Airbus má dalšího zákazníka na A321XLR. Chilský Sky s nimi dolétne až na Floridu

A321XLR v barvách společnosti Sky. Foto: AirbusA321XLR v barvách společnosti Sky. Foto: Airbus

Airbusu se daří přesvědčovat aerolinky k nákupu letadla, které ještě nevzlétlo. Novým zákazníkem pro Airbus A321XLR je chilský nízkonákladový dopravce

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

A330-800neo vs. A321XLR neví někdo jak to vychází cenově?

Lukáš F.

Katalogová cena A321XLR nebyla zveřejněna. A330-800 stojí oficiálně $260M, A321neo $130M, takže polovinu. XLR bude ale dražší, má nejen přídavné nádrže, ale taky upravený podvozek, případně jiné strukturální úpravy pro vyšší MTOW.

Y.K.

Souhlas. Jen drobnost, asi bych se vyhýbal termínu „přídavné nádrže“. A319/320/321 mívají volitelné opravdu přídavné „přídavné centrální nádrže“ ACT (additional center tanks) ty se instalují do cargo prostoru (netuším, jestli to kdy kdo použil pro běžný provoz), A321XLR má o proti tomu zadní centrální nádrž zabudovanou (RCT – rear centre tank – zadní centrální nádrž). 🙂

VíKo

Nejsem uplne odbornik na mozne kapacity letubdo destinaci vhodnych pro tohle letadlo z Prahy, ale proc CSA neobjrdnaly aspon 10 ks? Z PHA je na vychode a v Asii par destinaci, odkud se konkurence rozhoupava k zavedeni linky, ale trva to. Letadlo do Bangkoku, Singapuru, Tokia… neco v Indii. Na druhou stranu me mrzi maly pocet mest v USA. Tam se z Prahy dostava slozite a myslim, ze rozumna frekvence a cena letenek by mohla fungovat. LOT uz to pochopil a rozjel to. Tezkobrict, jestli nenarazi, ale CSA vypada, jako by uz narazily.

Honza

možná jich neobjednali 10, protože na to jednoduše nemají? 🙂

VíKo

Letadla se daji vzit do leasingu. Nevydaji se z penez s podnik se muze nastartovat. Ale nejsem analytik leteckych spojeni. Jen je tady zrejma snaha mit spojeni do Asie a resi se to s asijskymi aerolinkami, misto zajisteni adekvatnich letadel s zevest to spojeni domaci aerolinkou. 🙂 patrim mezi zastance rozsireni letiste Praha a cim vic spojeni z Prahy, tim lepe. 🙂

Honza

jasně, že se dají dát do leqasingu, ale pak musí být peníze na splátky leasingu 🙂 chápu taky bych rád viděl víc dálkovek v barvách ČSA z Prahy

Jen tak

Vy budete typický čech s typickou „finanční gramotností“ že? 🙂

ten leasing se zaplatí sám?

VíKo

Ne. Financni gramotnost berete priserne uzkoprse. 🙂 leasing vas nevystavibz penez. A mozna se budete divit, ale na ten leasing by pochopitelne melo vydelat to letadlo. Cili tomhle ohledu jste se lehce financne gramotne ztratil sam. 🙂 ale v pohode. Vase reakce takove byvaji a ja je respektuju. 🙂

Jen tak

takze ano, financni gramotnost mate fakt spatnou.

vy jste fakt presvedcen, ze se zaplati sam 🙂

ale ted vazne – kdyby to bylo tak jednoduche, tak tu mame tisice aerolinek s tisici pronajatych letadel …

… ono to fakt neni tak jednoduche 🙂

ViKo

Tak teď už jsem přesvědčenej, že to děláte schválně. 🙂 Na ten leasing má vydělat to letadlo! A má to přímou souvislost s tím, že jak píšu, nejsem znalec potenciálů těchhle linek. Takže mi prosím rozklíčujte, kde jsem v mých příspěvcích, byť jen naznačil, že se ten leasing zaplatí sám. Že není leasing nic jednoduchého je zřejmé, že to je ale dostupnější aleternativa k tomu, jak mít ve flotile dané letadlo, je snad zřejmé taky. Ty aerolinky, které by tu mohly vzniknout, by musely mít vytipovaný linky, na kterých by ty letadla uživily. V tomhle si myslím, že mají ČSA… Číst vice »

Nicky

ČSA nezvládnou obsloužit na česká letiště, co byste od nich chtěl za zázraky.

