Airbus připravuje rozšíření A350-1000 na deset sedaček v jedné řadě

Airbus A350-1000 British Airways při odletu z Toulouse. Foto: AirbusAirbus A350-1000 British Airways při odletu z Toulouse. Foto: Airbus

Úprava interiéru nemá přinést snížení komfortu pro cestující.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František Adolf

Vlastně ten desátej bude venku na křídle… 😂

Surio Mario

Pan Tau Airways

Air Traveller

jen takove upresneni – do 350
slo nacpat 10 sedacek uz nyni. na ukor komfortu (neco ala 777 air france). par lowcostu to fakt pouziva.

toto je jen uprava, ktera deset sedacek udela pouzitelne i pro … ponekud vice na komfort orientovane aerolinky

Ala

Já jsem před dvěma měsíci letěla s A350 a už tam byla konfigurace 3-4-3 (Iberia nebo Aeromexico)

Air Traveller

to rozhodne nebyla. nemohla byt. jaksi z toho titulu, ze neni certifikovana.

iberia ma -900 a ma je samozrejme s 3-3-3.

aeromexico 350 vubec nema.

Air Traveller

tak oprava, certifikovany je.

David

Něco to stát musí, když to nebude úbytek komfortu pro pax, pravděpodobně bude pro posádky.
Zeptejte se posádek pracujících na A321NEO, jak se jim pracuje.
Diskuze na téma single X widebody se může opakovat stále dokola, má to výhody i nevýhody.

Tím jen chci říct, že na úkor někoho to být musí.

Aleš

Má ti snad někdo pocit, že obložení má tloušťku půlky šířky sedačky? Ten člověk si dělá z lidí blázny…
Btw.je ten nový tripl stejně široký jako 350 a bude to tedy stejné peklo nebo je širší?

KrizeVychodniSpolecnosti

350 má šířku trupu 596 cm, 777X bude mít 597 cm :-). Evidentně je ten 1 cm dostačující na to, aby se mohla přidat 1 sedačka navíc :-D.

Walt

Ne, tak to není. B777 má vnější průměr trupu 619 cm. Současná generace má vnitřní 586 cm a 10 sedaček je (bohužel) úplně běžná věc. Nová generace bude mít vnitřní průměr 594 cm. Proti tomu A350 má vnější 596 cm a vnitřní 561. A350 je o 25 cm menší a má standardně 9 sedaček. Trochu se ubere každé sedačce, trochu se zůží uličky, možná se ubere trochu obložení a to těch 45 cm na další sedačku nějak udělá…

David

Walt to napsal přesně, tady vážně nechápu ty mínusy. A350 je opravdu o 25 cm užší (sem tam se uvádí u B777 587 cm a u B777X 596 cm, ale to je detail).
Myslíte si, že kdyby A350 měla stejnou šířku kabiny jako B777, že by tam Airbus/společnosti nedali 10 sedaček od hned začátku? 😉
A ano, tím obložením naženou pár centimetrů, ale budou muset např. zúžit uličky nebo udělají nějaké změny u područek sedadel a podobně. Ale prostě 25 cm rozdíl je fakt hodně, obzvlášť 33-35 cm u B777X 🙂

ViaE

Nepotrvá dlouho a výrobci zjistí, že čím méně obložení v letadle, tím více prostoru pro sedačky.
Dále je zajímavý zbytek hyperbolické závislosti = úplně bez obložení se počet možných sedaček blíží k nekonečnu. No co, plebs v ekonomické třídě to vydrží a bude dost čerstvého vzduchu.

PetCd

FrenchBee a Air Caraibes už v konfiguraci 3-4-3 s A350 létají od chvíle kdy letadla uvedli do provozu.

KrizeVychodniSpolecnosti

Taková LH by to bude brát doslova všemi 10, i kdyby to znamenalo sebevětší snížení komfortu.

Pavel

Upřímně, šířka sedačky není mezi faktory snižujícími komfort leteckého cestování na špici, horší je nedostatečný prostor na kolena a zejména chování spolucestujících.

KrizeVychodniSpolecnosti

S prostorem na kole souhlasím, ale šířka je taky dost důležitá, např. 777 v 3-4-3 je už pěkná sardinkárna, zatímco v A380 je to úplně v pohodě. Nicméně já se snažím LH vyhýbat jak čert kříži, bohužel i při letech na západní pobřeží USA se už podává u LH jen 1 teplé jídlo a 2. jídlo je hnusný sendvič nebo bageta a za BC u LH si připlatí jen blázen, to je proporcionálně ještě větší humus než EC za tu cenu, čekám, že do 2 let bude u LH jen suchá rýže. Když ti porovnám s LOT, kde dostanete 1.… Číst vice »

KrizeVychodniSpolecnosti

*na kolena 😀

Mysel

On ten prostor pro kolena je klicovy jen pro lidi s vetsi vyskou. Sirka sedacky naopak zajima vicemene kazdeho.

Lumiere

Když máte za sebou někoho, kdo do mezery mezi sedačkami sotva narve kolena a při každém pohybu kopne do vaší opěrky zad, tak vás prostor pro kolena taky zajímá, a to velice.

Mysel

Ano, treba jako nevychovane dite. ;o)
Chapu ten Vas priklad, ale v kontextu „normalni“ konfigurace widebody letadel se tohle opravdu nestava tak casto. (U B737/A320 nejake nizkonakladovky by to pochopitelne bylo neco jineho.)

Atwa

Byť Senator u MaM tak LH se vyhýbam jak čert kříži.
Využíval jsem Austrian a Swiss, ale doba pokovidivá kdy Austrian neustále prudil s FFP2 během letu v době kdy jiné aerolinky už dávno toto pravidlo zrušlily, mne vrhl na palubu LOTu a jsem spokojen.

KrizeVychodniSpolecnosti

Souhlasím, mně v současnosti taky nejvíc vyhovuje LOT, LH group jsem taky využíval a snažím se už nevyužívat. Navíc mně sedí, že LOT létá i z Ostravy.