kmax

Airbus získal zakázku na 100 letadel, do Vietnamu dodá nové A321neo

Airbus A321neo v barvách společnosti Vietjet. Zdroj: AirbusAirbus A321neo v barvách společnosti Vietjet. Zdroj: Airbus

Největší vietnamská soukromá aerolinka má s novými stroji velké plány.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VíKo

V únoru letíme do Vietnamu. Po všech recenzích jsme tuto aerolinku vyřadili z moznosti právě kvůli časovým posunum v odletech. Jestli jim nový letadla pomůžou nevím, ale kredit mají mizernej s cenou tak o 20% nižší než Vietnam Airlines. Jenze pokud něco stojí 2000 a něco 1600, tak radši dám 400 navíc s aspoň nějakou možnosti, že nezkysnu na letišti. 😁

liborvavrik82

Moc hezky jste popsal jak spousta z nás zohledňuje nízkou cenu jen do jisté míry. A za spolehlivost si rádi připlatíme. Nejsme tedy extrémně citliví na cenu, na rozdíl od lidí z vitnamské menšiny v ČR. Pro ně by mohl být VjetJet ten správný dopravce.

Fred Rooks

Při cestování po Vietnamu je dobré se smířit s úpravou plánû za pochodu a snažit se moc nestresovat nějakým itinerářem. Mimochodem, last minute letenky mívá Vietjet za úplně snové ceny.

Petr

Vietjet pravidelně využívám a zkušenosti jsou všelijaké… cena je nižší, ale problém je spolehlivost. Hodinová zpoždění jsou normální. Letadla jak kdy, často letí poměrně letitá (asi pronajatá) letadla. Tak nějak platí, co si kdo zaplaťí, tak dostane. Ve Vietnamu všichni počítají s tím, že kdo letí s Vietjetem, tak doletí, jen není uplně jasné kdy 😁

dzejejc

Vietjet vyzkoušen a byl lepší než Vietnam Airlines. Jen na linku do Prahy asi čekejme spíš něco jiného. A321 jsou na jiné linky, do Prahy to nedají.

Fred Rooks

Jenom ty odlety bývají trochu nespolehlivé, ale prý se jim na některých letištích snaží házet klacky pod nohy.

MajsterN

Vietjet v regionu dělá Bčko k AirAsia, takový druhý Ryan – jen o 10-20% horší služby a hraje to vždycky na cenu. Jejich síť jsou dost často náhodné výstřely v poslední době, AirAsia v tom má lepší hubovou strategii.
AirAsia umí dodat seriózní a konzistentní produkt, když si to člověk řádně zaplatí, vietjet jede maximum low cost a snaží se vůbec tady nějak přežít.
Vlastně je to u nich jen o tom nasypat co nejvic letadel někam a doufat, že podkopnou AirAsia o 5% na ceně.

Kolemjdoucí

Já letectví rozumím ještě méně než věcem, kterým také nerozumím vůbec, tak se naivně zeptám: v čem přesně může být problém té linky do Vietnamu, vzhledem k početné vietnamské menšině žijící u nás a prioritě letiště?

Jan S

Předně se musí najít dopravce, který si ekonomicky vyhodnotí obchodní příležitost a má k dispozici vhodné letadlo. Priority letiště zde nemají žádný vliv. Maximálně dopravce dostane slevu, pokud létá do nové destinace, kam se doposud z Prahy nelétá. Vietnamská diaspora je sice velká, ale je otázka, zda spolu s turisty vytěží linku celoročně. Oproti tomu v milionových asijských metropolích nebývá s obsazením letadla problém a dopravce tak neriskuje.

Kolemjdoucí

Což tohle bych i chápal, nicméně přijde mi, že se od nás lítá do nepravděpodobnějších míst. Nicméně co já vím, samozřejmě.

Lkprak

V minulosti se psalo, že vietnamská komunita u nás je dost citlivá na cenu a je problém prodat letenky ve vyšších tarifních třídách, což negativně ovlivňuje profitabilitu případné přímé linky.
I když se to nezdá, možností, jak se dostat z Prahy do Vietnamu je dost a Vietnamci prostě půjdou po tom, kde to bude zrovna nejlevnější. Nevím, jestli se to teda už od té doby nezměnilo.

liborvavrik82

Což by mohlo nahrát společnosti VietJet. Pokud platívl to, že se snaží být o cca 5% levnější než Air Asia.

synergo

Mezi místními komentujícími nejsou žádní světoběžníci. Že je problém dojet koněspřežskou do Liberce reklamuje kdekdo, ale že se rychleji dostane do Hanoje, neocení žádný. 🙁

Béďa Havránek

Já byl ve Vietnamu loni v únoru a březnu a možnost se tam dostávat přímo z Prahy by byla skvělá, tedy pokud by nebyla předražená. Letěli jsme s Air China z Frankfurtu přes Šen-čen a jakkoli rád poznávám Čínu, tak oba přestupy byly docela otravné, plné průdy a buzerace, šílenýho papírování a vystávání nekonečných front, abychom se dostali z letiště ven.