lot
Cestovní ruch Letecké společnosti Letectví

Aerolinky Ryanair získaly od investorů 400 milionů eur

Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair
Ryanair a jeho Boeing 737-800. Foto: Ryanair

Irská společnost Ryanair, která je největším nízkonákladovým leteckým přepravcem v Evropě, si od investorů zajistila 400 milionů eur (10,6 miliardy Kč). S posílenou účetní bilancí se chce později zaměřit na vhodné příležitosti, které se objeví po koronavirové krizi. Informovala o tom dnes agentura Reuters.

Ryanair patří k leteckým společnostem, které dopady pandemie způsobené šířením koronaviru nepocítily tolik jako někteří rivalové. Jednak nemá tak velké dluhy, jednak se příliš neangažuje v segmentu dálkových letů a neprovozuje v takovém rozsahu business třídu. Koronavirus citelně doléhá právě na zaoceánské trasy.

Letecká společnost vydala přes 35 milionů nových akcií, což je asi 3,2 procenta celkového akciového kapitálu firmy. Cena byla stanovena na 11,35 eura za kus, proti čtvrteční závěrečné ceně na burze to je sleva zhruba 2,6 procenta.

„Když se díváme do doby, která přijde po příštím roce, očekáváme, že tam budou pro nízkonákladový model Ryanairu výrazné růstové možnosti s tím, jak se naši konkurenti zmenšují, bankrotují, anebo je přebírají dopravci, které zachraňovaly vlády,“ uvedl Ryanair. „Prodej akcií dá Ryanairu větší finanční flexibilitu, aby mohl těchto možností využít.“

Ryanair v srpnu přepravil méně než polovinu cestujících ve srovnání s loňským srpnem, v odvětví má ale jednu z nejsilnějších účetních bilancí. K 30. červnu měl na účtech více než 3,9 miliardy eur a letadla Boeing 737 v hodnotě kolem sedmi miliard eur, na kterých nevázly žádné závazky. Má ale i dluhy v objemu 1,9 miliardy eur splatné příští rok.

„Oni tu hotovost nepotřebují, jde o malé částky,“ řekl k prodeji akcií Ryanairu analytik Daniel Röska ze společnosti Bernstein. „Chránit se proti nepřízni počasí, bránit si úvěrový rating na stupni BBB a přesvědčit akcionáře, aby skupině projevili podporu, to vše ale dává smysl, vzhledem k potřebě nadcházejícího financování,“ dodal.

ČTK

tagy
Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
MYaMY

Jako dárek jsme dostali letenky do Itálie na letošní jaro. Ryanair nám pak po jistých peripetiích trvajících několik měsíců konečně na začátku srpna napsal, že už vrátí peníze za zrušené lety. A ejhle peníze pořád nikde. A tak jsme zjišťovali co ty šupáci zase kde zalhali, protože jejich pověst není valná. A jaké překvapení na nás čekalo? Peníze se po nějaké době našly ale na bankovním účtu české společnosti, prodejce letenek Asiana, která je chce vrátit až si z vašich peněz udělá bezúročnou půjčku na cca 3-4 měsíce. Pro vrácení našich peněz neudělali vúbec nic. Poté co jsme jim psali… Číst vice »

Y.K.

Proč si proboha kupujete (nebo ten kdo vám je dal) letenky pro low cost, zvláště Ryanair, přes prostředníka? Chtělo by to kus soudnosti při nakupování.

Ogden

Kupovat jen přímo na jejich stránkách. Toť vše.

Marcel Štancl

Běžně kupuji přes ESKY.cz nemůžu mít tolik kont kolik je leteckých společností to je blbost. Navíc třeba do Vizairu nebudo volat Maďarsky na číslo se zvýšeným tarifem.

Ogden

Nechápu. Při nákupu letenky u RYR nepotřebujete konto stačí mít kartu, velice jednoduché a rychlé.

Jan

tam je důležitá ta věta „doba, která přijde po příštím roce“, což z úst Learyho, který má své postavení v určitých kruzích a tudíž ví, je dost zajímavá a z jejich pohledu směroplatná. Neboli, ještě celý příští rok nás v tom chtějí nechat…..

Liboros

Ryani si to umí vybavit a nefňukat (y) Tak to má být, skrze sympatická aerolinka.

Peeetr

Od Británie dostali dotační podporu tak rychle, že za tím klidně můžou být úplatky, stejně jako v případě mnoha regionálních leťišť, kde jim místní politici zajišťovali mnohaleté podnákladové poplatky za přistávání.

Bert

jestli ta rychlost nebude spis schopnosti jejich parlamentu nez uplatky. A u nas je to neschopnost na obou stranach , tedy jak vlady tak SWings

beija

Fakta mluví jasně a v neprospěch Smartwings – v UK běžel program státem garantovaných půjček půjčkuuž od března, dle jasně stanovených podmínek pro všechny podniky( nejen letecké společnosti). Ve stejném programu jako Ryanair dostali půjčku z leteckých společností například i Wizzair či Easyjet.

DrFj

A co je na tom spatneho? Podpurny program v Britanii byl jednoduse urceny i pro velke spolecnosti a Ryanair jej rozhodne neinicioval, spise naopak.

To, ze jsou mensi regionalni letiste podporovany mistni samospravou, neni zadna novinka ani vymysl Ryanairu. Techto vyhod bezne vyuzivaji i jini dopravci. Navic to neznamena, ze takove linky budou automaticky zizkove, nekolik prikladu najdeme i v ramci CR.

Nebo rozvedte, co jsem si z Vaseho prispevku spatne vylozil…

Y.K.

No, jiní dopravci rozhodně nedostávají výhody typu Ryanair, určitě ne v takovém měřítku. Ten je pověstný svý přístupem, „budeme mít extra tarif nebo odcházíme“ a velmi pravidělně odněkud odchází, když jim někdo chce začít účtovat standardní ceny.

Ale je to spíš chyba těch co Ryanairu podlézají než aerolinky samotné.

Ogden

Tak nedostal to jen Ryanair, ale i další aerolinky které splňovaly podmínky. Velmi přímočaré jednání britské vlády bez zbytečných tanečků kolem. Aneb kdo umí, ten umí.