Air France představily nové „hipsterské“ aerolinky Joon. Mají mít až 28 letadel
Air France rozšířila své portfolio značek o další společnost. Aerolinky s názvem Joon budou nabízet ale i lety po Evropě.
Air France rozšířila své portfolio značek o další společnost. Aerolinky s názvem Joon budou nabízet ale i lety po Evropě. Chce oslovit hlavně mladší zákazníky.
První lety odstartují 1. prosince z Paříže do čtyř evropských destinací: Lisabonu, Porta, Barcelony a Berlína. Firma zatím bude využívat hlavně letadla Air France i jejich linky. Například prosincové lety pod značkou Joon nabízí na linkách Air France, jen levněji a jako levnější třídu, bez odbaveného zavazadla v ceně. Letenky začínají ceny na 39 eurech za jednu cestu.
Od jara příštího roku začne firma nabízet i dálkové linky, zatím oznámila brazilskou Fortalezu a Mahé na Seychelách. Na dálkové lety bude létat s Airbusem A340, od roku 2019 má převzít Airbus A350. Ceny dálkových letů začínají na 249 eurech za jednu cestu.
„Je to mladší sestra Air France, která bude současně laboratoří pro různé inovace,“ řekl při představení aerolinky Franck Terner, šéf Air France. „Nebude to ani nízkonákladová, ani klasická aerolinka,“ dodal Terner.
V roce 2020 má mít firma podle plánů 28 letadel a až tisíc zaměstnanců, z toho deset dálkových. Základnou bude letiště Charles de Gaulle v Paříži. Nového dopravce povede Jean-Michel Mathieu. „Lidé budou platit jen za to, co chtějí,“ říká Mathieu.
Podle Ternera něj bude nový dopravce mít nižší náklady, než Air France. Měla by pomoci dopravci získat nové linky, z kterých se Air France kvůli levnější konkurenci dříve stáhli. Neměla by současně Air France konkurovat, ale naopak přinést i nové zákazníky na navazujících letech.
Air France chce s novou značkou mířit hlavně na mladé cestující do 35 let. Označuje ji jako start-up, nabízet bude k letence například ubytování přes Airbnb, na dálkových letech chce nabídnout například brýle pro virtuální realitu nebo wifi. Káva na palubě má má být pouze organická a s cerfifikátem Fairtrade. Každá sedačka má mít možnost dobíjení. Na dlouhých letech bude i v ekonomické třídě jídlo zdarma.
Podobný model zkouší společnost IAG, která zastřešuje například British Airways či Iberii. Firma spustila letos dálkovou aerolinku Level s lety z Barcelony. Šéf IAG Willie Walsh si o víkendu na konference Routes v Barceloně pochvaloval úspěšný start tohoto dopravce a plánuje jeho další expanzi.