V poslední době jsem s nimi několikrát letěl a zkušenost je spíš tragická. Většinu svých letadel pronajali do západní Evropy, takže nemají dostatek letadel na své linky. To se dá řešit pronájmem 737/320/319 od jiných aerolinek (např. Getjet Airlines), ale tato letadla jim ani tak nestačí, takže nemají dostatek letadel pro své linky a polovina letů jim nyní létá se zpožděním běžně tak 1 – 2 hodiny (nepřekročení 3 hodin si celkem hlídají, aby nemuseli platit kompenzace). Jejich letové řády nejsou postavené na takto nízký počet letadel, takže je běžné, že letadlo, které má dle letového řádu přilétat do Rigy… Číst vice »
Juraj
1 rok
AirBaltic je takový protiklad ČSA. Státem vlastněná aerolinka, kde ovšem vlastník (lotyšská vláda) dal ruce pryč a odolal pokušení politických nominací, ale místo toho si našel zkušené manažery ze zahraničí a nechal je najít schůdný byznys model.
Teď jim sice vypadl velký kus trhu v podobě tranzitních cestujících z Ruska a Běloruska, ale patrně se dokázali adaptovat a daří se jim.
Martas
1 rok
Je pravda, že matematika jim letos utekla a musí si půjčovat A320, tak třeba je na některých linkách dokáží zaplnit (navenek to tvrdí). Jsou občas nasazovány i do Prahy.
No matematika jim právě jde docela dobře. Na ACMI se vydělává (Swiss, Eurowings, SAS) a pronajatých A320 a B737 se dá lehce zbavit když bude potřeba. Vzhledem k tomu, že nové motory s jistotou nevědí, kdy přijdou, aby mohli nasadit své AOG. A se zaplněním také není problém.
Gunduľ neubiješ
1 rok
Jedná z mých nejoblíbenějších aerolinií. Letěl jsem s nimi mnohokrát, jak pracovně, tak i soukromémně a spokojenost. Akorát letos ještě nic. Tak snad se to do konce roku zlepší;)
V poslední době jsem s nimi několikrát letěl a zkušenost je spíš tragická. Většinu svých letadel pronajali do západní Evropy, takže nemají dostatek letadel na své linky. To se dá řešit pronájmem 737/320/319 od jiných aerolinek (např. Getjet Airlines), ale tato letadla jim ani tak nestačí, takže nemají dostatek letadel pro své linky a polovina letů jim nyní létá se zpožděním běžně tak 1 – 2 hodiny (nepřekročení 3 hodin si celkem hlídají, aby nemuseli platit kompenzace). Jejich letové řády nejsou postavené na takto nízký počet letadel, takže je běžné, že letadlo, které má dle letového řádu přilétat do Rigy… Číst vice »
AirBaltic je takový protiklad ČSA. Státem vlastněná aerolinka, kde ovšem vlastník (lotyšská vláda) dal ruce pryč a odolal pokušení politických nominací, ale místo toho si našel zkušené manažery ze zahraničí a nechal je najít schůdný byznys model.
Teď jim sice vypadl velký kus trhu v podobě tranzitních cestujících z Ruska a Běloruska, ale patrně se dokázali adaptovat a daří se jim.
Je pravda, že matematika jim letos utekla a musí si půjčovat A320, tak třeba je na některých linkách dokáží zaplnit (navenek to tvrdí). Jsou občas nasazovány i do Prahy.
Chápu, že je pronajali. Vzhledem k situaci těžko věštit, co bude…
No matematika jim právě jde docela dobře. Na ACMI se vydělává (Swiss, Eurowings, SAS) a pronajatých A320 a B737 se dá lehce zbavit když bude potřeba. Vzhledem k tomu, že nové motory s jistotou nevědí, kdy přijdou, aby mohli nasadit své AOG. A se zaplněním také není problém.
Jedná z mých nejoblíbenějších aerolinií. Letěl jsem s nimi mnohokrát, jak pracovně, tak i soukromémně a spokojenost. Akorát letos ještě nic. Tak snad se to do konce roku zlepší;)