Když jsem to tu kdysi psal, byl jsem blahosklone zkušenějšími účastníky diskuse ujistovan, že jde spíš o moje zbožné přání. Že se to nemůže stát. Argumenty měli, takže jsem se nehadal. Ale jsem rád, že se pletli.
Karel2
6 dny
Dobrá zpráva – v tuto chvíli je však v rezervačním systému Emirates aktualizován pouze pro zimní letový řád.
Michal82
6 dny
Tak jeste by ho sem mohl poslat Qatar a Etihad, aby ukazaly, že je taky mají. Takové porovnávání arabských eg. 🙂
Tak urcite si ME3 porovnavaji ega na lince do Prahy…
Ales
6 dny
Hned kupuji pro celou rodinu letenky do Male nez nam A380ka zase vezmeme roha. Rodice po nem breceli,deti se ptaly,kdy s nim zas poleti… Tak se jim konecne splni.
Blažková
6 dny
Paráda !! Až to ráno řeknu holkám v konzumu, určitě budou chtít jet na výlet do Prahy !
Filip
6 dny
Čekám v Kněževsi na korejský Jumbo a dočtu se o Superjumbu. Super 🙂
Gomon
6 dny
Skvělá zpráva, jen stále platí, že pokud chcete letět s Emirates v business nebo first class, tak vás letenky z Vídně přijdou o čtvrtinu levněji.
S přestupem 1. – 8.1
PRG-DXB
53 tisíc (14h let)
55 tisíc (9h let)
VIE-DXB
55 tisíc (13h let)
63 tisíc (9h let)
kde je ten 25% rozdílu?
na další dny většinou cena víceméně stejná s rozdílem pár korun tu ve prospěch vídně, tu ve prospěch prahy.
takže se oba neztrapnujte 🙂 pravdepodobne ani jeden vůbec nemáte tušení, kolik stojí letenky z Prahy nebo Vídně, a jen oba papouškujete hospodské kecy o tom, jak je Praha drahá a Vídeň levná.
Zřejmě tím přestupem bylo myšleno lety za Dubaj a tam už občas ta Vídeň vychazi o něco levněji. Zkouška BKK v J/CL na leden a VIE je cca o 10-15 tis levnejsi.
Marek
6 dny
„Dobrá“ zpráva, ale daleko lepší by bylo aby přidali druhý let jako ve Vídni někdy kolem 22:00/22:30 odlet z Prahy, pak by stačilo oboje obsluhovat 777. Tohle není zase tak veliká výhra pro spojení Praha / DXB.
Tenhle koment jsem čekal. A fakt, někdo to napsal. 777 !!!
Johnyka
6 dny
Super.
Kurik
6 dny
Docela důležita informace, kterou nikdo nezmiňuje je, že v letadle nebude dostupná First Class. V letadle bude pouze Economy a Business, což je docela špatná zpráva. Upřednostnil bych raději dvě denní rotace 777.
Znamená to lepší layout businessu , a hezký horní economy oddíl s 2-4-2 setupem, krajní sedadla s takovým tím bočním futrálem na věci, celková kapacita asi 615 lidí… To je slušný.
Ten druihý aspekt je, že pokud letíte do nějakého hubu, ze kterého chcete pokračovat dál do světa, tak se vám v tom hubu většinou nechce čekat třeba 10 hodin na přípojný let.
A to je v případě dubaje docela častý jev – hodně lidí si na to v dobách, kdy lítal 1 let, stěžovala. a i při letech do asie, které jsou přirozeným cílem evropanů letícím s emirates, se to stávalo docela často.
Dvě rotace rozložené do víc hodin tohle „riziko pro cestujícího“ snižují 🙂
To se stalo i mě a je to opravdu blbé, ale to bylo před codesharem s Flydubai a asi i před Katarcema, dneska by mělo být málo situací kdy lidem spojení takhle vyjde…
Zřejmě i proto dochází k úpravě letového řádu, kdy odlet z PRG bude již ve 14.45, aby byl zajištěn přestup na většinu pokračovacích letů z DXB, které odlétají v první vlně po půlnoci.
