Letecké společnosti Letectví

Aerolinky ruší spojení s Íránem, kvůli embargu spadla poptávka

Boeing 747-400 British Airways při odletu z Londýna. Foto: British Airways
Boeing 747-400 British Airways při odletu z Londýna. Foto: British Airways

Tři velké evropské letecké společnosti zruší od září pravidelné letecké spojení s Íránem. Během dvou dní konec linek oznámily Air France a British Airways, už v červenci KLM.

Air France už před několika týdny omezily počty letů ze tří na jeden týdně, od 18. září ukončí provoz úplně. Firma do Íránu posílala letadla pod svoji nízkonákladovou značkou Joon. Svůj krok zdůvodňuje nízkou poptávkou a slabou ziskovostí linky poté, co USA obnovily sankce vůči Íránu.

British Airways skončí s lety mezi Londýnem a Teheránem od 23. září, dosud aerolinky létají šestkrát týdně. KLM skončí ve stejný den. Z dopravců Evropské unie zůstává zatím u leteckého spojení Lufthansa, která mezi Frankfurtem a Teheránem nasazuje Boeing 747,  Austrian Airlines z Vídně s A319/A320, Alitalia z Říma s A320 (od zimního letového řádu nově s A330), Germania z Berlína dvakrát týdně s Boeingem 737 a Aegean Airlines z Atén dvakrát týdně s A320.

K oživení letecké dopravy mezi Evropou a Íránem došlo v roce 2016 po omezení sankcí, teď s jejich zavedením znovu dojde k velkým škrtům v letových řádech. Zatímco po zrušení sankcí se řada evropských firem vrhala do možné spolupráce s íránskými firmami, teď od ní musí ustupovat. Aerolinky oficiálně neuvedly, že důvodem rušení linek jsou sankce, všechny konec zdůvodňují klesající poptávkou.

7 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Zrovna před pár týdny, už po obnovení sankcí, jsem do Teheránu letěl s Aegean a letadlo bylo plné. Ovšem letenka s Aegean nebo UIA stojí v economy 100-200 €, zatímco BA chtějí přes 1000 € a přitom nenabízejí vůbec nic navíc, takže tu nízkou obsazenost bych jim věřil.

    • Samozřejmě tam léta stále UIA, stejna jako Aegean Airlines, Alitalia, Germania… plus Aeroflot, Turkish Airlines, či Pegasus.

        • Jan Sura: Nevíte, jak to vypadá s exportem tuším 400 autobusů Sor do Íránu. Dotýkají se jich také sankce?

          • Obsahuje takový autobus minimálně 10 % amerických součástek? Asi ne. A i kdyby, plánuje snad Sor vyvážet do USA?

Newsletter

Partneři


Výběr editora