Letecké společnosti Letectví

Airbus předal tisící A320neo, odlétl s ním jeho největší zákazník

Předání tisícího A320neo. Foto: Airbus
Předání tisícího A320neo. Foto: Airbus

Necelé čtyři roky po dodání prvního letadla A320neo oslavil Airbus důležitý milník v jejich výrobě. V týdnu předal už tisící letadlo. Jeho majitelem je leasingová společnost CDB Aviation Lease Finance, která ho pronajímá indické společnosti IndiGo.

Airbus si k předání tisícího letadla nevybral IndiGo náhodně: s více než 430 objednávkami je indický expandující dopravce suverénně největším zákazníkem tohoto typu.

IndiGo má ve flotile už 96 A320neo, první firma převzala v březnu 2016. Pro Airbus se A320neo i přes zpoždění s výrobou stalo zásadním modelem, firma má 6 660 závazných objednávek na jeho různé verze.

A320neo se vyrábí už na čtyřech místech: kromě Hamburku a Toulouse také v čínském Tchien-ťin a v Mobile ve státě Alabama v USA.
A320neo už má mezitím několik různých verzí: větší A321neo a jeho verzi s prodlouženým doletem A321LR. Airbus oznámil ještě současně start verze s ještě delším doletem A321XLR.

Oproti původní verzi letadel A320family má verze neo o pětinu nižší spotřebu paliva a je výrazně tišší.

Letadla A320neo mají objednané i České aerolinie, podle posledního stavu objednávek jen tři kusy. Čtyři z objednávky zmizely, mluví se ale o jejich nahrazení modelem A220 nebo A321XLR.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Janina
Host
Janina

Má někdo zdání, čím chce nahradit ČSA svá ATR72? Nebo jejich trasy prostě bez náhrady zruší?
Třeba Košic by bylo škoda, my to jako firma využíváme, máme zákazníky v okolí Košic a severovýchodním Maďarsku.

Y.K.
Host
Y.K.

Když si pročtete diskusi až dolů…

Janina
Host
Janina

Ale A220-300 má víc než dvojnásobnou kapacitu oproti ATR72, nejsardinkovatější verze pro 160 pax už konkuruje kratším B737. Na lince do Košic tohle nemají šanci nikdy zaplnit. Kdyby se tam zaplatila třeba A319, tak už tam dávno lítá.

Bart
Host
Bart

A319 na linku do Košic? totálně na hlavu. to už je lepší koupit třeba A220-100, má kapacitu většinou kolem 110 pax, A319 ČSA má 144 pax, což tedy není daleko od A220-300 se 160 pax. bylo by lepší koupit A220-100 nebo třeba nějaký Embraer.

Janina
Host
Janina

Vždyť přece říkám, že A319 se nikdy nezaplatí/nenaplní na lince do Košic. Ale i ta A220-100 je pořád moc velká. Když kupujem Košice, tak i na poslední chvíli (1-3 dny před odletem) za levno, tak podle mě nic většího než to ATRko se tam prostě neuživí.

Bart
Host
Bart

mohly by koupit třeba ruskou modernizovanou verzi českého L-410, ale těžko říct, jestli by to doletělo až do Košic. Jinak už fakt nevím, co by mohly koupit menšího. možná CRJ, nebo E145…

Jiří
Host
Jiří

ČSA zrušili na začátku roku i Ostrava a nahrazovat ji nehodlaji a je to škoda právě na ATR72 sem se učil 😟

Martin R
Host
Martin R

Takže ty čtyři Airbusy, které vypadnuly z objednavky ČSA nejsou definitivně u ČSA odepsány? Místo nich ČSA objedná jiné typy? To se nedá v objednávkách Airbusu dohledat?

Janina
Host
Janina

V detailním seznamu otevřených objednávek A220 ČSA nefiguruje, je tam ale několik kusů vedených bez jména zákazníka.

Martin R
Host
Martin R

Díky za odpověď.

Jen tak
Host
Jen tak

Dneska se tak nejak profláklo, že CSA bude mít A220.

Jen tak
Host
Jen tak

nektere objednavky jsou “bez odhaleni kupujiciho”.

ted se mluvi o tom, ze csa se rozhodla zfinalizovat 4 x 220-300 a 3x320neo

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll

Krátce