Y.K.

Proč si myslíte, že to je varianta dostupnější? Jestli něco je, tak je flexibilnější (letadlo lze pustit k vodě, až přestane být zajímavé), ale dostupnější vůbec být nemus.

VíKo

Financne. Ne, ze bude druhy den. Resim to z pohledu nevydat se z penez!!!

Y.K.

Vydat se z peněz, no nevím. Aerolinkám se obvykle neválí volné miliardy po účtech, takže financování bude i tak z dalších zdrojů. Půjčka, Investiční záležitosti typu Equipment Trust Certificates. Vše má svoje výhody a nevýhody, je to finančnická magie. Nelze říci, že leasing je super, protože mi nevysaje peněženku teď koupí, protože měsíční poplatky jsou opravdu drastické (kolem milionu USD za Dreamliner u společností s vynikajícím ratingem).

Jen tak

ja vam samozrejme rozumim….

ale ty si to “vydelavani letadlem” predstavujes jako hurvinek valku.

zbytek prispevku o tom bohuzel svedci

VíKo

V zadnem pripade jentaku. 🙂 ja te fakt respektuju, ptotoze ne vzdycky jsoub5vy prispevky zbytecne kofrontacni. 🙂 ja uz v uvodu vlakna psal, ze nejsem znalec tech doposud neobsazenych linek a jejich rentabilite. Takze jak hurvinek valku ro nevidim. 🙂 je mi jasny ze spusteni linky je proces a prijde mi, ze CSA tyhle moznosti ignoruje. 😉 btw, nechci tady zminovat svoje vzdelani a pracovni pozici, ale vylucuje se s financni negramotnosti zcela zasadne. 🙂

nicky

V reálu to funguje tak, že letecká společnost provozuje dálkovou linku nejen pro lokální pasažéry ale i další pasažéry z okolních zemí, které naláká na levnější let ale s přestupem. No a když ta aerolinka nemá ani tu základní síť kterou by ty pasažéry dopravila do Prahy, tak dálkové linky jsou pak úplné sci-fi. No a ČSA nemá ani nic čím by do Prahy dostala pasažéry z druhého konce republiky.

Jen tak

se divím, že už v tý čsa finančního ředitele neděláš 😀

ona by to nebyla žádná sláva, ale horší, jak za tvrdíka, by to určitě nebylo.

VíKo

Ja nevim, kde pracujes, ale pri tvem ohromujicim prehledu o doprave, bys asi mel vedet, ze o strategickych nakupech nerozhoduje financni reditel. Ten zpravidla zajistuje financovani zakezitosti, ktere rozhodne nekdo jinej. 🙂 v tomhle ohledu se spis divim, ze ses na tenhle tenkej led pustil. 🙂 trochu sis tim narusil aureolu. 😉

Jen tak

ja si zadnou aureolu nemam zapotřebí budovat.

jenom se opakovaně bavím, jak gaučoví experti v diskusích trousí ho*na …. a pořád si říkám, proč , když jsou tací experti, už davno nesedí v tech aerolinkách? 🙂

takze si v klidu slovíčkař dál 🙂 ja se jenom bavím .)

Kubrt

LOTu se ČSA v dálkových linkách nepřiblíží, protože polská diaspora v USA. Stejně tak polských pendleru v západní Evropě je více než českých a není to jen velikostí Polska.

VíKo

To ano. Ale v CZ meme enklavu vietnamcu. Treba. A porad jsme extremne turisticky atraktivni destinace. 🙂

Martin V.

Praha je sice s Varšavou srovnatelná (myslím velikost letiště), ale Polsko je třiapůlkrát lidnatější než Česko. Takže zatímco při letech po Evropě prosperují polská regionální letiště, tak u dálkových letů LOT do Varšavy přirozeně nasaje poptávku z celého Polska. To v Praze nehrozí, protože okolo jsou Mnichov, Vídeň, Berlín i ta Varšava. A o Polácích v zahraničí už se zmínil Kubrt.

Jen tak

1) my sice máme enklávu vietnamců, ale těch je pár desítek tisíc. od příštího roku jí vysajou bamboo airways. poláků v americe (a po světě) je podstatně víc
2) extremne turisticky atraktivní destinace sice jsme, ale stále s nějakým potenciálem. kdyby ten potenciál byl větší, tak nemáme v praze letiště pro 17 mega lidí, ale pro 50.

Richard P.

A vite o tom, ze do Bangkoku, Singaporu, Tokia atd se da z Prahy doletet s 1prestupem, a tych kombinaci je docela dost, Finnair, Lufthansa, Qatar, Emitates, Austrian, British, LOT , Swiss, cinske aerolinky atd,atd… proc by se o to mel pokouset aeroklub CSA..? A do USA je to podobny..

VíKo

Protoze mam rad lety bez prestupu. 🙂

Jen tak

vy mozna ano … ale spousta lidi preferuje nizsi cenu, a to je pripad prave letu s prestupem

VíKo

Ano. Ale… do nekterych destinaci v karibiku se leti i 36 hodin na 2 prestupy. Ja 1 prestup beru. Ale az na cilovem kontinentu. Ne priskok po Evrope. 🙂

Martin V.

A není jedno, jestli je „přískok“ na začátku nebo na konci?

Jen tak

Moudro dne 😀

Jirka B.

Tak to je argument jak noha. V tom pripade si kipte bizjet a litate nejen bez prestupu, ale i ve first class 😀

VíKo

Tak tohle je taky luxusni reakce. :)) odezdi ke zdi. Ja chci dalkovy lety z Prahy a Vy mi tady nabidnete buzjet. To snad fakt neni pravda. 🙂 btw. Je tu novy clanek a do Vietnamu bude letat prime spojeni od bamboo. 🙂 pochopitelne vy to klidne date se 2ma prestupy. Ja tim usetrim za bizjet. 🙂

RHood

Těch faktorů je více, proč tomu tak u ČSA není. Ale asi ten nejdůležitější je, že majitel R.V. není ochoten investovat do businessu s delší dobou návratnosti. Je ochoten investovat do businessu, který mu přinese zisk okamžitě nebo nejlépe ještě před samotným začátkem. Tak asi tak.

DPH

k čemu by jim bylo 10ks, když to do BKK, Japonska, Koreje nedoletí?

VíKo

Do bangkoku doleti…

Jen tak

i kdyby to doletelo, tak znovu… uz jsem tomtu dneska psal imv jinych diskusich jinemu expertovi k tomu, abys mohl litat dalkovky, potrebujes v prvni rade sit feederu. pokud teda nejsi lowcost (ale ono ani tem lowcostum se to moc nedari) pokud nebudes mit feedovaci sit, potrebujes aspon takove letiste, ktere je schopne dalkovky nafeedovat samo. csa nema ani jedno. nema ani sit, a praha sama o sobe nejake dalkovky sama o sobe nespasi. takze do doby, nez bude splnena aspon jedna z tech dvou podminek (resp idealne obe, prtoze sice muzes mit feedovaci sit, ale porad potrebujes mit i… Číst vice »

Adam H

Opravdu dobrá trefa do volného místa na trhu.