Airbus dokončil první model největšího A321, zvládne lety přes Atlantik
A321neo ACF po představení v závodě Airbusu v Hamburku. Foto: Airbus
Z hamburského závodu Airbusu vyjel dlouho očekávaný model nové verze letadla A321, který se stane podle počtu sedaček největším úzkotrupým
Další hřebík do rakve A380… 🙁
že airbus má tu ploutev na konci křídla, vždyt to měl boening a airbus měl to jinak, ted si nebudu jistej co je co?
Winglety se už nějakou dobu objevují i u Airbusů. Na rozeznávání Boeingů a a Airbusů se ale dají používat i některé jiné znaky – tvar čelních oken, tvar motorů (u Airbusů byly zepředu spíš kulaté, u Boeingu takové „připláclé“), tvar směrovky (konkrétně její začátek)…
Zrovna podle Wingletů se Airbusy od Boeingů nedají poznat už dávno. Spíš se pomocí wingletů rozlišovaly třeba jednotlivé verze B737 (B737-400, B737-800).
Hm takže 240 cestujících místo 236. To je opravdu masivní zvýšení kapacity. A ubrat kvůli tomu dveře – no nevím nevím. Ty pak můžou při snaze o rychlou evakuaci, až to začne někde na ploše hořet, nebo až s tím zase sednou do Hudsonu, docela chybět. A opravdu je ubrali? V tiskovce přímo u Airbusu píšou, že sice nějaké dveře zrušili, ale místo toho snad přidali nějaký nouzák na křídle – na obrázku to vypadá, že jsou na křídle dva nouzové východy vedle sebe, ale to jsem myslel, že už se dělalo i dříve – ale možná ne zrovna zrovna… Číst vice »
Díky za upozornění, údaj v km doplněn.
O bezpečnost bych se tolik nebál, vše prošlo tvrdými bezpečnostními pravidly. 😉
1NM = 1,852km