Airbus ukázal maketu hlavní paluby nákladního letounu A350F

Maketa hlavní paluby nákladního Airbusu A350F. Zdroj: AirbusMaketa hlavní paluby nákladního Airbusu A350F. Zdroj: Airbus

Součástí instalace jsou i dosud největší boční nákladové dveře na hlavní palubu na světě.

Evropský výrobce letadel Airbus ukázal realistickou maketu části hlavní paluby nákladního letounu A350F. Cílem je přilákat nové zájemce, dosud si letadlo objednalo okolo desíti zákazníků.

Součástí instalace jsou i dosud největší boční nákladové dveře na hlavní palubu na světě. Na šířku měří 4,3 metru. Boční nákladové dveře na hlavní palubu Boeingu 747-F měří 3,4 metru, dveře konkurenčního Boeingu 777-8F budou měřit 3,72 metru.

Airbus A350F bude vycházet z Airbusu A350-1000 a využívat poznatky z Belugy a A300-600F. Budoucím uživatelům nabídne dolet až 8 700 kilometrů a nosnost 111 tun. Samozřejmostí budou oproti starším nákladním letounům výhody jako vyšší účinnost motorů, udržitelnost či nižší provozní náklady.

Ve srovnání se starším Boeingem 747-F bude objemová kapacita Airbusu A350F stejná, oproti konkurenčnímu Boeingu 777-8F však zvládne o pět tun vyšší užitečné zatížení. Letoun si již objednali dopravci jako Turkish Airlines, Cathay, Etihad, Air France-KLM nebo Starlux.

Maketa hlavní paluby nákladního Airbusu A350F. Zdroj: AirbusMaketa hlavní paluby nákladního Airbusu A350F. Zdroj: AirbusMaketa hlavní paluby nákladního Airbusu A350F. Zdroj: Airbus
Tagy A350 Airbus Airbus A350 Airbus A350F cargo letecká nákladní doprava
Žádné komentáře