Airbus získal zakázku na 100 letadel, do Vietnamu dodá nové A321neo
Airbus A321neo v barvách společnosti Vietjet. Zdroj: Airbus
                            
Největší vietnamská soukromá aerolinka má s novými stroji velké plány.

Největší vietnamská soukromá aerolinka má s novými stroji velké plány.
Vietjet vyzkoušen a byl lepší než Vietnam Airlines. Jen na linku do Prahy asi čekejme spíš něco jiného. A321 jsou na jiné linky, do Prahy to nedají.
Vietjet v regionu dělá Bčko k AirAsia, takový druhý Ryan – jen o 10-20% horší služby a hraje to vždycky na cenu. Jejich síť jsou dost často náhodné výstřely v poslední době, AirAsia v tom má lepší hubovou strategii.
AirAsia umí dodat seriózní a konzistentní produkt, když si to člověk řádně zaplatí, vietjet jede maximum low cost a snaží se vůbec tady nějak přežít.
Vlastně je to u nich jen o tom nasypat co nejvic letadel někam a doufat, že podkopnou AirAsia o 5% na ceně.
Já letectví rozumím ještě méně než věcem, kterým také nerozumím vůbec, tak se naivně zeptám: v čem přesně může být problém té linky do Vietnamu, vzhledem k početné vietnamské menšině žijící u nás a prioritě letiště?
Předně se musí najít dopravce, který si ekonomicky vyhodnotí obchodní příležitost a má k dispozici vhodné letadlo. Priority letiště zde nemají žádný vliv. Maximálně dopravce dostane slevu, pokud létá do nové destinace, kam se doposud z Prahy nelétá. Vietnamská diaspora je sice velká, ale je otázka, zda spolu s turisty vytěží linku celoročně. Oproti tomu v milionových asijských metropolích nebývá s obsazením letadla problém a dopravce tak neriskuje.
Což tohle bych i chápal, nicméně přijde mi, že se od nás lítá do nepravděpodobnějších míst. Nicméně co já vím, samozřejmě.
V minulosti se psalo, že vietnamská komunita u nás je dost citlivá na cenu a je problém prodat letenky ve vyšších tarifních třídách, což negativně ovlivňuje profitabilitu případné přímé linky.
I když se to nezdá, možností, jak se dostat z Prahy do Vietnamu je dost a Vietnamci prostě půjdou po tom, kde to bude zrovna nejlevnější. Nevím, jestli se to teda už od té doby nezměnilo.
Mezi místními komentujícími nejsou žádní světoběžníci. Že je problém dojet koněspřežskou do Liberce reklamuje kdekdo, ale že se rychleji dostane do Hanoje, neocení žádný. 🙁
Já byl ve Vietnamu loni v únoru a březnu a možnost se tam dostávat přímo z Prahy by byla skvělá, tedy pokud by nebyla předražená. Letěli jsme s Air China z Frankfurtu přes Šen-čen a jakkoli rád poznávám Čínu, tak oba přestupy byly docela otravné, plné průdy a buzerace, šílenýho papírování a vystávání nekonečných front, abychom se dostali z letiště ven.