Airbus odkládá vývoj letadla na vodík. Technologie podle výrobce zaostává o pět až deset let

Koncept bezemisního letadla ZEROe od Airbusu. Foto: AirbusKoncept bezemisního letadla ZEROe od Airbusu. Foto: Airbus

První letadla bez emisí měla původně létat v roce 2035.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bob

Tak když technologie zaostává, tak by to mělo stačit byrokraticky nařídit v Bruselu a půjde to, ne?
Když to nařizování „funguje“ u aut na elektriku, které nařídí Lejnová a další ekoteroristé, nestačilo by to stejně nařídit i u letadel?
Konec sarkasmu.
Pro pomalejší – NEmyslím to vážně 🙂

Apex

Aby to nedopadlo jako s jadernou fúzí, která už desítky let má být do 20-25 let k dispozici pro komerční využití… A docela by mě zajímalo, zda to Airbus opravdu myslel s vodíkem vážně nebo to bylo jen PR, aby je někdo nenapadal, že nejsou dostatečně zelení. Teoreticky je jistě možné využívat vodík v letecké dopravě, ale vzhledem k jeho vlastnostem je praktické využití jako náhrada stávajících paliv nereálná, už jen z důvodu hustoty energie, která je u vodíku třetinová oproti kerosinu (pominu-li další negativa tohoto prvku). Dělá to na mě dojem, že Airbus prostě vyčlenil pár lidí, aby na… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Na rozdíl od jaderné fúze ale vodík už v komerční letecké dopravě svou významnou roli sehrál – a co dovede, to ukázal myslím dostatečně.

Jiný Petr

Na ja – LZ-129 Hindenburg 🙂

lvy

Nezbývá než doufat, že to zůstane u ledu co nejdéle.

berka496

A proč? Naopak by se mělo tlačit, protože za chvilku se tady všichni udusíme splodinami (nejen z letadel) a oteplování planety bude dál zrychlovat. Jsem zvědavý v jakém stavu předáme tuhle planetu další generaci 🙁 .

Radek

Planeta je ve špatném stavu, protože je na ní příliš mnoho lidí (hlavně v rozvojovém světě), kteří na jakoukoliv ekologii kašlou. Co hodláte udělat s nimi? Tím se musí začít. Nějaké snížení emisí neškodného CO2 o 0,02% nevyřeší nic. Vodík je zajímavá technologie, ale je tak nebezpečná, že aby se dala provozovat, stojí 10x víc než fosilní provoz. Reálné řešení nikdo nevymyslel.

Josef Pešek

Jak může něco zaostávat něco samo od sebe? Prostě to nikdo vyvinout neumí a ani to nevyvine. A pochybuji, že nějaké vyvinutí nastane v tomto století. Kerosin funguje, objednávky běží a nikdo soudný nebude strkat prachy do vývoje něčeho s nejistým výsledkem.

Jaaa

Zaostává vůči předpokladu? Opravdu je dnes schopnost pochopení textu na tak mizerné úrovni?

JGR

na druhou stranu ropa tady nebude na věčné časy, jako přátelství s CCCP

Náhodný Kolemjdoucí

Na takové dlouhodobé problémy jsme už dávno rezignovali, dnes se žije výplatu od výplaty, kvartál od kvartálu, maximálně volby od voleb.
Lidé nemají hodnoty a politici vize, jen se všichni necháváme unášet aktuálními trendy na sociálních sítích.

Jiný Petr

👍

Vrabec na střeše

Airbus odkládá vývoj letadla na vodík. Technologie podle výrobce zaostává o pět až deset let

Tak to bude třeba zdražit emisní povolenky, aby se to zpoždění do další pětiletky dohnalo.

Jaaa

Jj, raději vlny veder a povodně a pak se nechat technologicky převálcovat Čínou, která tyto technologie bez podobných keců vyvíjí.

Tonda Sehnal

Jak to má fungovat?
Vodík jako palivo v turbofanech?
Nebo elektricky poháněné proppy?

Juraj

Airbus u všech konceptů uvažoval o vodíku jako palivu.

Pave69

Právě že to zaostává v tom, že ani jedno nefunguje, hlavně ne v letadlech 🙂