Airbus má první zakázku na model A220 z Ruska. Kupují si je Azimuth Airlines

Airbus A220-100 a Airbus A220-300. Foto: AirbusAirbus A220-100 a Airbus A220-300. Foto: Airbus

Dopravce plánuje s novými letadly otevřít nové linky a další základnu.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Jasný důkaz toho, jaké je Suchoj „skvělé“ letadlo !

MildaIV

Suchoj je jedno z mála Ruských letadel, které se těm západním prakticky vyrovná. Nedotažená je pak údržba a chybí taky výhoda množství vyrobených kusú. Mimo jiné je to dáno velkým množstvím západních dodavatelú. CS 300 před prodejem Airbusu taky moc velké prodeje nemělo. Jakmile se z něj stal A220, tak se začali objednávky hrnout.

Tomas

No .. tvrdit o SJ ze se vyrovna zapadnim letadlum .. je dost prehnane tvrzeni 🙂

Pražák

U SSJ je kromě zcela zoufalé servisní podpory hlavně nedotažená sériová výroba, ta má velmi problematickou kvalitu, pomalu co kus, to originál. Prostě to Rusové opět nezvládli.

Pražák

Mimochodem, která jsou ty ostatní, když tvrdíte, že „jedno z mála“, a ani to není pravda?

LiborV

Z pohledu cestujícího se mi v A220 – 300 cestuje velmi dobře.

Y.K.

Vyrovná to fakticky ne. Ono letadlo i aerolinka potřebuje více parametrů, než jen že je „papírově“ moderní. Také musí být spolehlivé, s dobrou podporou výrobce a to se v Rusku zrovna nedaří.

AirFanda

Až na to, že společně s A220 si Azimuth objednal ke svým 15 Superjetům dalších 10. Proč by to dělal, kdyby to bylo jen „skvělé“ letadlo? Bohužel na tomto webu jsou často informace pouze vytržené z kontextu, jinde lze dočíst kompletní výčet objednávek z MAKSu.

Já, kdo jiný

Je to skvělé letadlo – v Rusku.

Antonio

Mexický Interjet by mohl vyprávět. Absence náhradních dílů a amatérského přístupu Sukhoie za hranicemi Ruska je stála konkurenceschopnost a následný bankrot. To je také důvod, proč se jinde, mimo Rusko, tyto “skvělé” letouny víceméně nevyskytují. A to, že Azimuth, společně s A220, objednal i 10 kusů SSJ100, je jen politická hra. A220 je ve všech ohledech lepší letadlo. Nicméně o A220 se zajímá i Aeroflot. Původně A220 měly již dostat aerolinky Red Wings před 2 lety, ale bohužel se tohoto data nedožily.

MildaIV

A220 je sice lepší letadlo, ale je taky dražší. A220 je taky novější a má modernější motory. SSJ je jednak menší a pak má kratší dolet. Jinak samozřejmě podpora mimo je Rusko je mnohem horší než u Airbusu i Boeingu. Nicméně Interjet nezkrachoval kvúli SSJ 100, ale kupoval si SSJ v době kdy už měl finanční problémy právě proto, že se při dodání platil minimální zálohy. Navíc pak kanibalizoval dodaná letadla, aby nemusel platit za náhradní díly.

Joe

Red Wings stále fungují.

Kamui

Stejně je to smutné, že i Rusové kupují Airbusy a Boeingy. Kam se poděly všechny ty Tupolevy, Iljušiny a spol.? Proč produkce skončila, když Rusové ty potřebné znalosti a zkušenosti měli?

Lukáš F.

Proti Airbusu a Boeingu nebyli konkurenceschopní.

Ala

mohli koupit čínské Comacy, se stejnou kapacitou, ale raději kupují A220.

Já, kdo jiný

Comac C 919 je konkurrent B 737 a A320, potažmo MC(S) 21.

