Air France definitivně končí s A380, vyřadí je okamžitě. Lufthansa nechá na zemi polovinu z nich
Letecká společnost Air France urychlí o dva roky plánovaný konec největších osobních letadel ve své flotile. Aerolinky, které jich mají
Letecká společnost Air France urychlí o dva roky plánovaný konec největších osobních letadel ve své flotile. Aerolinky, které jich mají ve své flotile celkem devět, je vyřazují s okamžitou platností a už nikdy s nimi nepoletí.
V tiskové zprávě společnost vysvětluje urychlený konec situací na trhu způsobenou pandemií koronaviru a pokles poptávky. A380 už zmizela i ze stránek dopravce ze seznamu letadel, které firma provozuje.
Už před vypuknutím pandemie aerolinky začaly letadla vyřazovat, pandemie konec největšího osobního letadla ještě urychlí. Lufthansa například přesunula všechna letadla k odstavení do Španělska, v oboru se spekuluje o konci desítek A380 společnosti Emirates. Jejich prezident Tim Clark přiznal nedávno, že jejich éra je už pryč.
Z devíti A380 ve flotile patří pět přímo Air France nebo jsou spláceny finančním leasingem, čtyři operativním leasingem. Ještě na počátku roku jich měla firma deset, první ale skončilo ve šrotu. Air France očekává, že předčasný konec A380 bude znamenat jednorázový odpis v hodnotě zhruba půl miliardy eur. Letadla nahradí ve flotile novější, menší a úspornější letouny A350 a Boeing 787.
Velké omezení čeká i flotily Lufthansy. Server aero.de uvedl, že počítá s A380 už jen na základně v Mnichově, z Frankfurtu už s jejich nasazením nepočítá. V praxi to znamená, že v provozu zůstane jen sedm ze čtrnácti letadel A380.