Airbus předal první A330-900. Spotřebou i pohodlím má konkurovat dreamlineru

Předání prvního A330-900. Foto: AirbusPředání prvního A330-900. Foto: Airbus

Letecká společnost TAP Air Portugal zařadila do své flotily jako první na světě nové dálkové letadlo Airbus A330-900. Jde o

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
liposh

taky se vám tak líbí u aerolinií TAP ten designový jazyk toho loga? Ty dva odstíny zelené a dva odstíny červené? Mně to přijde jako učebnicový příklad , jak dělat jednoduché, ale chytlavé věci.

Tomáš

Souhlas! Přesně to jsem si také říkal, opravdu povedené logo, krásně zvolené barvy.

Zdeněk

I mně se líbí. Ve srovnání se současným logem a livery ČSA je ale každé povedené a pěkné.

Jen tak

ja nevim, co lidi proti trsátku maj … ono to neni zas tak spatne, a na letadlech to vypada dobre.

(ja vim, co proti tomu lidi maj .. je to stejné nadávání, jako na skodovku a cokoli jineho domaci provenience)

Zdeněk

¨Je to logo nicneříkající, okatě umělé, nenápadité, nerespektující na rozdíl od dřívějšího (i toho současného portugalského) národní barvy. Připadá mi, že bylo zavedeno jen jako změna za každou cenu a proto, aby uspokojilo něčí finanční zájmy. Bývalé logo bylo mnohem hezčí, nebylo vůbec strnulé a už vůbec nenavozovalo postsocialistický dojem, jak se veřejnosti snaží namluvit jistá skupina lidí, a tehdejší livery ČSA se nestydělo ani za češtinu, ani za českou dikaritiku.

Jen tak

No… nerad bych se hadal, ale pubodni logo bylo … otresne. V porovnani s trsatkem uplne nekde jinde .

Vlastne to nebylo logo. A nejaka corporate identity se s nim prakticky nedala provozovat.

Pavel

O bývalé logo se ČSA soudili s autorem. Kvůli blbě napsané smlouvě nepatřilo logo ČSA, ale autorovi, který z ČSA odešel a pak chtěl peníze. Nové logo i nátěry vyšly údajně na míň.

T.H.

Fascinuje mě, že se u dreamlineru (zvlášť v uspořádání 3+3+3) dokáže někdo mluvit o „pohodlí“… konkurence v krabičce sardinek.

Jen tak

3-3-3 v letadle velikosti dreamlineru je příjemná záležitost. zejména v porovnání s 3-4-3, které má (např.) air france v 777 (i s příhlédnutím k tomu, že 777 je větší).

jaké jiné rozesazení byste si v dreamlineru představoval? 2-5-2? úžasný nápad. nebo 2-3-2 ? taky úžasný nápad. a letenka za dvojnásobek.

Juraj

Prvé kusy pre JAL a ANA boli 2-4-2, to bolo na 787 ideál. Potom samozrejme aj Japonci pochopili, že celková ekonomika letu sa dá potlačiť tým, že sa tam naskladá viac cestujúcich.
Takže áno, A330 bude vždy pohodlnejšia ako 787, ale zase vždy radšej 787, než 777 v usporiadaní 3-4-3.

Profesor

A není lepší B787 nebo A350 bez ohledu na rozestupy sedaček v tom, že tam může být větší tlak vzhledem ke kompozitum než v ostatních let.? Mám zkušenost s 12 hod. lety a „nová“ let. viz. výše se opravdu zdají na cest. příjemnější a pohodlnější než stará bez ohledu na rozestupy sedaček. Ví někdo z redakce, jaký je rozdíl v tlaku vzhledem k tlaku na zemi či v nad. výšce, popř. kolik dílů nové A330 je z kompozitu ve srovnání s A350 či B787, popř. jaký je max. pripustný tlak v kabině ? Od odb. serveru bych tyto info uvítal… Číst vice »

T.H.

1. nemusím si představovat vůbec nic, jen se vymezuji proti použití termínu „pohodlí“. 2. můžu si představovat klidně 1+2+2+1 (+ nějaké větší seat pitch), aby to splňovalo termín „pohodlí“ 🙂 (ne, fakt kvůli názoru na „pohodlí“ nemusím řešit ekonomiku leteckého dopravce). 3. porovnání s 777 je diskuzní faul, protože nikde jsem ho za příklad „pohodlí“ nevydával, to jen vy jste se mi to pokusil podsunout a polemizovat s tím (navíc 777 má šířku trupu 5,87 m proti A339 s 5,26 metru). 4. můžu si představovat třeba 2+4+2 (viz 787 u ANA), tam to pak má např. na záchod každý max.… Číst vice »

Zdeněk

Nedělá si Airbus tímto letadlem konkurenci sám sobě, konkrétně typu A-350?

Tom

Ani nie. Kedze A-350 je vacsia a zaplna medzeru medzi A-330 a A-380.

PetrN

A330 je konkurencí k B787, zatímco větší A350 je konkurencí k B777