Aircraft Industries usiluje o zakázku z Nepálu, státnímu dopravci nabídl své L 410
Letoun L 410 NG kunovického výrobce Aircraft Industries. Zdroj: Aircraft Industries
Dva konkurenti nabídli letouny Dornier Do 228 a DHC-6 Twin Otter.
Když L-410 létají u Gomy, tak rozhodně nejde o v Nepálu neznámý stroj a svou spolehlivostí a lácí by mohl zabodovat i u jiného tamního dopravce.
Už i Nepál je před Čsa taková ostuda.
To by byl jedinečný důvod si tam udělat výlet 🙂
To můžete i teď. L 410 tam létají na trase Káthmándú – Lukla společnosti Goma Air.
A to je dobré vědět 🙂
Věděl jsem, že je tam certifikovali, ale ne že tam už jsou.
Goma Air nejspis už neexistuje. V soucasne době maji L410 Summit Air. A nejméně jedno se už podarilo nepalxum znicit…
Goma Air se na Summit Air přejmenovala před asi pěti lety.
Já mám pocit že stihli zlikvidovat už 2, oba přímo v Lukle.
Bylo by fajn kdyby 410 vyhrala. 👍
Twin Otter a Dornier jsou v Nepálu xx let zavedení. Servis na místě, anebo v Indii, to AI nabídnout nemůže. NIkdo na servis do Kunovic, tisíce kilometrů létat jen tak nebude. Navíc Kanadáni mají v Nepálu dost silnou kliku a dlouhodobě velmi dobrou pověst. Favorita vidím jinde, nežli u L 410….ale tak snaha je snaha.
Ale L 410 tam také létají, jenom ve staré verzi a renomé také nemají špatné. Jestli chtějí Kunovičtí ve světě s NG prorazit, tak tam ten servis budou muset dělat. Jinak to mohou rovnou zabalit.
NG je certifikovaný model roku 2017, technologie tak okolo 2011 z doby vývoje.V letectví už historie, ani jedno NG nebylo nikomu za cca. 7 let prodáno, prostě není žádný zájem, bohužel. Utraceno x stovek milionů na vývoj, certifikaci – výsledek 0. To je realita. Tož tak.
Pročpak je Twin Otter fyvoritem?
Jak uvádím v textu: protože už je tam mají/měli.
Nemůže hrát roli havárie L-410 v 2019?
https://www.aerospaceinczech.com/blog/lonska-nehoda-l-410-v-nepalu-byla-zpusobena-lidskym-selhanim
Způsobeno lidským selháním, xsoudit podle toho typ letadla je poněkud … ech.
Nekrmte trolla, prosím.
O tom vubec neni sporu. Nicmene i tak takova nestastna udalost bohuzel casto negativni vliv proste ma. Je to nelogicke, ale stava se to.
L 410 v Nepálu létají též. I na Luklu.
To jsou ale staré stroje, přeci jenom NG už je někde jinde.
A to něco mění na tom, že tam s nimi mají zkušenost a létají tam? Ostatně jsou tam i novější. https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiL8qOmybyDAxXegv0HHV3pBdUQFnoECBEQAQ&url=https%3A%2F%2Fmzv.gov.cz%2Fnewdelhi%2Fcz%2Foeu%2Farchiv%2Fdalsi_uspech_l_410_v_nepalu_dodani.html&usg=AOvVaw02k4NTHwgptJG5ilq3X52u&opi=89978449
Čtete ten text nebo ne? „Konkurenční souboj nebude pro kunovického výrobce jednoduchý, favoritem by měli být Kanaďané. Nepal Airlines už totiž dvěma letouny DHC-6-300 Twin Otter disponují. Provozuschopný je podle dostupných informací nejspíše jen jeden z nich.“
Čtu. Odpovídám na tvrzení pana Václava, která s tím, že v Nepálu L 410 létají již dnes, byť pro jinou společnost nemá nic společného s tím, o jakou přesnou verzi letadla se jedná nic společného,.
Mám na mysli konkrétně Nepal Airlines. Ty dosud měly z malých letadel jen Twin Ottery.
To pak ano. Ale reference netvoří jen to, že sám něco používáte či ne, a o šancích to moc nevypovídá.
V letectvi je nicmene z mnoha duvodu uz dlouho zvykem netristit flotilu na vice ruznych typu, neni-li pro to zasadni duvod.
Mají 2 letadla toho typu, z toho jen 1 funkční. To není moc silný důvod na téma tříštění flotily.
Hlavně Twin je jednopilotní a nepotřebuje tolik předepsaného servisu. Celkově má 410 velké náklady.
Výrobce má sice Twina jako jednopilotního, ale naštěstí převážná většina zemí má jako pro podmínku pro komerční dopravu cestujících dva piloty. Takže tato výhoda se nejspíše ani v nepálu neaplikuje.
V Nepalu jsem letel uz asi 20x a vzdy byli 2 piloti.
Ten předepsaný servis je ale jednoduchý stejně jako celé letadlo. NG v tomto znamená prodloužení servisních intervalů. Takže kde vidíte ty velké náklady?
Protože je lehký a má STOL výkony. Nová NG je díky tomu, že
je těžší než předchůdce se „STOL“ výkony trochu někde jinde.
Vyšší váha, vyšší rychlosti. I ty přistávací..
Výrobce stále deklaruje vlastnosti STOL stejně jako delší dolet a levnou údržbu s výjimkou GE motorů oproti Walterům, tam je cena dílů dvojnásobná. Praktický dostup je přes 8 km.
Tak kromě jiného přetlaková kabina u Twin Otterů – a v Nepálu je právě spousta přeletů mezi letišti, kde jsou hory ve výšce nad 3300 m – L 410 max do této výšky a výše bohužel ne…proto je operování s L410 nejen v Nepálu silně limitováno díky maximální výšce pro nepřetlakové kabiny. Bohužel, to je velika nevýhoda pro operování v takovýchto hornatých zemích…