Tu otázku máte položenou špatně. Já třeba paktování s totalitními režimy odsuzuju mimo jiné právě proto, že jsem celou řadu z nich navštívil. Spolupráce kvůli ekonomické výhodnosti se nakonec vždycky vrátí jako bumerang. Vrátilo se to s Ruskem, které někteří slepě hájili a vesele tam podnikali i po invazi do Gruzie a na Krym, a vrátilo se to i s Čínou, když si závislost na tamní výrobě vyžíráme poslední tři roky v podobě ekonomické krize (když pominu smrt milionů lidí po celém světě). A to se sobecky zabývám jenom věcmi, které mají dopad přímo na nás. Že ten režim brutálně… Číst vice »
Volejte sláva a 3 dny se radujte!!!
To bylo keců, jak se po kovidu všichni poučí a po maléru z nedostatku všeho možného, co se vyrábí v Asii a následného nedostatku, který trvá dodnes.
Nikdo se nepoučil a brzy na tento styl doplatí celá Evropa. Politici to ještě podpoří nelogickými a kontraproduktivními nařízeními centrálně vnucenými a pak se budeme divit, že místo prosperující Evropy a s tím spojeným blahobytem tu budeme mít bídu a nezaměstnanost. Další krůček k válce.
panda
1 rok
Před lety tam nadržení kapitalisti začali přesouvat výrobu telefonů, a dnes už neseženete jiný než čínský.
Pak stejným stylem následovala auta, a nechci vidět poměr výroby tak do pěti let…
A teď ještě letadla…
Pro me tedy pri koupi jakehokoliv vyrobku je dulezite ( z ciste ideologickych duvodu, nechci podporovat cinsky rezim, jakoukoliv formou ), aby vyrobek nebyl vyroben v Cine. A zatim se mi to uspesne dari. Ac je mi jasne, ze pri rozebrani vyrobku na jednotlive komponenty bych uspesny nebyl. Ale i maly krucek se musi pocitat. 😉
mic
1 rok
A nedaj si říct, nedaj…ale je to marný, je to marný, je to…marný…
Jaroslav
1 rok
Upozorňujem, že budem možno mimo témy článku ale súvisíto s touto tendenciou presunu výroby. Je to čiste môj osobný názor no myslím si, že Čína sa blíži k titulu najsilnejšej krajiny sveta. Silu krajiny tvorí podľa môjho názoru počet obyvateľov , technológie, rozloha, samostatnosť, ekonomika, vplyv, závislosť ostatných krajín, armáda a diplomacia.Veľké spoločnosti premiestnili výrobu do Číny, niekoľké sú nimi aj vlastnené (Volvo). Momentálne aj strategická spoločnosť ako Airbus vyrába časť svojej produkcie v Číne. Vidíme, aké problémy nastali, keď chýbajú mikročipy do aut. Otázka znie, či je západný svet schopný vôbec konkurovať Číne ohľadom atraktivity pre výrobcov. Zároveň poskytujú… Číst vice »
19.století patřilo Evropě, 20. století bylo ovládnuto USA a 21. století je Čínské…
Množství obyvatel, sílu ekonomiky, technologickou vyspělost…to nikdo neokecá.
Ale v polovině každého století, v bodě největší síly a úspěchu, byl a je už usazený zlom a postupný ústup dominance…
Karel
1 rok
Kdo z německých vrcholných politiků provokoval s Taiwanem?
A že se německým politikům vyplatil tenhle přístup k Rusku, že? Budiž jim k dobru, že v tomto ohledu teda přiznali chybu a snaží se, aby ji napravili. Jen je smutné, že vůči té Číně to vypadá na opakování scénáře. Holt bude zase muset přijít náraz do zdi, aby si uvědomili realitu.
Otansiho
1 rok
Ti to vobšlehnou se vším všudy. “Vím jak “ mělo zůstat v Evropě.
Ta výroba převážně probíhá pořád v Evropě. Pošle se to do Číny kde hotové celky zkompletují. A není to první letadlo v Číně udělané, je to první NEO.
Peeetr
1 rok
To je tak, když si hlavní produkční místo zablokujete výrobou nesmyslného a ztrátového modelu A380. A to jenom proto, že se manažeři potřebovali pochlubit tím, že jsou nejen blbci, ale i největší.
Roman osobně
1 rok
Zeptám se: Létají „čínské“ Airbusy i u jiných leteckých společností než u čínských aerolinek?
Jelikož ty jejich COMACy zatím díru do světa neudělaly, tak zatím to úplně vše ještě nezvládli. Obecně mají problém s motory, i ve vojenské sféře byly motory dovážené z Ruska na vyšší úrovni než domácí výrobky. Ale prostředků na vývoj mají dost, takže je to spíš otázka času než to odladí a začnou si vyrábět sami.
K čemu teda staví továrnu v Rokycanech?
