Letecké společnosti Letectví

Musíme létat jen s 737?, ptají se piloti největšího zákazníka Boeingu

Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines
Boeing 737 MAX 8 v barvách Southwest Airlines. Foto: Southwest Airlines

Od vzniku firmy nelétali piloti Southwest Airlines s jinými letadly než od Boeingu. Měsíc po uzemnění strojů 737 MAX 8 ale přišli s nečekanou myšlenkou: zda by se jejich zaměstnavatel neměl rozhlédnout i po letadlech od jiných výrobců. Největší nízkonákladová letecká společnost současně oznámila, že s MAXy nepočítá v letovém řádu nejméně do konce srpna.

Vedení sdružení pilotů SWAPA v Southwest Airlines položilo svým členům i vedením podle listu Seattle Times nečekanou otázku: mají aerolinky zůstat nadále aerolinkou, která létá jen s Boeingy? Po více než čtyřiceti letech existence aerolinky, která právě orientaci na jediný typ letadla považuje za jednu ze svých konkurenčních výhod díky nižším nákladům na provoz a údržbu, jde o nečekané téma.

Southwest jsou bezkonkurenčně největším provozovatelem Boeingů 737: ve flotile jich mají 730 včetně 34 odstavených MAXů, které přesunula aerolinka do pouště na odstavné letiště ve Victorville.

Diskuze o nákupu jiných letadel vyplývá i z tiskové zprávy SWAPA. „Výhody a nevýhody jednotné flotily se řeší v médiích, na burze, v letectví i mezi našimi členy. Je to velmi komplexní problém,“ uvedla SWAPA v prohlášení. Už to, že piloti největšího zákazníka takové téma řeší ale vyvolalo v oboru značné pozdvižení, i když není jasné, zda jde jen o reakci na přístup Boeingu nebo vážný návrh. Ve zprávě současně piloti konstatují obrovský vliv Boeingu, který mohl vést k přehlížení závažných problémů s bezpečností.

Southwest Airlines tento týden současně oznámily, že nepočítají s návratem letadel 737 MAX 8 dříve než 5. srpna. Do té doby nejsou MAXy vůbec v letovém řádu. American Airlines zatím zrušily lety s MAXy do 5. července.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Poudy
Host
Poudy

Ona je to ve výsledku blbá situace pro všechny. Chabá konkurence jen v podobě Airbusu, který nestíhá vyrábět už tak, tudíž to teď bude slušně brzdit rozvoj letectví je na škodu. Takhle to nakonec odskáčeme my cestující na cenách letenek a na kvalitě strojů, protože se zvýší průměrné stáří těch co jsou ve vzduchu. Každopádně tohle Boeing opravdu přehnal a je velká škoda že právě ta konkurence na trhu chybí, aby ho za to trh rozdrtil. Důvěru pilotů, leteckých společností a pasažérů si každopádně bude získávat ještě velmi dlouho a je to dobře.

Poudy
Host
Poudy

A ještě něco.
V článku se píše: Měsíc po uzemnění strojů 737 MAX 8 ale přišli s nečekanou myšlenkou.
Opravdu je taková myšlenka tak nečekaná? Já bych teda čekal, že nečekaná nebude a čekám, že s takovou očekávanou myšlenkou přijdou i piloti z jiných aerolinek.

Karel
Host
Karel

Myslím si, že piloti tímto způsobem vyslali signál Boeingu, že to bylo už přes čáru, kdy touha pod zisku převážila obecnou bezpečnost. Nedivím se jim, oni v těch letadlech tráví mnoho času a nemají chuť riskovat životy jen proto, aby se jiným plnilo konto.

Capitann
Host
Capitann

Co mají co nějací piloti říkat vedení, aby uvážilo i jiné stroje než-li Boeing?? Kde to žijeme ?

Radek Janata
Host
Radek Janata

Že by proto, že tomu rozumí?

Vás by coby majitele společnosti nezajímal názor klíčové skupiny zaměstnanců?

Jen tak
Host
Jen tak

Nazor je jedna vec. Ale kecani do rizeni je vec druha.

Odpory se casto snazi o to druhe.

Milan
Host
Milan

Ne opravdu nezajimal, ja nesu zodpovednost ja budu rozhodovat.

Radek Janata
Host
Radek Janata

A poradíte se o tom s kým? Nebo rozumíte všemu?

Karel
Host
Karel

Asociace SWAPA reprezentuje asi 9700 pilotů SWA. Opravdu vás, jako šéfa jejich názor nezajímá? Ti hoši tam budou lítat ještě dlouho poté, co vás nahradí někdo další.

Jen pro přesnost SWA není garážová firma, akcionářů je mnoho, takže z pozice „majitele“ to nemá smysl řešit.

Potěmkin
Host
Potěmkin

Vy nesete zodpovědnost a Vy budete rozhodovat,ale s těmi letadly létat a nasazovat pro Vás život necháte ty druhé,co podle Vás do toho nemají co kecat,že?

Václav Novotný
Host
Václav Novotný

Nasazovat život je trochu silný výraz, ale jinak souhlasím.

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Hodně štěstí se sháněním zaměstnánců pane podnikateli.

Nekdo
Host
Nekdo

pletete se soudruhu. v letadle nese zodpovednost pilot. hrani si s cisilky na urovni majitelu, dozorci rady nebo valne hromady je neco uplne jineho nez prima odpovednost za zivoty pasazeru.

znam to ze sve prace. vedouci si muze zvatlat co chce, v laboratori si o svych experimentech rozhoduji sam a pres caru bezpecnosti pro sebe a pro kolegy nejdu, i kdyby prikaz od vedeni byl jakykoliv. klidne i kdybych mel proto dostat vypoved. zdravi a zivot je vic nez ekonomicky vysledek. a jsem taky pripraven na to, ze psychopati, jak napriklad Ty, to nechapou a budou si porad blabolit sve…

Ten co občas skutečně vlakem jezdí
Host
Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Žijeme ve světě, kde když se mi nelíbí rozhodnutí vedení tak jdu jinam. A většinou je v rámci dobrých vztahů napřed říct co se mi nelíbí a počkat si jestli se s tim vedení bude zaobírat. Pokud ne, sbohem a najděte si někoho jinýho pro tuhle práci. Pokud to udělá víc lidí, tak firma jde do kytek, protože tam nebude nikdo kdo skutečně vydělává. Takhle funguje kapitalismus.

Rossec
Host
Rossec

Minulý týden jsem v tomto smyslu něco řešil a dopadlo to tak, že jsem jinde.

Zdeněk
Host
Zdeněk

Kdyby vás zaměstavatel nutil létat se strojem, na kterém zahynuli vaši kolegové (i když jste je osobně neznal), přičemž je důvodné podezření, že jejich havárie způsobila stejná technická chyba, asi byste se taky ošíval a hovořil jinak, než teď a tady.

Pako
Host
Pako

Ty budes velkej srac, vid?

Partneři



CSCARGO