airBaltic má další airbus A220, letadlo zajímá největší nízkonákladovku světa

Airbus A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBalticAirbus A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBaltic

Letecká společnost airBaltic včera převzala už sedmnáctý Airbus A220-300 do své flotily. Firma je s letadly tak spokojená, že urychlí

Letecká společnost airBaltic včera převzala už sedmnáctý Airbus A220-300 do své flotily. Firma je s letadly tak spokojená, že urychlí naopak vyřazení některých starších strojů a nahradí je právě novými letadly vyvinutými původně Bombardierem jako letadlo CSeries 300.

Pro lotyšského dopravce je A220 už základem flotily, aktuálně každý druhý cestující letí právě tímto novým strojem. Firmě umožňuje otevírat nové destinace nebo zlepšit nabídku spojení ve stávající síti linek. Příkladem je spojení Rigy a Prahy, kde od začátku letního letového řádu A220 také létá, i když ještě ne na všech letech.

airBaltic si nové stroje pochvaluje, podle vyjádření firmy jsou provozní výsledky letadla lepší, než aerolinka čekala. Pro cestující jsou letadla navíc komfortnější: od širších sedaček až po větší zavazadlové prostory. Jednou z hlavních výhod je nižší hlučnost.

Firma už na začátku roku oznámila, že urychlí vyřazení starších boeingů 737 z flotily o rok, poslední dolétá letos na podzim. Do konce letošního roku převezme firma ještě dalších pět letadel. „Airbus A220-300 je letadlem pro naši budoucnost. Vyřazením Boeingu 737 budeme mít nejmladší flotilu v Evropě,“ řekl šéf airBaltic Martin Gauss. AirBaltic byl prvním zákazníkem A220, převzal ho ještě v dobách, kdy výroba patřila pod Bombardier a šlo o letadlo CSeries 300. „Díky velmi dobrým výsledkům tohoto letadla jsme se rozhodli sjednotit flotilu až na 80 letadel A220-300,“ řekl Gaus. Padesát z nich je objednáno závazně, na 30 má firma opci. airBaltic i díky novým letadlům pokračuje v růstu, za první čtvrtletí přepravil o 12 % více lidí než za stejné období loňského roku.

Firma je zatím druhým největším provozovatelem těchto letadel, nejvíce ve flotile jich aktuálně má Swiss. I ten s nimi létá do Prahy. Postupně je do provozu nasazuje i americká Delta, velkou objednávku mají JetBlue.

Letadlo začíná zajímat i další dopravce včetně největší nízkonákladové aerolinky Southwest Airlines. Její piloti se nedávno pozastavili v souvislosti s uzemněním Boeingů 737 MAX, zda je opravdu stále vhodné, aby firma létala nadále jen s boeingy. Jen pár dní poté proběhla návštěva vedení firmy u několika dopravců, kteří s A220 létají. Zajímaly se o jejich zkušenosti.

Na jednání upozornil server The Air Current.   Firma návštěvu potvrdila, podle ní byla ale plánována dlouho před problémy s uzemněním MAXů a v Boeing mají stále velkou důvěru.

V oboru se mluví o tom, že Airbus může chystat ještě větší verzi oproti stávající, kde by mohly být Southwest prvním zákazníkem.

Tagy A220 airBaltic Airbus A220 Southwest Airlines
10 komentářů