Učitel

Ještě se máte co učit, než budete v diskuzích dělat chytráka! Comac je výrobce letadel, ne jen typ letadla:
Ale zřejmě myslel Comac ARJ 21
https://cs.wikipedia.org/wiki/Comac_ARJ21

Pražák

Protože ty letadla o kterých mluvíte nikdy západním strojům nedokázala konkurovat, kvalita sériové výroby, avionika, motory, ekonomika provozu, servisní podpora, vše zcela nekonkurenceschopné. Mimo SSSR a jeho satelity to nikdo nechtěl.
Smutné na tom není nic.

Tomariero

Ono ani v rámci RVHP o ně nebyl zájem jenom se museli kupovat, viz zajem koněm 69 let nakoupit pro ČSA něco jiného než SSSR produkci a poté koncem osmdesátých let faktická objednávka airbusů A310 pro ČSA a i Němci pro Interflug jich pár objednali.

Pražák

To je fakt, ČSA před ruskou okupací projevovaly zájem o britské VC 10, (Britové byli tehdy, i kvůli labouristické vládě politicky akceptovatelnější než Američané, byť čistě technicky by vyhrál Boeing 707), bohužel to byl jenom sen, místo toho dostali Il 62.

Skippi

Pokud se nepletu tak Rumuni (Tarom) letali s Boeingy a Iljusiny ci Tupolevy nemeli.

Učitel

No, tak to se opravdu pletete 😀
An-2, An-24, Il-14, Il-18, Il-62, Tu-154 nebo Lisunov Li-2 (sovětská verze DC-3)
https://cs.wikipedia.org/wiki/TAROM

Rudolf Tuček

Rumuni měli Iljušiny i Tupolevy a Bac 1-11 a Boeing 707, Jugoslavci (JAT) ty měly snad jen IL14 jinak měli vše že západu.

Tomas

ta letadla byla neprodejna a zcela mimo uz v dobe uvedeni. jen diky centralnimu planovani a “poskokovani” svazu se proste naridilo “koupite si je”.

s koncem vychodniho bloku to skoncilo.

Jonáš

Ne že by ta „nedovolená státní podpora“ a příkazy kupovat ta či ona letadla B či A neprobíhala i na te druhé straně barikády, žééé ?!?!?
Všude je to stejné taková „malá domů“ přece nevadí, žéé?!?

Já, kdo jiný

Kde skončila? V muzeu nebo jako vraky u letištních ploch. Tato zastaralá letadla vyráběná v ještě devadesátkách trpěla nadměrnou spotřebou, hlukem, komplikovanou údržbou a například čtyřčlennou posádkou v kokpitu.

Muzejník

Ale že to byly vzdušné koráby budící respekt!!!
To, že je dnes o ně obrovský zájem v muzeích to jen dokazuje, zatímco americká mohavská poušť je plná odstavených vraků, které nechce ani šrotiště 😀

Pražák

Čí respekt? Vy jste asi žádné letecké muzeum neviděl, že? Možná snad jenom Kbely.

Roman

Mozky by byly, ale chyběli technologie. A pak také chyběla jakákoli kontrola kvality. A po zhroucení železné opony bylo jasné, že západ je o velký krok vpřed a dohnat ho se stávajícím systémem je nemožné. Bohužel pro Rusko se zatím nic moc nezměnilo, jen se tomu dal navenek nový kabát.

Jiří Kocurek

Prodat a nestarat se. Sovětská technika se nekazí, sovětská technika údržbu nepotřebuje. Náhradní díly nebyly v plánu.

Pavel

chlapče rus je sice matlák ale ty fabriky byly zlikvidované za gorbyho a jelcina prostě konkurence jakákoli i zastaralá se netrpí koukni se na naše fabriky kam vstoupila noha západního investora konec pouze škodovka to přežila a to díky tomu že ji dali v podstatě zadara a skopčák potřeboval něco pro východní evropu ale nějak se mu to začalo vymykat z rukou

Pražák

Fakt si myslíte, že Rusové představovali pro Boeing či Airbus konkurenci, aby to museli likvidovat? 😂