airBaltic začne do Prahy posílat A220. Spojení do Rigy zrychlí, naroste kapacita
Letecké spojení mezi Prahou a hlavním městem Lotyšska Rigou čeká s příchodem letního letového řádu výrazné navýšení kapacity. Kromě nové
Letecké spojení mezi Prahou a hlavním městem Lotyšska Rigou čeká s příchodem letního letového řádu výrazné navýšení kapacity. Kromě nové linky Ryanairu chystá velkou expanzi dosavadní jediný dopravce na trase, společnost airBaltic.
Ta se stane od konce března druhým dopravcem v Praze, který začne na Ruzyni létat s letadlem Airbus A220-300. Jde o jeden z nejnovějších typů letadla, které vyvinul kanadský Bombardier (dříve model CS300). Loni jeho produkci prodal Airbusu. Dosud s ním do Prahy létá Swiss na některých spojích linky z Curychu.
Krok airBaltic se může jevit jako překvapivý v době, kdy mu na trasu přichází dravá konkurence Ryanairu. Zatímco Ryanair může oslovit zákazníky hlavně cenou v některých termínech, airBaltic četností spojů. Informaci o novém typu letadla přinesl jako první facebookový profil PRG:airside.
https://www.facebook.com/prgairside/photos/a.1658127721084335/2277617155802052/?type=3&theater
Podle Kateřiny Pavlíkové z Letiště Praha nasadí airBaltic Airbus A220 v úterý a ve čtvrtek na prvním letu a v sobotu. V ostatní dny bude létat turbovrtulovým Bombardierem Q400 NG. V rezervačním systému jsou na některé lety plánovány i Boeingy 737-300.
Zatímco turbovrtulová letadla létají s kapacitou 76 míst, A220 pojme 145 cestujících. Na každý let se tak navýší počet míst o 69. Na letech, kde aerolinka nasadí A220, tak dojde téměř ke zdvojnásobení kapacity. „Letová doba by se měla zkrátit zhruba o 15-20 minut v závislosti na směru letu,“ dodala Pavlíková. Ve směru z Prahy trvá let turbovrtulovým letadlem 2 hodiny a 5 minut, proudovým hodinu a 50 minut.
AirBaltic už v letošním zimním letovém řádu navýšil frekvence letů na 10 týdně, od letního začne létat 11x týdně. Ryanair vstoupí na linku na konci března se třemi lety týdně.