Aeromexico si dělá legraci z Trumpovy zdi. Slevou občanům USA podle jejich DNA
Největší letecká společnost v Mexiku zveřejnila nový klip, který se může stát letos nejsledovanějším leteckým videem roku, i když se
Největší letecká společnost v Mexiku zveřejnila nový klip, který se může stát letos nejsledovanějším leteckým videem roku, i když se v něm letadla mihnou jen na pár sekund. Dělá si v něm legraci z obavy obyvatelů USA o cesty do Mexika i politiky Donalda Trumpa snažícího se postavit zeď podél americko-mexické hranice.
V klipu vystupuje několik obyvatel USA, kteří podle svých slov rozhodně nechtějí do Mexika jet. „USA jsou nejčastějším cílem cest Mexičanů, ale Mexiko není cílem číslo jedna pro Američany. Proto jsme se vydali do texaského města Wharton zjistit, proč do Mexika lidé nechtějí jezdit,“ začíná video. Video je z dílny reklamní agentury Ogilvy.
Osloveným Američanům nechaly aerolinky provést test DNA, aby zjistily, kolik procent jejich DNA je mexického původu. Klip sleduje k očekávanému závěru: ti, co cestu do Mexika odmítají nejvíce, měli i přes pětinu DNA mexického původu. Osloveným pak nabízí slevu na letenku podle toho, kolik procent mexického původu mají. Na vysvětlenou v klipu ještě dodávají, že Mexičané proudí do USA už od 19. století a proto zejména v jižanských státech je velká pravděpodobnost, že mají tamější Američané i stopy mexické DNA.
Nejde o první případ, kdy si Aeromexico, v kterém mají 49 % americké aerolinky Delta Air Lines, dělá legraci z amerických obav z Mexičanů. Po Trumpově nástupu zveřejnili reklamu se záběry hraničních plotů, zdí či přechodů.
Aeromexico zatím klip vůbec nekomentovalo, zatím jde o takzvané virální video. Na stránkách Aeromexica nabídka na slevu chybí.