Aircraft Industries dodá dva letouny L 410 do Kazachstánu

Letadlo L410. Ilustrační foto: Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation - Let L-410UVP, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=38046476Letadlo L410. Ilustrační foto: Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation - Let L-410UVP, CC BY-SA 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=38046476

Firma pokračuje v hledání nových trhů po konci odbytu v Rusku.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Observer

Buď budou Kunovice vyrábět něco, co zákazník chce, nebo budou dělat kooperace. Případně to mohou zavřít.

M19

Souvislost?

Anton

Kdyby konečne pochopili,že je potřeba mít i prvotřídní servis náhradních dilu

Jan

Kampak asi budou z Kazachstánu pokračovat? Celní unie láká…

Drtikoll

Přesně tak, zamíří to reexportem do Ruska. Všem to je jasné, ať žijí sankce! A Rusové se plácají do stehen

Balíkář

To už je snad na diagnózu.

Drtikoll

Trošku se v mezinárodním obchodu a zejména dodržování sankcí pohybuji…kolikrát by jste se divili, kdo s čím obchoduje…

Kicruj

Ntevrdím, že sse to neděje, ale že by topřeprodávalo přímo kazašské ministerstvo obrany?

Tom Matto

Vzhledem k tomu, ze se russaci nedostanou k servisu motoru a k ostatnim dilum bud hodne tezko nebo vubec, je to krajne nepravdrpodobne. Sami totiz i pomerne nove L-410 z provozu vyrazuji.

vlachjan

Přál bych si, aby Let vyšel z této krize silnější a dokázal se rozšířit na nová teritoria. Nicméně jen šest strojů za půl roku, to nevypadá nijak růžově.

Jarka

Tak průměr kolem 14-15 letadel vyrábějí již dlouho, ne?

vlachjan

Měl jsem za to, že v dobrých letech před kovidem se produkce pohybovala kolem 20-22 letounů ročně.

Mysel

Ano. Pak, zejmena v souvislosti se zmenou vlastnika, poklesla. Ale osobne se domnivam, ze jde o docasny stav a produkce naopak poroste.

LeBœuf

take jim drzim palce, ale situace te fabriky je neruzova desitky let. a ted prisli o nejvetsi odbytiste. jak to asi muze dopadnout? marketingove kecy omnipolu jsou jedna vec, tvrda realita je vec druha.

Kubrt

V Omnipolu nejsou takoví blbečci, aby šli do něčeho, co nemá šanci uspět.

Jiri

Blbečci nejsou, jen využili příležitost koupit se slevou, když ruský majitel musel prodat.
Aircraft Industries by se potřebovali nový výrobní program, protože trh pro malé, pomalé letadlo bez přetlakové kabiny ubývá. Nezpevněná letiště se modernizují a umožňují přistávat s vykonejsimi typy.

vlachjan

Třeba Pilatus jasně ukazuje, že zájem o letadla se schopností vzletu z krátkých runwayí je. Bohužel začít nový program, který by vedl ke konkurenceschopnému letounu je asi zcela mimo možnosti Letu. Nicméně pokud má být schopnost vyrobit nové letadlo zachována, potřebuje ČR nový program. Nabízelo by se vzkříšení programu EV 55 Outback, ale to by vyžadovalo silného partnera.

vlachjan

Vůbec bych se nedivil kdyby cílovím kupcem byli ti Orbánovi hoši z Maďarska, co si koupili Aero. Pro ty by pak nebyl morální problém najit si cestičku zpět na ruské trhy

LeBœuf

desitky let byli zavisli na vyvozu do Ruska a ted to mavnutim kouzelne hulky zmeni. tak to good luck.

Black

A co si takhle nejdříve zjistit, kam všude byla nebo jsou prodávány L-410, než začnete psát pitomosti, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Let_L-410_Turbolet

Joe

Tak naopak je to motivace k tomu, aby se na trzích mimo Rusko víc prezentovali a snažili se ta letadla prodat. Mě by spíš zajímalo, jestli už někam dodali NG verzi, kolem té je stále takové ticho po pěšině.

Kokot

Verze NG se neprodala ještě ani 1