AirBaltic hlásí rekordní tržby, příští rok chce na burzu

Airbus A220-300. Foto: airBalticAirbus A220-300. Foto: airBaltic

Dopravce se dostal na čísla před pandemií.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Samo

Bohužiaľ, vstup na burzu bude zrejme smrť kvality ktorú doteraz Air Baltic poskytoval. Ekonomicky to zmysel samozrejme má, ale z pohľadu cestujúceho je to škoda, lebo je to momentálne jedna z najlepších, ak nie úplne najlepšia, aerolinka v Európe.

Problém firiem na burze je že musia uspokojovať rôznych krátkodobých investorov, ktorí chcú podiel predať „tri dni“ po tom ako ho kúpili, namiesto focusu na dlhodobú udržateľnosť biznisu (súčasťou je aj budovanie zákazníckej lojality skrz dobré služby).

Pavel

Je to malinko jinak – vstup na burzuje problematický ne kvůli těm, kteří chtějí za dva dny zbohatnout, ale kvůli dlouhodobým investorům, kteří chtějí růst, ale hlavně – chtějí dividendy. ale to je ten menší problém. ten větší problém je pak rozdrobení vlastnické struktury, kdy jdou zájmy skupiny 1 proti skupině 2, ale ve finále se shodnou vždy na tom, že zisk je třeba zvyšovat … vede to ke zpomalení akceschopnosti společnosti, a pak brutálnímu tlaku na úspory. A tady už zas začínáplatit to, o čem píšete. Mimochodem – nic jako „zákaznická loajalita skrz dobré služby“ neexistuje. To je jenom… Číst vice »

LiborV

Zákaznická loajalita skrze dobré služby existuje. Avšak jen u malé skupiny cestujících. S low costovými dopravci po několika otřesnými zkušenostmi již nelétám. Při nákupu letenek cca 3/4 roku předem, pokud se strefím do prvních cca 4 míst v letadle mohu letět za obstojnou cenu i s TAP nebo mými oblíbenými Swiss. Swiss mám rád právě kvůli pohodlným A220. Právě s nimi létá i Air Baltic. Zatím jsem s nimi neletěl.

Pájin

A zvládají to i s výměnama poruchových motorů 👍

Mengo

Take jim fandim ale pred koncem je zachranila vlada a ne skvela letadla a vychytany koncept obsluhy Pobalti.

VíKo

Tenhle koncept s Airbusy A220 je pro dopravce země jako je Lotyšsko pecka. Funguje.

oja

Máte pravdu, byť hlavním faktorem asi bylo rozhodnutí ve správnou chvíli, na jeden zátah unifikovat flotilu na tenhle jeden typ.
Nicméně „země jako je Lotyšsko“ je nepřesné, vnitrozemský stát s necelými 2 miliony obyvatel nemůže flotilu 40 letadel uživit. Obsluhují celé Pobaltí, čímž se dostáváme cca. na trojnásobek. A to navíc na periferii EU s mizernou pozemní infrastrukturou, odkud se jinam po Evropě jinak než letadlem rozumně dostat nedá. S ČR nesrovnatelné.

Sch

Máte pravdu, ale pokud by ta příležitost byla tak zjevná, tak už tam má Ryanair základnu. Ale právě A220, s nízkými náklady na sedačku, nižší kapacitou a velkým doletem jim umožnil těžit i z místního omezeného trhu.
Přenositelná je tedy zkušenost, že A220 umí vytěžiti slabší trasy. Takových by se v případě ČR taky pár našlo. Je otázka, jestli jich je dost na flotilu desítek letadel, aby se uplatnili úspory z rozsahu. ATR opravdu nebylo konkurenceschopné. Mnoho linek u nás má i dva dopravce s A220 a 737. Jiné jsou zase krátké a zrychlování železnice je ohrožuje.

Džaro

Teoreticky by do budoucna AirBaltic mohla ohrozit Rail Baltica – tedy pokud opravdu bude do konce tohoto desetiletí, jak je slibováno.

Obecně je spojení v Pobaltí bída – všechna tři hlavní města spojují autobusy (ne tak pohodlné) nebo právě AB, kteří ale za tyhle krátké cesty chtějí úplně nesmyslné ceny za letenky.

Pavel

Tak a220 je super letadlo se super ekonomikou.

i pro čsa to je/bude skvělá volba