Nám to třeba docela vyhovovalo. Na zbytek noci jsme si vzali hotel na terminálu a ráno v 9 odlet. Za mě fajn. Ale je to tím, že teď létáme se synem (5) takže potřebuje mezi lety pauzu, aby byl během dlouhého letu v pohodě a nerušil zbytek letadla. Takhle se vyspí v pohodě v hotelu a ráno je zas čilej a schopnej dát i delší let. Přímý přestup si s ním neumím představit. Ale chápu, že jiní lidé jsou na tom jinak a vyhovuje jim naopak přímý přestup. V tom by dvě rotace byly opravdu lepší. (I když Y na… Číst vice »
pro cestující co létají FC a mají např. letenku do Sydney na celou cestu tak najednou dostanou downgrade do BC, smutné. Osobně se mi to stalo v roce 2016 při nasazení A380. Je to tady znova. Stejný postup.
Tomáš Flaška
6 dny
Škoda že se už nevyrábí. Je to pastva pro oči a zážitek létání.
Novou verzi vyvíjeli. Nejprve A380neo, mezi lety 2015-2016 a poté A380plus od roku 2017, ale pro nízký zájem o A380 oba projekty postupně zrušil. Když o ta letadla není zájem, tak ani ten největší obnos peněz vložený do vývoje nové verze stroje nedokáže odvrátit konec výroby.
A vzhledem k tomu, že většina společností se postupně začala velkých letadel jako jsou A380, nebo B747 zbavovat, jako neefektivních, tak ten zájem opravdu nebyl.
Airbus s tímto letadlem prostě přišel až moc pozdě cca o 10 let, což je přibližně i doba, o kterou se vývoj oproti původním plánům protáhl.
KrizeVychodniSpolecnosti
6 dny
A já myslel, že s nástupem Etihadu je s A380 definitivní amen, jak tady minule někteří psali. 🙂
Naopak. Právě vzhledem k jeho nastupující konkurenci spolu s Qatar-em a případně později i dalšíma…se Emirates v Praze začínají jaksi opět “ snažit „, nějaké dozvuky pandemie už v tom a tomhle případně dávno nehrály roli a docela v podstatě nemají jak jinak než obnovit a nasadit pro Čechy starou známou osvědčenou taktiku, kterou právě A380 je a tím si marketingově zvednout strategii. Ten Etihad už byl poslední kapka, kdy začali cítit, že jejich dominance (samozřejmě vedle Qataru) by tady mohla začít bejt trošku ohrožená…Jinak by se na to, si myslím, vy*rali…😛🤪😉😎
Jak kdo…. já jsem v komentářích k Etihadu příchod 380 naznačoval (…. o něčem se už i hovoří, ale řeší se to, aby byla PRG obsluhovaná verzí s F/C/Y a ne verzí jen s C/Y…), takže je jen škoda, že to nakonec bude tak C/Y verze, co ji odmítli v Kodani…
Mad_Majk
6 dny
Skvělá zpráva! Z tohohle mám opravdu radost, vídat opět velrybu nad Prahou 🤩
Pikenin
6 dny
No tak to je skvělá zprava pro všechny fanoušky letectví.Přiznám se,že během Covidu jsem v tuto variantu přestal věřit
Jan Tichavský
6 dny
Dotaz na znalé, kolik let služby ještě zbývá A380 než je nahradí nové, ekonomičtější modely?
To nikdo přesně neví, záleží na situaci na trhu. EMIRATES otevřeně hovoří o plánovaném provozu typu zhruba do konce 30 let. Tedy ještě tak minimálně 10-15 let provozu. 🙂
Jenže zapomíná se na 1 věc. Třeba u emirates má A380 v 3 class configu 76 business class sedadel, v 777 má při konfiguraci 2-3-2 42 sedadel (tedy de facto polovinu), tedy má 2násobek cestujících, kteří často platí velké pálky, proto vychází a380 tak ekonomicky dobře (byť v přepočtu spotřeba na osobu to nevypadá dobře). Takže co jsem měl možnost se osobně zeptat, tak A380 je na tom dobře právě díky tomu.
Ekonomiku provozu není možné posuzovat jen na základě technických parametrů letadla, resp. jednoho parametru, spotřeby. Jde o komplexní záležitost a klíčovou roli v tom hraje charakter provozu. A z tohoto hlediska je A380 letadlo, které naprosto zapadá do obchodnímu modelu EK, je schopné jim vydělávat a proto je pro ně je ekonomicky výhodné. Nikdo aktuálně ani do budoucna nenabízí takovou kombinaci kapacity a doletu a i proto je EK plánují provozovat ještě dlouho ve 30 letech.
Když jsem to tu kdysi psal, byl jsem blahosklone zkušenějšími účastníky diskuse ujistovan, že jde spíš o moje zbožné přání. Že se to nemůže stát. Argumenty měli, takže jsem se nehadal. Ale jsem rád, že se pletli.
Dobrá zpráva – v tuto chvíli je však v rezervačním systému Emirates aktualizován pouze pro zimní letový řád.
Tak jeste by ho sem mohl poslat Qatar a Etihad, aby ukazaly, že je taky mají. Takové porovnávání arabských eg. 🙂
Tak urcite si ME3 porovnavaji ega na lince do Prahy…
Hned kupuji pro celou rodinu letenky do Male nez nam A380ka zase vezmeme roha. Rodice po nem breceli,deti se ptaly,kdy s nim zas poleti… Tak se jim konecne splni.
Paráda !! Až to ráno řeknu holkám v konzumu, určitě budou chtít jet na výlet do Prahy !
Čekám v Kněževsi na korejský Jumbo a dočtu se o Superjumbu. Super 🙂
Skvělá zpráva, jen stále platí, že pokud chcete letět s Emirates v business nebo first class, tak vás letenky z Vídně přijdou o čtvrtinu levněji.
Bože, aspon nelžete 🙂 např. pro Business platí:
termín 1.1 – 8.1 – z Prahy 85 tisíc, z Vídně 88 tisíc
termín 1.2 – 8.2 – z Prahy 83 tisíc, z Vídně 89 tisíc
a stejná čísla a poměry platí v podstatě jakýkoli den minimálně v lednu a únoru. a na rychlo zkouknuto i pro březen a duben.
(ceny pro letenky do DXB a zpět)
A teď poprosím lety s přestupem no
Přesně:)
S přestupem 1. – 8.1
PRG-DXB
53 tisíc (14h let)
55 tisíc (9h let)
VIE-DXB
55 tisíc (13h let)
63 tisíc (9h let)
kde je ten 25% rozdílu?
na další dny většinou cena víceméně stejná s rozdílem pár korun tu ve prospěch vídně, tu ve prospěch prahy.
takže se oba neztrapnujte 🙂 pravdepodobne ani jeden vůbec nemáte tušení, kolik stojí letenky z Prahy nebo Vídně, a jen oba papouškujete hospodské kecy o tom, jak je Praha drahá a Vídeň levná.
Zřejmě tím přestupem bylo myšleno lety za Dubaj a tam už občas ta Vídeň vychazi o něco levněji. Zkouška BKK v J/CL na leden a VIE je cca o 10-15 tis levnejsi.
„Dobrá“ zpráva, ale daleko lepší by bylo aby přidali druhý let jako ve Vídni někdy kolem 22:00/22:30 odlet z Prahy, pak by stačilo oboje obsluhovat 777. Tohle není zase tak veliká výhra pro spojení Praha / DXB.
Jestli si dobře pamatuju, tak neco podobného před pandemii bylo..že po obědě A380 a večer 777ER.
Kdyžtak mě opravte 😉
Bylo, ale nevydrželo to ani do té pandemie.
Bylo to hned nadvakrát, ne?
nejdřív to takhle létalo přes léto 2018 (cca červenec – říjen) a pak znova v roce 2019 (přes léto).
Naprostá pravda. ale těm lidem, co ted budou všude hýkat, jak jsme světoví, že sem lítá A380, tohle nevysvětlíte .)
To se v nejbližší době nestane, večerní let mají propachtovaný FZ a vzhledem k tomu, jak je pro ně PRG atraktivní, tak se ho nechtějí vzdát…
Tenhle koment jsem čekal. A fakt, někdo to napsal. 777 !!!
Super.
Docela důležita informace, kterou nikdo nezmiňuje je, že v letadle nebude dostupná First Class. V letadle bude pouze Economy a Business, což je docela špatná zpráva. Upřednostnil bych raději dvě denní rotace 777.
first v prodeji vidim.
