Airbus získal dalšího zákazníka na letoun A350-1000, dvacet jich koupí Delta
Airbus A350-1000 v barvách Delta Air Lines. Zdroj: Delta
Dodávky jsou plánovány mezi lety 2026 až 2028.
Dodávky jsou plánovány mezi lety 2026 až 2028.
Jen houšť a snad Airbus nikdy nebude mít tak rozsáhlé problémy, jakými si prošel (svou vinou) Boeing. Se současnou (a zřejmě i budoucí) masivní poptávkou mě tak napadá, co je s výrobním závodem Mitsubishi Aircraft Corporation v Japonsku? Převzetí těchto prostor a úprava pro některý z modelů (zřejmě A320) by v současný situaci mohla dávat smysl.. Zaměstnaci, dodavatelský řeťezce kolem.. Sice by se to muselo celý uzpůsobit, ale to že mají s výrobou letadel zkušenosti by mohlo být dost cenné.
Airbus nema hlavni problem s finalni montazi, ale s dodavkami dílů. A to dalsi montazni misto nevyresi.
Výborná zpráva !
Takže dodávka za 2 až 4 roky, nečeká se 10 a více let jak bylo zmiňováno v předchozích diskuzích.
To jaksi záleží na typu. Airbus má různé výrobní linky. Nejdéle se čeká na narrow body A320/321.
O 10 letech tam mlel jediný uživatel a bez pochopení dalších souvislostí a plánování leteckých společností. Už ten základ čekacích lhůt se odvíjí od konkrétního typu. Jednouličkových letadel se obecně poptává víc, takže jsou i delší lhůty na výrobu a dodání. A350-1000 je model, který není poptávaný v tisícovkách kusů. A žádná společnost neobjednává stylem „jé ta naše flotila už stojí za prd, příští měsíc tady chci mít nové kusy“.
No, to sice neobjednává, nicméně objednávky na deset let dopředu jsou druhý extrém – nikdo neví, co bude za deset let, a pro společnosti je obrovský probém plánovat cokoli „co bude za deset let“.
Je to taková loterie.
Jinak ten, kdo tady něchápe něco o plánování leteckých společností jste spíš vy, než Apex, který tady dlouhodobě ukazuje, že je co se porozumění letecké dopravě asi tak o 250 světelných let před kýmkoli dalším tady.
Ty se radeji nevyjadruj
„Delší doby“ je takový zajímavý obrat. Když dnes objednáte A320/1neo, dříve než za deset let ho nedostanete. Když jich objednáte 200, za 10 let dostanete první a pak teprve postupně ty další.
Takže opravdu nechtějí mít obměněnou flotilu za půlrok, ale taky zrovna nechtějí čekat na první ekonomičtější letoun do doby, do které nikdo nevidí. Nicméně na výběr zrovna není.
Libi se mi jak tu skoro kazdy operuje s 10 lety u A320/1. Protoze si spocita nedodane objednavky a vydeli poctem dodanych letadel v 2023… Co treba vzit do uvahy, ze v Airbusu nespi a zvysuji vyrobni takt? Letos to melo byt uz 65 letadel mesicne, coz pravdepodobne stihnou pozdeji protoze Pratt and Whitney je s dodavkami motoru v soucasnosti nejvetsi bottleneck. A hlavne v 2026 maji najet na 75 letadel mesicne. Jen doplnim ze po covidu, kdyz uz se rozjeli tak byl vyrobni takt 46 A320/1 za mesic jeste v 2022. Takze navyseni je to skutecne brutalni. Naposledy kdyz… Číst vice »
Já nikde neříkám že to je prdel, ani že to je chyba Airbusu. Navýšit výrobní kapacity není žádná sranda a stejně nestíhají výrobci motorů. Mají mít až 75 měsiíčně do 2025, ale backlog je kolem 8600 letadel rodiny A32x (takže by potřebovali sekat alespoň 86 ročně, aby to bylo 10 let, aktuálně je to více).
Je to prostě realita trhu a skutečně při dnešních objednávkách očekávané temíny.
https://www.airbus.com/sites/g/files/jlcbta136/files/2024-01/Airbus-Infographic-2023-Commercial-Aircraft-orders-and-deliveries.png
A člověk by tu čekal jisté porozumění psaného textu. Přeci jen, nejsme na novinkách.
Ano, na A320 family se opravdu deset let čeká.
https://simpleflying.com/airbus-models-large-backlog-guide/#airbus-a320-family
As of May 2023, the A320 Family aircraft has a backlog of a whopping 5,983 aircraft.
K tomu Reuters uvádí: „with the goal of 65 A320neo-family jets a month slipping to end-2024 and the rate of 75 slipping to 2026 from „middle of the decade“.“
To by bylo 900 ks ročně, zhruba 7 let prostou násobilkou jen s tím, co bylo objednáno už v květnu 2023.
Ano je to presne tak.