Airbus po dlouhé době získal objednávku na svůj dálkový „ležák“ A330-800, jeden míří do Grónska
Airbus získal nového zákazníka pro svůj zatím podle počtu objednávek bezkonkurenčně nejméně úspěšný model. Air Greenland se rozhodl pořídit jeden
Airbus získal nového zákazníka pro svůj zatím podle počtu objednávek bezkonkurenčně nejméně úspěšný model. Air Greenland se rozhodl pořídit jeden Airbus A330-800, kterým nahradí přes dvacet let starý A330-200.
Airbus na svém twitteru oznámil, že s Air Greenland uzavřel dohodu o společném záměru (Memorandum of understanding) o nákupu jediného letadla. Airbusu se s odbytem menší verze A330neo nedaří: zatím na něj má jen čtyři zákazníky, z toho jednoho utajeného a celkem patnáct objednávek.
A330-800 je menším „sourozencem“ A330-900, obě letadla patří do modernizované řady A330neo. Větší verze 900 je podstatně úspěšnější, firma na ní má už 323 objednávek. Čím dál častěji se proto mluví o ukončení celého výrobního programu A330-800.
Grónský dopravce bude letadlo používat hlavně pro lety mezi letiště Kangerlussuaq a Kodaní.
A330-800 mají zatím objednáno Kuwait Airways (8), Uganda Airlines (2), čtyři stroje pak neznámý zákazník.
Letadlo pojme 257 pasažérů, dolet je 15 094 kilometrů. Letadlo pohání motory Rolls-Royce Trent 7000. Za malým zájmem o nový typ letadla může být více faktorů: na trhu je stále ještě hodně relativně zánovních A330-200. Mají sice vyšší spotřebu paliva, jsou ale poměrně velmi dobře dostupná na trhu s použitými letadly. A330-200 se začal vyrábět v roce 1998, po světě jich létá ještě stále více než šest set. Airbus věří, že čas tohoto letadla ještě přijde s tím, jak bude stárnout u řady aerolinek flotila A330-200.