Zřejmě ještě nejsou zcela updatovány všechny rezervační systémy, ale opravdu se bude zatím jednat o letadla bez první třídy.
už ne 😀
Jj dvě denní rotace 777 by byly fakt lepší, než jedna s A380. Otázka je, jestli by se uživily.
Nevidím žádný důvod nahradit to 2x 777.
1) větší kapacita
2) kratší interval
Cože je fajn, protože jenoak Economy třída v přední části horního patra a tím pádem Boarding v Zóně B 😍
Proč „docela špatná zpráva“?
Znamená to lepší layout businessu , a hezký horní economy oddíl s 2-4-2 setupem, krajní sedadla s takovým tím bočním futrálem na věci, celková kapacita asi 615 lidí… To je slušný.
To je jeden aspekt.
Ten druihý aspekt je, že pokud letíte do nějakého hubu, ze kterého chcete pokračovat dál do světa, tak se vám v tom hubu většinou nechce čekat třeba 10 hodin na přípojný let.
A to je v případě dubaje docela častý jev – hodně lidí si na to v dobách, kdy lítal 1 let, stěžovala. a i při letech do asie, které jsou přirozeným cílem evropanů letícím s emirates, se to stávalo docela často.
Dvě rotace rozložené do víc hodin tohle „riziko pro cestujícího“ snižují 🙂
To se stalo i mě a je to opravdu blbé, ale to bylo před codesharem s Flydubai a asi i před Katarcema, dneska by mělo být málo situací kdy lidem spojení takhle vyjde…
Dvě rotace jsou zbytečné.
Zřejmě i proto dochází k úpravě letového řádu, kdy odlet z PRG bude již ve 14.45, aby byl zajištěn přestup na většinu pokračovacích letů z DXB, které odlétají v první vlně po půlnoci.
Nám to třeba docela vyhovovalo. Na zbytek noci jsme si vzali hotel na terminálu a ráno v 9 odlet. Za mě fajn. Ale je to tím, že teď létáme se synem (5) takže potřebuje mezi lety pauzu, aby byl během dlouhého letu v pohodě a nerušil zbytek letadla. Takhle se vyspí v pohodě v hotelu a ráno je zas čilej a schopnej dát i delší let. Přímý přestup si s ním neumím představit. Ale chápu, že jiní lidé jsou na tom jinak a vyhovuje jim naopak přímý přestup. V tom by dvě rotace byly opravdu lepší. (I když Y na… Číst vice »
pro cestující co létají FC a mají např. letenku do Sydney na celou cestu tak najednou dostanou downgrade do BC, smutné. Osobně se mi to stalo v roce 2016 při nasazení A380. Je to tady znova. Stejný postup.
Škoda že se už nevyrábí. Je to pastva pro oči a zážitek létání.
Bohužel to Airbus zazdil tím, že nevyvinul nákladní verzi… u 747-8 bylo nákladní verze 2x tolik co osobní
Zkuste se zamyslet, proč tu nákladní verzi Airbus nevyvinul…
Nákladní verze by Tomasovi ten zazitek letani asi neprinesla 🙃
To asi ne 😀 nicméně by mohla přinést peníze na další vývoj, aby pokračovala výroba nějaké novější verze…
Novou verzi vyvíjeli. Nejprve A380neo, mezi lety 2015-2016 a poté A380plus od roku 2017, ale pro nízký zájem o A380 oba projekty postupně zrušil. Když o ta letadla není zájem, tak ani ten největší obnos peněz vložený do vývoje nové verze stroje nedokáže odvrátit konec výroby.
A vzhledem k tomu, že většina společností se postupně začala velkých letadel jako jsou A380, nebo B747 zbavovat, jako neefektivních, tak ten zájem opravdu nebyl.
Airbus s tímto letadlem prostě přišel až moc pozdě cca o 10 let, což je přibližně i doba, o kterou se vývoj oproti původním plánům protáhl.
