Letecké společnosti Letectví

airBaltic má další airbus A220, letadlo zajímá největší nízkonákladovku světa

Airbus A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBaltic
Airbus A220-300 v barvách airBaltic. Foto: airBaltic

Letecká společnost airBaltic včera převzala už sedmnáctý Airbus A220-300 do své flotily. Firma je s letadly tak spokojená, že urychlí naopak vyřazení některých starších strojů a nahradí je právě novými letadly vyvinutými původně Bombardierem jako letadlo CSeries 300.

Pro lotyšského dopravce je A220 už základem flotily, aktuálně každý druhý cestující letí právě tímto novým strojem. Firmě umožňuje otevírat nové destinace nebo zlepšit nabídku spojení ve stávající síti linek. Příkladem je spojení Rigy a Prahy, kde od začátku letního letového řádu A220 také létá, i když ještě ne na všech letech.

airBaltic si nové stroje pochvaluje, podle vyjádření firmy jsou provozní výsledky letadla lepší, než aerolinka čekala. Pro cestující jsou letadla navíc komfortnější: od širších sedaček až po větší zavazadlové prostory. Jednou z hlavních výhod je nižší hlučnost.

Firma už na začátku roku oznámila, že urychlí vyřazení starších boeingů 737 z flotily o rok, poslední dolétá letos na podzim. Do konce letošního roku převezme firma ještě dalších pět letadel. „Airbus A220-300 je letadlem pro naši budoucnost. Vyřazením Boeingu 737 budeme mít nejmladší flotilu v Evropě,“ řekl šéf airBaltic Martin Gauss. AirBaltic byl prvním zákazníkem A220, převzal ho ještě v dobách, kdy výroba patřila pod Bombardier a šlo o letadlo CSeries 300. „Díky velmi dobrým výsledkům tohoto letadla jsme se rozhodli sjednotit flotilu až na 80 letadel A220-300,“ řekl Gaus. Padesát z nich je objednáno závazně, na 30 má firma opci. airBaltic i díky novým letadlům pokračuje v růstu, za první čtvrtletí přepravil o 12 % více lidí než za stejné období loňského roku.

Firma je zatím druhým největším provozovatelem těchto letadel, nejvíce ve flotile jich aktuálně má Swiss. I ten s nimi létá do Prahy. Postupně je do provozu nasazuje i americká Delta, velkou objednávku mají JetBlue.

Letadlo začíná zajímat i další dopravce včetně největší nízkonákladové aerolinky Southwest Airlines. Její piloti se nedávno pozastavili v souvislosti s uzemněním Boeingů 737 MAX, zda je opravdu stále vhodné, aby firma létala nadále jen s boeingy. Jen pár dní poté proběhla návštěva vedení firmy u několika dopravců, kteří s A220 létají. Zajímaly se o jejich zkušenosti.

Na jednání upozornil server The Air Current.   Firma návštěvu potvrdila, podle ní byla ale plánována dlouho před problémy s uzemněním MAXů a v Boeing mají stále velkou důvěru.

V oboru se mluví o tom, že Airbus může chystat ještě větší verzi oproti stávající, kde by mohly být Southwest prvním zákazníkem.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
DRABADURA

Prohlášení Southwestu, že se informují o zkušenostech jiných leteckých dopravců s letadly Airbus, PROTOŽE mají neochvějnou důvěru v letadla Boeing je skutečně projev čisté americké demence.

Miki

Očividně velmi povedené letadlo, jen škoda toho přejmenování na Airbus.

Martin V.

Ale zase mu to pomohlo v prodeji, v podstatě Airbus zachránil povedené letadlo před krachem. Bombardier to vyvinul, začal vyrábět a prodávat, ale neměl už sílu ho tlačit na trh proti Boeingu i Airbusu. Na rozdíl od menších typů z minula těm dvěma obrům lezl do zelí. A vzpomeňte na 200% dovozní clo, které Boeing prosadil v USA. Síla Airbusu spolu s továrnou v Mobile mu otevřela významný trh USA a Delta tento typ hodně chce.

Tom

Delta Airlines byla vždy poněkud více zaměřena na Airbusy než její velcí američtí rivalové.

Nekdo

letos jsem mel uz dvakrat tu cest z AirBalticem a uznavam, ze tohle letadle se fakt povedlo, cesat paradni, ticha, okenka velka, naramne jsem to uzil a to letam pomerne hodne… good job!

Pražák

A kde jsou dnes ČSA, které před nějakými 15 lety měly docela slušný podíl na spojení Pobaltí se zbytkem Evropy…

Honza

Tam, kde je dostala česká vláda a veksláci z travel servisu…

Robert
Kamil

Článek není již dostupný.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast