Další zpoždění pro A321XLR. Prvním provozovatelem nového letounu bude Aer Lingus
Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus![Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/A321XLR.jpg)
![Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2021/07/A321XLR.jpg)
Uvedení nového letounu do provozu bylo odloženo na třetí čtvrtletí letošního roku.
Uvedení nového letounu do provozu bylo odloženo na třetí čtvrtletí letošního roku.
Letěl jsem 321neo na trase Dublin – JFK s Aer Lingus a nebylo to zase tak špatné. Jasně není to velká trubka, ale dalo se to vydržet a místa na nohy dostatek.
mate tam preklep:
„Půjde o úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Airbus s ním chce proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud nevyplatí nasadit úzkotrupé letadlo. “
nasadit uzkotrupe letadlo tak kde se dosud nevyplatilo ? :)))
Díky za upozornění.
Docela me mrzí ze boeing vzdal 757, stačilo by ji jen zmodernizovat, dat nové motory, vylepšit techniku a par detailu a mohlo to být už dávno, to by byla dobra konkurence pro a321xlr, ale jinak super
Boeing 757 bohužel nemůže být konkurentem A321XLR, protože už rozpětím nespadá do kategorie C (do 36m rozpětí) a tím by bylo značně omezenou jeho použití, tím že většina stojánek na letištích je právě na toto dimenzovaná. Například v Praze by bylo nutné ho postavit na heavy stojánky, kterých není mnoho.
Tento argument byl také jeden s hlavních proč se Boeing rozhodl pro modernizaci 737 a ne 757, jinak by to dávalo samozřejmě smysl. Pokračováním 757 měla být nejkratší a původní verze 787-3 o kterou nebyl na trhu zájem….
V Praze by nemusela 757 stát na heavy stojánkách, pro kategorii D (u 757 s rozpětím 35,8 m), jsou (pokud se nic nezměnilo) k dispozici stojánky 13, 14, 15, 16, 22, 23, 50, 55, 56, a dále pochopitelě stojánky pro E kategorii. Letadla v D kategorii z civilního provozu prakticky vymizela, zůstává právě jen 757 a pak tam spadá 767.
Konkurence pro 737 MAX ?
Ne, tohle je kategorie sama pro sebe, ve ktere boeing tak nejak chybi.
Diky bohu, nez by Maxovi nad atlantikem zase neco upadlo, ulitlo nebo se jinak pokazilo… berte jako sarkasmus a neberte to vazne.
Nikoliv. Tohle je zalepená díra na trhu po 757-200
Raději bych nepoužíval slovní spojení „zalepená díra“ ve vlákně kde se mluví o 737MAX
Tohle bude letadlo, které do Prahy muže dostat nové dálkové linky.
Muze a nemusi, je rada prioritnejsich paru mest kde je lze nasadit. Vidime to bohuzel stale a dokola – Praha je tak nejak na konci seznamu, bohuzel.
Já už zde ničemu nevěřím. Tedy doufám v nejlepší, ale to je tak jediné, co můžeme udělat.
Já bych to zas tak růžově neviděl, dolet na východní pobřeží je dostatečný z Irska, Anglie, Portugalska, my jsme už poměrně daleko. Druhým problémem je cestovní rychlost, se kterou nebude v podstatě možné použít nejlepší tracky skrz NAT a bude tak možná nutné volit delší trasy severem. Jako poslední neduh vidím, že velká část zavazadlového prostoru je nahrazena palivovou nádrží a velká část zisku z těchto transatlantických letů je právě na cargu a business letenkách, kterých zde také nebude mnoho.
Myslím, že je to dobré letadlo, ale že se uchytí v úplně jiné části světa.
Z Portugalska nebo Irska na východní pobřeží doletí i A321LR. XLR je právě pro destinace jako Praha nebo Vídeň.
SAS leta CPH(Copenhagen)-IAD(Washington) s A321LR a pri silnem protivetru to letadlo bylo i pres 9h ve vzduchu. A321xlr horsi nebude. A321xlr muze mit krome permanentni nadrze RCT 12900 litru i pridavnou nadrz ACT 3121 litru – pro „low-density“ (nevim, jak bych to prelozil) konfigurace. Konkretni trasy ukaze az trh, ale potencial tu je.
Low density znamená hodně business nebo first a mín economy. Nevím jestli tohle je zrovna to pravé pro Prahu.
Diky za vysvetneni. Ja vim co znamena „low-density“. U A321 je „low-density“ v podstate cokoliv co ma „lie-flat“ business sedacky. Napr. Jetblue ma pri 16 business sedackach celkovou kapacitu 160 lidi – tam by se podle me pridavna nadrz ACT do maximalni vzletove hmotnosti vesla. Wizzair si ACT se svymi 239 sedackami samozrejme neobjednal, protoze by uz prekrocil maximalni vzletovou hmotnost a ta ACT by pouze zabirala misto a hmotnost. Presne vykonove a ekonomicke charakteristiky prinese az realny provoz.
Kdepak, milé Spaghetti, stačí se podívat na závazné objednávky United ( 50 kusů – první letadlo již letos) a American Airlines ( též 50 kusů) a i formace, kde budou stroje umístěny, aby našinec došel k závěru, že bylo možné realizovat mezi městy jako je Praha, Benátky, Krakow a třeba italská Neapol lety s jedním přestupem. A nebyl bych vůbec překvapen, kdyby first ( evropská business) class byla stejná jako u vnitroamerických letů
Co jste nám tím chtěl říct? Lety s přestupem jsou už dnes – na to nepotřebují A321XLR. Americká „first“ nemá s evropským businessem nic společného 😀 Zatímco eurobyznys jsou jenom běžné ekonomické sedačky (max. s vyblokovanou mezisedačkou), tak americká firstka je něco, mezi evropským economy a regulerním businessem – podstatně masivnější a pohodlnější sedačky, více místa na nohy. Srovnatelné s některými premium economy na dálkách. Jinak u unitedu se aplikace sedaček z jejich firstky nepředpokládá – předpokládá se, že tam bude +/- 28 flatbedů v herringbone uspořádání (a docela hodně vyosenejch, aby se tam vešly – měly by nabízet 2m… Číst vice »
Milý VzduchCestující, víc český by to šlo, of course, ale v letectví to není úplně common….
aha, to byla anglictina? no, dost spatna. smysl to moc nedavalo ani tak.