Airbus přestaví první letadlo A380 na testování vodíkových motorů

A380 přestavěný na vodíkový pohon. Vizualizace: AirbusA380 přestavěný na vodíkový pohon. Vizualizace: Airbus

Letadlo s pohonem na tekutý vodík má vzlétnout poprvé v polovině dekády.

Zpět na článek
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mengo

V dobe kdy se kazda sedacka v letadle pocita tak se klidne zadek letadla vyklidi od cestujicich a nainstaluji se tam nadrze. Propagacni foto od Airbusu to nazorne ukazalo. Uz jen toto dost vyrazne zvysi cenu letenky a snizi kapacitu. Ale stejne to nikdy nebude dokud bude ropa.

Prádelník

Bezemisní létání, ať to stojí, co to stojí. Pročež začneme tím největším a nejžravějším mamutem.

Cestovatel z Vysočiny

A čím tedy začít? Rogalem? Právě u těch mamutů to má největší smysl.

Jiří Kocurek

Vodík má jednu nebezpečnou vlastnost: Obrovský rozsah koncentrací se vzduchem, kdy exploduje.
Kdysi se používal svítiplyn (oxid uhelnatý). Ale z důvodu jeho nebezpečnosti se od toho upustilo. Z podobného důvodu se upustilo od palivových článků na metanol, to prostě není pro širokou veřejnost.
Spousta leteckých neštěstí dopadla jakž takž dobře. Být tam vodík…

Cestovatel z Vysočiny

Taky mi to přijde dost šílené. Vodík je fajn, ale měl by být nějak vázaný, v této raw formě je to o hubu. Navíc ty nádrže s tekutým vodíkem budou muset být chlazeny, a když se chlazení porouchá, bude to také zajímavé. Prostě je tam dost věcí na další dlouhý vývoj.

dopravopat

Ľudstvo už raz malo obrovské lietajúce stroje, síce neboli priamo vodíkom poháňané, ale nadnášané. A ako dopadli. Koľko tie nádrže na vodík vážia vrátane celej infraštruktúry? Vodíkový bude iba jeden maličký motor na sterche? No, má to byť lietajúce laboratórium. Tak nech im lieta hlavne bezpečne.

Krtek

Tu-155…

michal82

že by cesta k navratu k A380? Asi ne ale pokus dobrý

leCamra

Určitě to není cesta k návratu A380, je to definitivní tečka za „Super Jumbem“. MSN 001 bylo testovací/vývojové letadlo.
Osobně mám radost, že letadlo z již ukončeného projektu dostane nový život a stane se testovacím strojem pro nové technologie.

MHD

Řekl bych, že se vybralo A380 především kvůli tomu, že je čtyřmotorové. Nic víc bych za tím nehledal.

johnyboii

Urcite aj 4 engine. Ale podla vizualizacii to nevyzera ze vodikovy motor nahradi jeden 4 konvencnych motorov na kridlach. Skor to bude priestor na palube.

Ondřej

Tak to já bych se toho asi nebál. Mě to přijde že strany Airbusu, tak trochu vize do budoucna. A380 byl pro Airbus docela trhák, pokud díky vodíku bude mít emise 0 tak bych se nedivil kdyby postavili něco podobného. To letadlo zařízla spotřeba paliva a ekomagori. Jinak pokud se jim to podaří, tak to bude trhák jak série A321

Y.K.

Nebude mít emise 0. Spalováním vodíku (klasicky plamenem) vznikají NOx. Vodíkový letoun nebude mít emise CO2.

A380 zařízla jen a pouze ekonomika, ne ekomagoři. Čtyři motory jsou čtyři motory, dvojnásobek komplexity a oprav proti dvoumotoráku, mnohem větší šance, že se nějaký z nich poškodí, motory jsou to nejdražší na letadle. Plus ne úplně snadné vytěžování takové kapacity za všech okolností.

Marek

Přesně tak, tady o ekologii vůbec nešlo… a ani z finanční stránky návratu jumba vodík nijak nepomůže… i kdyby ty motory už existovaly – tj. nebylo by potřeba je draze (!) vyvíjet, tak provoz na vodík by byl mnohonásobně dražší, už jen kvůli energetické náročnosti výroby vodíku, pracnému “tankování” atd… podle mě je to spíš snaha najít způsob, díky kterému budou letadla moci létat i v době, kdy už nebude dostatek ropy… ale to je (naštěstí) hudba vzdálené budoucnosti…

Krtek

No, trhák, to fakt nevím. Třeba co se týče kapacity na cargo, tak je to spíš propadák. To letadlo bylo víc otázka prestiže než ekonomiky a byla v něm možnost spousty 3,14čovin v kabině. Joo takle kdyby to bylo full eco pro 900 lidí, tak prosím…ale jinak 777-300 se svým nekonečným nákladovým prostorem a dvěma motory vede na plné čáře