červené. Slouží jako zpětná vazba a dá se z nich dokonce vyčíst i to, kdo se v diskusi ztrapňuje. Schválně na to zkuste občas mrknout, je to bezva.
Mezi lidmi, co to používají, se to celkem vžilo, případně se používá anglický název, právě pro odlišení od klasických půjčoven. Ono od klasické půjčovny se to liší i skladbou uživatelů – typický uživatel půjčovny většinou vlastí auto, ale potřebuje ho někde, kde ho nemá (typicky po cestě letadlem), příp. ho má nepojízdné, kdežto typický uživatel carsharingu vlastní auto nemá, protože by ho málo využil nebo ho má zálohu pro občasné použití jako druhého auta v rodině. Nebo i firmy pro málo časté služebky.
Tento termín už se používá v podstatě od začátku toho, kdy se v ČR tento způsob půjčování objevil a pokud se něco nezmění, tak se bude používat do konce světa.😁🤦♂️
To je samozřejmě nesmysl. Půjčování aut je v ČR už desítky let, pokusy o veřejné sdílení aut tu jsou zhruba 10 let (pokud vím) a půjčovny začaly tento termín zneužívat teprve před pár lety.
Pak tu asi byly ještě případy, které začaly jako sdílení, ale protože se to nechytlo, tak se přešlo k půjčování vlastních vozů, ale výraz „sdílení“ zůstal.
David
11 měsíců
Ted jak byl čerství sníh, tak bylo vidět, že řidiči tady těch ‚sdilenych‘ auto jsou asi nesmrtelní…
A teď si představte, jak by to na silnicích vypadalo, kdyby ta auta byla doopravdy sdílená. Co nikomu nepatří, to nemá žádnou hodnotu. A špatně dopadne.
Stačí se podívat do každé větší firmy na tzv. referentská vozidla, kdy si je půjčuje každý oprávněný zaměstnanec – ta auto jsou po třech letech pojízdným vrakem a popelnicí. Normálnímu člověku vydrží auto i 20 let, ale referentské auto se bez úhony nedožije ani 3 let.
Pujcovna…
Takže opět „mysleli jsem to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“ 🙂
Dokud jsem byl v brne, tak jsem to pouzival. Vlatnit auto ve meste s dobrou mhd je pro spoustu lidi zbytecne a drahe. Zajimave bylo, ze (tehdy) auta byla vybookovana na vikendy a pres tyden auta byla hodne volna. Vybizelo to zkombinovat autonapul s nejakou firemni flotilou.
V Praze akorát tyhle věčně stojící auta jednom místě zabírají místo na parkování rezidentům.
Chudáci rezidenti, kdopak jim tam to auto asi zaparkoval? Určitě to byl nějaký zlomyslný venkovan. A pak šel domů pěšky.
Tak třeba si ti lidi, co to používali, koupí vlastní auto, nejspíš ho nebudou používat moc často, takže většinu času tam budou stát, ale budou to auta rezidentů, akorát zaberou o pár míst víc. Snad budete spokojenější.
Asi největší omyl 🙂
Právě auta rezidentů stojí na stejném místě před stejným vchodem často tak dlouho, až jim zreznou kotouče nebo se pokryjí mechem. Auto Carsharingu vydrží zmizí vždy za pár dní.
Právě sdílená auta poskytují enormní úsporu parkovacích míst.
1 rezident = 1 auto = 1 parkovací místo
1 sdílené auto = 10 řidičů ale pořád jen jedno jediné parkovací místo. 🙂
Škoda, občas jsem to využil. O důvod víc pořídit si vlastní Fábii.
I Autonapůl nabízí Fabie 😉
Nejsou sdílená, jsou z půjčovny.
Ne, fungovalo to podobně jako drahé Car4way.
Přesně tak. Sdílená by byla, kdyby si „sdíleči“ založili družstvo nebo zapsaný spolek, do jeho majetku auta nakoupili a pak je společně užívali. Což je utopie jak od Wolkera.
Mimochodem, včera byla soudním rozhodnutím zrušena „pojišťovna proti pokutám“ údajně poskytující „právní služby“, přičemž jako důvod bylo mj. uvedeno to, že se ve skutečnosti nejednalo o žádnou pojišťovnu a dokonce ani o subjekt, který by mohl poskytovat příslušné právní služby. Majitel bude dále trestán za neoprávněné podnikání. Stejnou optikou bychom měli nahlížet i na poctivost provozovatelů „sdílení“, kteří ve skutečnosti vedou prachobyčejnou půjčovnu.
Třeba Autonapůl je družstvo, akorát počet členů je omezený (ti mají podíl na majetku družstva tj. zejména ty auta). Družstvo pak umožňuje sdílení aut i mezi nečleny družstva (tzv. sdílníky)
Přiznám se, že tuto organizaci neznám a pokud funguje tak, jak popisujete, tak tam nějaké znaky sdílení budou. Ale jak mají ošetřené to „sdílení“ pro nečleny družstva, aby to nebylo zase jen skryté půjčování, na to jsem sám zvědavý. Díky za tip.
Pojistovna proti pokutam, to zni dobre, to si najdu:)
Už to přišlo.