A já myslel, že s nástupem Etihadu je s A380 definitivní amen, jak tady minule někteří psali. 🙂
Naopak. Právě vzhledem k jeho nastupující konkurenci spolu s Qatar-em a případně později i dalšíma…se Emirates v Praze začínají jaksi opět “ snažit „, nějaké dozvuky pandemie už v tom a tomhle případně dávno nehrály roli a docela v podstatě nemají jak jinak než obnovit a nasadit pro Čechy starou známou osvědčenou taktiku, kterou právě A380 je a tím si marketingově zvednout strategii. Ten Etihad už byl poslední kapka, kdy začali cítit, že jejich dominance (samozřejmě vedle Qataru) by tady mohla začít bejt trošku ohrožená…Jinak by se na to, si myslím, vy*rali…😛🤪😉😎
Tak třeba ta A380 je reakce na Etihad 🙂
Jak kdo…. já jsem v komentářích k Etihadu příchod 380 naznačoval (…. o něčem se už i hovoří, ale řeší se to, aby byla PRG obsluhovaná verzí s F/C/Y a ne verzí jen s C/Y…), takže je jen škoda, že to nakonec bude tak C/Y verze, co ji odmítli v Kodani…
Skvělá zpráva! Z tohohle mám opravdu radost, vídat opět velrybu nad Prahou 🤩
No tak to je skvělá zprava pro všechny fanoušky letectví.Přiznám se,že během Covidu jsem v tuto variantu přestal věřit
Dotaz na znalé, kolik let služby ještě zbývá A380 než je nahradí nové, ekonomičtější modely?
To nikdo přesně neví, záleží na situaci na trhu. EMIRATES otevřeně hovoří o plánovaném provozu typu zhruba do konce 30 let. Tedy ještě tak minimálně 10-15 let provozu. 🙂
Pokud dokážete zaplnit A380, tak je pak z ní jedno z nejekonomičtějších letadel.
Akorát, že vůbec.
i jako plně naložené je A380 vychází jako jedno z ekonomicky nejhorších současných letadel (pokud budeme mluvit o palivových nákladech).
Na longhaul letech je spotřeba A380 s 525 cestujícími kolem 3,29 – 3,30 litrů / 100km / cestující.
Ze současných letadel má horší spotřebu paliva jen 747-4, 330ceo a 340.
Cokoli ostatního, co v dnešní době létá (A330neo, 787, 777, 350, 747-8, 767) je palivově (na cestujícího) úspornější, než A380.
Jenže zapomíná se na 1 věc. Třeba u emirates má A380 v 3 class configu 76 business class sedadel, v 777 má při konfiguraci 2-3-2 42 sedadel (tedy de facto polovinu), tedy má 2násobek cestujících, kteří často platí velké pálky, proto vychází a380 tak ekonomicky dobře (byť v přepočtu spotřeba na osobu to nevypadá dobře). Takže co jsem měl možnost se osobně zeptat, tak A380 je na tom dobře právě díky tomu.
To je tak, když u toho člověk dělá 10 dalších věci, je z toho patlanina, ale asi chápete, co jsem tím chtěl říct.
Jop .. tenhle pohled „z opačný strany“ dává logiku 🙂
slyším nejekonomičtější, koukám hned na náklady – říjejme teda nejziskovější 😀
Ta verze co poletí k nám má kapacitu 615, takže 2.81 na 100 osobokm… ( úroveň 737 třeba)
Pokud me paměť neklame tak zrovna Emirates s nimi počítám ještě min. 10 – 15 let. Je to taky jeden z důvodů proč prochází modernizací interiéru.
Zatím s nimi počítají do poloviny 40.let
Asi hodně, díky skluzu Boeingu s novými triply… Část dopravců se asi zajímala i o nějakou modernizaci motorů na A380 NEO…
Ekonomiku provozu není možné posuzovat jen na základě technických parametrů letadla, resp. jednoho parametru, spotřeby. Jde o komplexní záležitost a klíčovou roli v tom hraje charakter provozu. A z tohoto hlediska je A380 letadlo, které naprosto zapadá do obchodnímu modelu EK, je schopné jim vydělávat a proto je pro ně je ekonomicky výhodné. Nikdo aktuálně ani do budoucna nenabízí takovou kombinaci kapacity a doletu a i proto je EK plánují provozovat ještě dlouho ve 30 letech.