Další zpoždění pro A321XLR. Prvním provozovatelem nového letounu bude Aer Lingus

Montáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: AirbusMontáž trupu A321XLR v Saint-Nazare. Foto: Airbus

Uvedení nového letounu do provozu bylo odloženo na třetí čtvrtletí letošního roku.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr Frýdlant

Letěl jsem 321neo na trase Dublin – JFK s Aer Lingus a nebylo to zase tak špatné. Jasně není to velká trubka, ale dalo se to vydržet a místa na nohy dostatek.

Petr Pan

mate tam preklep:

„Půjde o úzkotrupý letoun s nejdelším doletem. Airbus s ním chce proniknout na trh dálkových letů mezi městy, kde se dosud nevyplatí nasadit úzkotrupé letadlo. “

nasadit uzkotrupe letadlo tak kde se dosud nevyplatilo ? :)))

Jan Sůra

Díky za upozornění.

Lukáš

Docela me mrzí ze boeing vzdal 757, stačilo by ji jen zmodernizovat, dat nové motory, vylepšit techniku a par detailu a mohlo to být už dávno, to by byla dobra konkurence pro a321xlr, ale jinak super

Spaghetti

Boeing 757 bohužel nemůže být konkurentem A321XLR, protože už rozpětím nespadá do kategorie C (do 36m rozpětí) a tím by bylo značně omezenou jeho použití, tím že většina stojánek na letištích je právě na toto dimenzovaná. Například v Praze by bylo nutné ho postavit na heavy stojánky, kterých není mnoho.

Tento argument byl také jeden s hlavních proč se Boeing rozhodl pro modernizaci 737 a ne 757, jinak by to dávalo samozřejmě smysl. Pokračováním 757 měla být nejkratší a původní verze 787-3 o kterou nebyl na trhu zájem….

Apex

V Praze by nemusela 757 stát na heavy stojánkách, pro kategorii D (u 757 s rozpětím 35,8 m), jsou (pokud se nic nezměnilo) k dispozici stojánky 13, 14, 15, 16, 22, 23, 50, 55, 56, a dále pochopitelě stojánky pro E kategorii. Letadla v D kategorii z civilního provozu prakticky vymizela, zůstává právě jen 757 a pak tam spadá 767.

Vojtech

Konkurence pro 737 MAX ?

Air Traveller

Ne, tohle je kategorie sama pro sebe, ve ktere boeing tak nejak chybi.

Dino

Diky bohu, nez by Maxovi nad atlantikem zase neco upadlo, ulitlo nebo se jinak pokazilo… berte jako sarkasmus a neberte to vazne.

Mad_Majk

Nikoliv. Tohle je zalepená díra na trhu po 757-200

libcha

Raději bych nepoužíval slovní spojení „zalepená díra“ ve vlákně kde se mluví o 737MAX

Michal82

Tohle bude letadlo, které do Prahy muže dostat nové dálkové linky.

Dino

Muze a nemusi, je rada prioritnejsich paru mest kde je lze nasadit. Vidime to bohuzel stale a dokola – Praha je tak nejak na konci seznamu, bohuzel.

Honza

Já už zde ničemu nevěřím. Tedy doufám v nejlepší, ale to je tak jediné, co můžeme udělat.

Spaghetti

Já bych to zas tak růžově neviděl, dolet na východní pobřeží je dostatečný z Irska, Anglie, Portugalska, my jsme už poměrně daleko. Druhým problémem je cestovní rychlost, se kterou nebude v podstatě možné použít nejlepší tracky skrz NAT a bude tak možná nutné volit delší trasy severem. Jako poslední neduh vidím, že velká část zavazadlového prostoru je nahrazena palivovou nádrží a velká část zisku z těchto transatlantických letů je právě na cargu a business letenkách, kterých zde také nebude mnoho.

Myslím, že je to dobré letadlo, ale že se uchytí v úplně jiné části světa.

Lukáš F.

Z Portugalska nebo Irska na východní pobřeží doletí i A321LR. XLR je právě pro destinace jako Praha nebo Vídeň.

Václav

SAS leta CPH(Copenhagen)-IAD(Washington) s A321LR a pri silnem protivetru to letadlo bylo i pres 9h ve vzduchu. A321xlr horsi nebude. A321xlr muze mit krome permanentni nadrze RCT 12900 litru i pridavnou nadrz ACT 3121 litru – pro „low-density“ (nevim, jak bych to prelozil) konfigurace. Konkretni trasy ukaze az trh, ale potencial tu je.

Jan

Low density znamená hodně business nebo first a mín economy. Nevím jestli tohle je zrovna to pravé pro Prahu.

Václav

Diky za vysvetneni. Ja vim co znamena „low-density“. U A321 je „low-density“ v podstate cokoliv co ma „lie-flat“ business sedacky. Napr. Jetblue ma pri 16 business sedackach celkovou kapacitu 160 lidi – tam by se podle me pridavna nadrz ACT do maximalni vzletove hmotnosti vesla. Wizzair si ACT se svymi 239 sedackami samozrejme neobjednal, protoze by uz prekrocil maximalni vzletovou hmotnost a ta ACT by pouze zabirala misto a hmotnost. Presne vykonove a ekonomicke charakteristiky prinese az realny provoz.

Gomon

Kdepak, milé Spaghetti, stačí se podívat na závazné objednávky United ( 50 kusů – první letadlo již letos) a American Airlines ( též 50 kusů) a i formace, kde budou stroje umístěny, aby našinec došel k závěru, že bylo možné realizovat mezi městy jako je Praha, Benátky, Krakow a třeba italská Neapol lety s jedním přestupem. A nebyl bych vůbec překvapen, kdyby first ( evropská business) class byla stejná jako u vnitroamerických letů

Air Traveller

Co jste nám tím chtěl říct? Lety s přestupem jsou už dnes – na to nepotřebují A321XLR. Americká „first“ nemá s evropským businessem nic společného 😀 Zatímco eurobyznys jsou jenom běžné ekonomické sedačky (max. s vyblokovanou mezisedačkou), tak americká firstka je něco, mezi evropským economy a regulerním businessem – podstatně masivnější a pohodlnější sedačky, více místa na nohy. Srovnatelné s některými premium economy na dálkách. Jinak u unitedu se aplikace sedaček z jejich firstky nepředpokládá – předpokládá se, že tam bude +/- 28 flatbedů v herringbone uspořádání (a docela hodně vyosenejch, aby se tam vešly – měly by nabízet 2m… Číst vice »

Gunduľ neubiješ

Milý VzduchCestující, víc český by to šlo, of course, ale v letectví to není úplně common….

Air Traveller

aha, to byla anglictina? no, dost spatna. smysl to moc nedavalo ani tak.