Tak nám zkuste vysvětlit ten rozdíl mezi carsharingem a autopůjčovnou. Já ho tam taky nevidím.
Obecně sdílení znamená, že si skupina lidí mezi sebou půjčuje věci, které někteří z nich vlastní.
Půjčovna je firma, která vlastní vše a ostatním půjčuje za poplatek.
Carsharing je tedy to, že lidé nabízejí svá auta ostatním (třeba přes nějakou platformu). Co jsem tak zběžně koukal, tak to vypadá, že ty firmy zmíněné v článku mi neumožňují mé auto sdílet, tedy to carsharing není.
Sdileci platforma je BlablaCar
Jako že by Vám to sem měl někdo napsat ještě jednou, abyste to nemusel číst o dva příspěvky výše? Ta definice je naprosto jasná a černobílá. Mít něco s někým sdílené znamená mít s ním na dané věci podílové vlastnictví. Tato auta Vám ovšem neříkají pane ani ve zlomku své hodnoty. Patří zcela cizímu subjektu, který Vám je půjčuje. Proto půjčovna.
Já si to chtěl přečíst od pána Bobka, významně čekal, kdy to přijde, že někdo zpochybní carsharing vs. autopůjčovna, tak já čekám, kde ten rozdíl je. Jak psalo několik lidí, pokud ty auta firma vlastní a půjčuje je lidem, tak to je autopůjčovna a ne sdílení. Ale třeba to dokáže popsat tak, že změním názor.
Berte to tak, že termín „sdílená“ se prostě pro tento způsob půjčování vžil a neztrapňujte se.
Sdílení ve smyslu půjčování je pouze marketingový trik, na který jste patrně také naletěl. Navíc půjčovny zjistily, že když to budou nazývat sdílením, tak k tomu můžou zneužít veřejné prostranství, což je ještě víc nechutné.
Nelžete. Vžil by se tehdy, když by se mezi lidmi stal obecně a přirozeně rozšířeným. Skutečnost je ovšem přesně opačná. Provozovatelé a propagátoři této služby nám to slovo tlačí horem dolem a – světe div se – pořád nic.
Je to něco podobného, jako „restaurace McDonalds“. Toto slovní spojení můžete v reklamě vídat a slýchat už mnoho let, ale od lidí ho v běžné konverzaci prostě neuslyšíte. Jídelně na pomezí bufetu a stánku lidé restaurace říkat nebudou, protože jí prostě není – a marketéři se mohou stavět klidně na hlavu.
Prostě se termín „sdílená“ pro tento způsob půjčování vžil a Vy s tím nic nenaděláte. Samozřejmě se můžete pořád ztrapňovat v diskuzích, ale nikomu tím nepomůžete.😁
To je mi líto. Učiním tedy poslední pokus pomoci alespoň Vám. Pod každým příspěvkem jsou takové dva symboly a u nich čísla – zelené a červené. Slouží jako zpětná vazba a dá se z nich dokonce vyčíst i to, kdo se v diskusi ztrapňuje. Schválně na to zkuste občas mrknout, je to bezva.
Mezi lidmi, co to používají, se to celkem vžilo, případně se používá anglický název, právě pro odlišení od klasických půjčoven. Ono od klasické půjčovny se to liší i skladbou uživatelů – typický uživatel půjčovny většinou vlastí auto, ale potřebuje ho někde, kde ho nemá (typicky po cestě letadlem), příp. ho má nepojízdné, kdežto typický uživatel carsharingu vlastní auto nemá, protože by ho málo využil nebo ho má zálohu pro občasné použití jako druhého auta v rodině. Nebo i firmy pro málo časté služebky.
A jaký termín se „vžil“ pro hlupáky papouškujici reklamní newspeak korporací? Ještě pořád je to frikulín, nebo už je to něco víc kchůl freš a in?
Tento termín už se používá v podstatě od začátku toho, kdy se v ČR tento způsob půjčování objevil a pokud se něco nezmění, tak se bude používat do konce světa.😁🤦♂️
To je samozřejmě nesmysl. Půjčování aut je v ČR už desítky let, pokusy o veřejné sdílení aut tu jsou zhruba 10 let (pokud vím) a půjčovny začaly tento termín zneužívat teprve před pár lety.
Pak tu asi byly ještě případy, které začaly jako sdílení, ale protože se to nechytlo, tak se přešlo k půjčování vlastních vozů, ale výraz „sdílení“ zůstal.
Ted jak byl čerství sníh, tak bylo vidět, že řidiči tady těch ‚sdilenych‘ auto jsou asi nesmrtelní…
Úplně stejně jako kdejaké dospělé děcko ve dvacetileté plečce.
A teď si představte, jak by to na silnicích vypadalo, kdyby ta auta byla doopravdy sdílená. Co nikomu nepatří, to nemá žádnou hodnotu. A špatně dopadne.
Stačí se podívat do každé větší firmy na tzv. referentská vozidla, kdy si je půjčuje každý oprávněný zaměstnanec – ta auto jsou po třech letech pojízdným vrakem a popelnicí. Normálnímu člověku vydrží auto i 20 let, ale referentské auto se bez úhony nedožije ani 3 let.
Moudra uvaha.
Tak schválně, kdy to přijde?