Airbus předal první A220 vyrobený v USA, zákazníkem je Delta. Americký závod zachránil produkci CSeries

Airbus A220-300 v barvách Delta Air Lines. Foto: AirbusAirbus A220-300 v barvách Delta Air Lines. Foto: Airbus

Přesun části montáže z Kanady do USA zachránil výrobu kvůli hrozbě vysokých cel.

Zpět na článek
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radiátor

Celý ten problém se clem bylo jen hezké lobby od Boeingu protože zjistil že v tomhle segmentu nemá vůbec nic. Tak radši hází klacky pod nohy.

Kalanis

A teď stále nemá nic plus přibyla nová konkurence přímo v USA s podporou největšího rivala. Tohle se jim nepovedlo.

Jiří Kocurek

Však tak je to přece správně, ne? Kdekdo se ohání ochranou domácího trhu, když přijde na dovoz čehokoliv do ČR. Například kalukalček. Clo bylo tak vysoké, že na propašování 10 ks byl větší vývar než z výplaty.

Jiří Kocurek

co to píšu .. kalkulaček, samozřejmě.

Martin V.

To ale nebyl problém ochrany domácího trhu, ale problém zoufalého nedostatku „devizových korun“. Dovoz z KS (tehdejší zkratka pro kapitalistické státy) byl proto silně limitován. Sám jsem měl (a někde snad ještě mám) kalkulačku SHARP z Tuzexu. 🙂 Oproti soudobým kalkulačkám TESLA byla o dost lepší.

Martin V.

Ještě to chtěli zachránit nákupem Embraeru s jeho stroji E2 (mírně menší konkurent A220), ale to nakonec taky odpískali (z finančních důvodů), pokud si dobře vzpomínám na poslední vývoj.

AirFanda

Proto jim celou aféru s MAXama přeju. Nic jiného si Boeing nezasloužil za to, co předváděl v letech 2015-2018. Proto doufám, že z toho tak „lehce“ nevyklouzne. Tragédie je, že to bylo spojeno s tak velkým počtem obětí.

Zdeněk Jakl

Moc sympatické letadlo! Jasná řeč čísel jeho parametrů mu nahrává. Dnešní srabová doba ale hned tak neskončí. Takže letecké společnosti budou muset nejen zeštíhlovat, ale i obměňovat své flotily směrem k menším strojům. Takže místo např. A330 a A350 převezmou úlohu dálkových strojů A-321XLR, namísto A-320 nastoupí A-220. To hovořím o velkých leteckých společnostech, ty menší budou z větší části pohřbeny. Mám obavu, že pro ČSA, pokud ještě budou existovat, bude příliš kapacitní i A-220. I CRJ by byly velké ažaž…

sch

Dobrá úvaha, jen ty A350 převezmou úlohu A380. Bude to takový downsizing. To se bavíme o linkách, protože u koupáků se to rychle vrátí a ty A320ky a 737ky se užijí.

Já, kdo jiný

To je otázka. Čekám ještě 3. vlnu Corony (u Španělky byla v dubnu 1919) a koupací sezónu 21 v háji. Malí krachnou a velcí se zredukují na polovinu toho, co byli. Takže další otázka je, co bude s A320 a B737.

ČSA, pokud to přežije nebo to někdo koupí za 1 Kč z vlasteneckých důvodů, by stačil E145 nebo E175. Lítací autobus s 50 místy.

Downsizing půjde podle mého názoru ještě hlouběji. A380 nahradí letadlo velikosti B787.8, A310 nebo 321XLR anebo nový B 797 jako náhrada B757.