Aircraft Industries usiluje o zakázku z Nepálu, státnímu dopravci nabídl své L 410

Letoun L 410 NG kunovického výrobce Aircraft Industries. Zdroj: Aircraft IndustriesLetoun L 410 NG kunovického výrobce Aircraft Industries. Zdroj: Aircraft Industries

Dva konkurenti nabídli letouny Dornier Do 228 a DHC-6 Twin Otter.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pjezek164

Když L-410 létají u Gomy, tak rozhodně nejde o v Nepálu neznámý stroj a svou spolehlivostí a lácí by mohl zabodovat i u jiného tamního dopravce.

Martin

Už i Nepál je před Čsa taková ostuda.

Air Traveller

To by byl jedinečný důvod si tam udělat výlet 🙂

M19

To můžete i teď. L 410 tam létají na trase Káthmándú – Lukla společnosti Goma Air.

Air Traveller

A to je dobré vědět 🙂

Věděl jsem, že je tam certifikovali, ale ne že tam už jsou.

supich

Goma Air nejspis už neexistuje. V soucasne době maji L410 Summit Air. A nejméně jedno se už podarilo nepalxum znicit…

Air Traveller

Goma Air se na Summit Air přejmenovala před asi pěti lety.

Joe

Já mám pocit že stihli zlikvidovat už 2, oba přímo v Lukle.

Mengo

Bylo by fajn kdyby 410 vyhrala. 👍

alian

Twin Otter a Dornier jsou v Nepálu xx let zavedení. Servis na místě, anebo v Indii, to AI nabídnout nemůže. NIkdo na servis do Kunovic, tisíce kilometrů létat jen tak nebude. Navíc Kanadáni mají v Nepálu dost silnou kliku a dlouhodobě velmi dobrou pověst. Favorita vidím jinde, nežli u L 410….ale tak snaha je snaha.

Václav

Ale L 410 tam také létají, jenom ve staré verzi a renomé také nemají špatné. Jestli chtějí Kunovičtí ve světě s NG prorazit, tak tam ten servis budou muset dělat. Jinak to mohou rovnou zabalit.

alian

NG je certifikovaný model roku 2017, technologie tak okolo 2011 z doby vývoje.V letectví už historie, ani jedno NG nebylo nikomu za cca. 7 let prodáno, prostě není žádný zájem, bohužel. Utraceno x stovek milionů na vývoj, certifikaci – výsledek 0. To je realita. Tož tak.

Jan Vaclavik

Pročpak je Twin Otter fyvoritem?

Jiří Kocurek

Způsobeno lidským selháním, xsoudit podle toho typ letadla je poněkud … ech.

M19

Nekrmte trolla, prosím.

Mysel

O tom vubec neni sporu. Nicmene i tak takova nestastna udalost bohuzel casto negativni vliv proste ma. Je to nelogicke, ale stava se to.

M19

L 410 v Nepálu létají též. I na Luklu.

Václav

To jsou ale staré stroje, přeci jenom NG už je někde jinde.

M19

Čtu. Odpovídám na tvrzení pana Václava, která s tím, že v Nepálu L 410 létají již dnes, byť pro jinou společnost nemá nic společného s tím, o jakou přesnou verzi letadla se jedná nic společného,.

M19

To pak ano. Ale reference netvoří jen to, že sám něco používáte či ne, a o šancích to moc nevypovídá.

Mysel

V letectvi je nicmene z mnoha duvodu uz dlouho zvykem netristit flotilu na vice ruznych typu, neni-li pro to zasadni duvod.

M19

Mají 2 letadla toho typu, z toho jen 1 funkční. To není moc silný důvod na téma tříštění flotily.

Viki

Hlavně Twin je jednopilotní a nepotřebuje tolik předepsaného servisu. Celkově má 410 velké náklady.

Air Traveller

Výrobce má sice Twina jako jednopilotního, ale naštěstí převážná většina zemí má jako pro podmínku pro komerční dopravu cestujících dva piloty. Takže tato výhoda se nejspíše ani v nepálu neaplikuje.

supich

V Nepalu jsem letel uz asi 20x a vzdy byli 2 piloti.

pjezek164

Ten předepsaný servis je ale jednoduchý stejně jako celé letadlo. NG v tomto znamená prodloužení servisních intervalů. Takže kde vidíte ty velké náklady?

Martin

Protože je lehký a má STOL výkony. Nová NG je díky tomu, že

je těžší než předchůdce se „STOL“ výkony trochu někde jinde.

Vyšší váha, vyšší rychlosti. I ty přistávací..

pjezek164

Výrobce stále deklaruje vlastnosti STOL stejně jako delší dolet a levnou údržbu s výjimkou GE motorů oproti Walterům, tam je cena dílů dvojnásobná. Praktický dostup je přes 8 km.

alian

Tak kromě jiného přetlaková kabina u Twin Otterů – a v Nepálu je právě spousta přeletů mezi letišti, kde jsou hory ve výšce nad 3300 m – L 410 max do této výšky a výše bohužel ne…proto je operování s L410 nejen v Nepálu silně limitováno díky maximální výšce pro nepřetlakové kabiny. Bohužel, to je velika nevýhoda pro operování v takovýchto hornatých zemích…