Tu otázku máte položenou špatně. Já třeba paktování s totalitními režimy odsuzuju mimo jiné právě proto, že jsem celou řadu z nich navštívil. Spolupráce kvůli ekonomické výhodnosti se nakonec vždycky vrátí jako bumerang. Vrátilo se to s Ruskem, které někteří slepě hájili a vesele tam podnikali i po invazi do Gruzie a na Krym, a vrátilo se to i s Čínou, když si závislost na tamní výrobě vyžíráme poslední tři roky v podobě ekonomické krize (když pominu smrt milionů lidí po celém světě). A to se sobecky zabývám jenom věcmi, které mají dopad přímo na nás. Že ten režim brutálně… Číst vice »
Odpovídáte z vyrobeného zařízení z Číny?
Volejte sláva a 3 dny se radujte!!!
To bylo keců, jak se po kovidu všichni poučí a po maléru z nedostatku všeho možného, co se vyrábí v Asii a následného nedostatku, který trvá dodnes.
Nikdo se nepoučil a brzy na tento styl doplatí celá Evropa. Politici to ještě podpoří nelogickými a kontraproduktivními nařízeními centrálně vnucenými a pak se budeme divit, že místo prosperující Evropy a s tím spojeným blahobytem tu budeme mít bídu a nezaměstnanost. Další krůček k válce.
Před lety tam nadržení kapitalisti začali přesouvat výrobu telefonů, a dnes už neseženete jiný než čínský.
Pak stejným stylem následovala auta, a nechci vidět poměr výroby tak do pěti let…
A teď ještě letadla…
Pro me tedy pri koupi jakehokoliv vyrobku je dulezite ( z ciste ideologickych duvodu, nechci podporovat cinsky rezim, jakoukoliv formou ), aby vyrobek nebyl vyroben v Cine. A zatim se mi to uspesne dari. Ac je mi jasne, ze pri rozebrani vyrobku na jednotlive komponenty bych uspesny nebyl. Ale i maly krucek se musi pocitat. 😉
A nedaj si říct, nedaj…ale je to marný, je to marný, je to…marný…
Upozorňujem, že budem možno mimo témy článku ale súvisíto s touto tendenciou presunu výroby. Je to čiste môj osobný názor no myslím si, že Čína sa blíži k titulu najsilnejšej krajiny sveta. Silu krajiny tvorí podľa môjho názoru počet obyvateľov , technológie, rozloha, samostatnosť, ekonomika, vplyv, závislosť ostatných krajín, armáda a diplomacia.Veľké spoločnosti premiestnili výrobu do Číny, niekoľké sú nimi aj vlastnené (Volvo). Momentálne aj strategická spoločnosť ako Airbus vyrába časť svojej produkcie v Číne. Vidíme, aké problémy nastali, keď chýbajú mikročipy do aut. Otázka znie, či je západný svet schopný vôbec konkurovať Číne ohľadom atraktivity pre výrobcov. Zároveň poskytujú… Číst vice »
19.století patřilo Evropě, 20. století bylo ovládnuto USA a 21. století je Čínské…
Množství obyvatel, sílu ekonomiky, technologickou vyspělost…to nikdo neokecá.
Ale v polovině každého století, v bodě největší síly a úspěchu, byl a je už usazený zlom a postupný ústup dominance…
Kdo z německých vrcholných politiků provokoval s Taiwanem?
A že se německým politikům vyplatil tenhle přístup k Rusku, že? Budiž jim k dobru, že v tomto ohledu teda přiznali chybu a snaží se, aby ji napravili. Jen je smutné, že vůči té Číně to vypadá na opakování scénáře. Holt bude zase muset přijít náraz do zdi, aby si uvědomili realitu.
Ti to vobšlehnou se vším všudy. “Vím jak “ mělo zůstat v Evropě.
Shanghai Tesla platí taky k tomu lepšímu. Asi bych taky radši šel do Čínského a321 než toho, či sestavovali francouzští odboráři.
no, tak to určitě ne.
Doufám, že toto nebude znamenat konec letecké výroby v Evropě. Číňané jsou v mnoha ohledech více než šikovní.
Ta výroba převážně probíhá pořád v Evropě. Pošle se to do Číny kde hotové celky zkompletují. A není to první letadlo v Číně udělané, je to první NEO.
To je tak, když si hlavní produkční místo zablokujete výrobou nesmyslného a ztrátového modelu A380. A to jenom proto, že se manažeři potřebovali pochlubit tím, že jsou nejen blbci, ale i největší.
Zeptám se: Létají „čínské“ Airbusy i u jiných leteckých společností než u čínských aerolinek?
Myslím že takto by otázka neměla znít. Ale kolik si už Číňané osvojili evropských technologií a know-how?
Jelikož ty jejich COMACy zatím díru do světa neudělaly, tak zatím to úplně vše ještě nezvládli. Obecně mají problém s motory, i ve vojenské sféře byly motory dovážené z Ruska na vyšší úrovni než domácí výrobky. Ale prostředků na vývoj mají dost, takže je to spíš otázka času než to odladí a začnou si vyrábět sami.
Takže je to pořádně naučíme a za pár let to můžeme u nás zavřít. Nakonec železniční vozidla jsou krásný příklad.
Vyjmenuje mi prosím příklady, kde to na trhu EU dotáhli Číňané dále než na okruh…
Vossloh?