Letecké společnosti Letectví

Airbus dodal A350-900 s nejvíce sedačkami. Letoun pro 432 cestujících pořídil nový španělský dopravce

A350-900 v barvách World2Fly. Foto: Airbus
A350-900 v barvách World2Fly. Foto: Airbus
V letadle jsou pouze sedačky ekonomické třídy.

Letecká společnost World2fly zařadila do své flotily první ze dvou letadel Airbus A350-900, které si pronajala od Air Lease Corporation. Stane se tak 34. dopravcem, který s tímto typem dálkového letadla létá a současně aerolinkou, která si ho pořídila jako jediná v konfiguraci pouze se sedačkami v ekonomické třídě.

Nové letadlo tak bude létat v konfiguraci pro 432 cestujících, žádný jiný dopravce dosud tolik sedaček do letadla nevtěsnal. Důvodem je ale i to, že všichni ostatní dopravci létají s alespoň dvěma různými třídami na palubě.

World2fly má sídlo na Mallorce, aerolinky založil španělský hotelový řetězec Iberostar. Firma počítá s lety z Madridu do Karibiku. Zatím má v nabídce destinací spojení na Kubu a do Mexika a Dominikánské republiky.

Letadlo vyráběl Airbus původně pro Aeroflot, nakonec ale došlo ke změně a odebere ho španělský zákazník. Airbus má aktuálně na A350 celkem 915 objednávek.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Letadlo vypadá parádně, ale ten sardinkoidní interiér musí připomínat posluchárnu PVS při tolik „oblíbených“ hodinách PŠM za časů socialistického vojančení – tedy spíše jančení v někdejší ČSLA. Raději dávám přednost méně kapacitním letadlům, a to i kvůli rychlejšímu odbavení cestujících při odletu i příletu. Jsou samozřejmě letiště, kde odbavování velkoletadel zvládají bravurně, jako např. Dubai, Bangkok, Istanbul, Frankfurt…Ale na mnoha jiných letištích to je o nervy: toho času, než se 400 a více cestujících dostane do/z letadla, čekání na zavazadla je nekonečné, fronty před pasovými a celními kontrolami dosahují závratných délek, váš vzácný čas přitom ubíhá. To se pak zážitek… Číst vice »

Ondřej

Ještěže jsou Španělé tak prťaví…

VíKo

Asi to není konfigurace k chlubeni. Měřím 193 cm a cesta tím bude víc tortura, než požitek, ale letadlo je to nádherný.

Lukáš

30“ ve W2f oproti 31“ co mají v A350 např. BA.. Ten rozdíl nepoznáš. Je to prostě jen full Y, proto tolik sedadel

VíKo

Troufám si tvrdit, že 2,5 cm poznám. Já krátké lety v Ryanu zvládnu úplně v pohodě. Ale let do Karibiku bude tímhle letadlem fakt ultimativni test.

Gajda

No, ale ty starší letadla s těma sedačkama co v nich mají u RYR taky nic moc. Zato ty nový jsou s 31″ už v pohodě, taky nejsem malej a nemám kolena v sedačce předemnou, ale pořád je to 31″. Tady mají 30″ a sedačky bůhví jaký

Zdenek

To bude sardinkárna à la Smartwings…..

Ivan

Bohužel jsem nikde nezjistil rozestup sedadel, neví někdo? Tipuji 31″

Gajda

Bohužel jen 30″

Rene

Tak tomu na letu do Karibiku říkám velkej masochismus

Lukáš

30 oproti 31 co mají velcí dopravci nerozeznáš..

LiborV

Auu. Když měříte přes 190 cm je pro vás velmi bolestivé takto natěsnán třeba i z Prahy na Maltu. Natož do Karibiku. Občas musím se svými 193 cm připlatit za let se společností, co má i v economy pro mne přijatelný prostor.

Bjorn

Tak Španělé a obyvatelé Latinské Ameriky jsou obecně menší, než obyvatelé Střední a Severní Evropy. Jelikož tato společnost otevírá linku mezi Madridem a Střední Amerikou, je jasné, že rozstup sedaček jim na této úrovni zase až tak nevadí. Navíc jde o low cost aerolinie, takže se tak nějak počítá, že komfort nebude to, čím chtějí zaujmout. Kdo má 190 a víc, tak už určitě vi, že ho v letadle nebude jako první zajímat jestli si může v letadle koupit kafe, ale jestli se tam vůbec vejde.

EM*

Nebo si připlatit/vybrat místo u nouzového východu. Někdy to vychází překvapivě výhodně.

Ivan

Au, díky za odpověď. To se jim nepovedlo…