Aerolinky Monarch dolétaly, Britové organizují návrat domů 110 tisíc lidí

Airbus A320 společnosti Monarch Airlines. Foto: Monarch AirlinesAirbus A320 společnosti Monarch Airlines. Foto: Monarch Airlines

Britské aerolinky Monarch Airlines ukončily dnes provoz. Konec dnes oznámil dopravce a britský úřad civilního letectví (CAA). Krach se dotkne

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Kusniarik

Zajímavý článek Romane, ale nejvíc mě na tom zaráží ten fakt, že důležitější nez úpadek Monarchu je dobrá pověst ACC.
A přesně v tomhle světle je ten úpadek takový „kostrbatý“.
Monarch by pravděpodobně ještě nějakou dobu přežil, ale ACC (stát) to v podstatě zaříznul z preventivních důvodů neudělením licence.
I za cenu hektického shánění náhradní kapacity a stresu pro všechny zainteresované.
Štěstí, že QA nemá do čeho píchnout.

Michal Kusniarik

Tak kurz mezi korunou a librou tomu dává úplně jiný rozměr. Stejně si Jane myslím, že v tom bude nějaký háček. Tech pět procent si mi vůbec nezdá. Monarch byla aerolinka zaměřená tak z 75% na přepravu turistů do letních nebo zimních středisek. Měla jen pár celoročních linek do hlavních měst. To by musela podnikat ještě například v ubytovacích kapacitách nebo prodeji zájezdů, aby to dávalo smysl. No a pokud ACC zastává i funkci pojistitele zájezdů, tak z pojistek může zaplatit zpáteční cesty turistů i u Monarchu (v úpadku) než pracně zařizovat letadla a posádky u QA či dalších. Mohli… Číst vice »

Michal Kusniarik

Tak tahle kauza je fakt „podivná“.
Úřad civilního letectví CAA potopí společnost kvůli v podstatě
bezpředmětné části podnikatelského portfolia (5% byznysu) a vyrobí tím problém 115 tisícům dovolenkářům?
Buď v tomto článku nezazněla nějaká zásadní informace, která má rozhodující vliv proč Monarch vzdal celý busines a nebo se v Británii zbláznili.
No a mimochodem loňská ztráta Monarchu ve výši 291 milionu korun je u leteckých společností v podstatě triviální. Prodej jediného letadla z flotily věc elegantně vyřeší a ještě zbude na chlebíčky.
Nechápu.
PS: Monarchu mi je fakt líto, poněvadž to byl jen z mála evropských provozovatelů 757ček.

Roman Petrlík

Není to svévolné a bezdůvodné, Monarch měl problémy již vloni, kdy nedodal v termínu garanci finanční způsobilosti a od CAA dostal dosti vstřícnou výjimku. Letos se chystala „repríza“, a proto se CAA zachoval tak, jak se zachoval… Viz můj článek z loňského září: https://dopravni-magazin.cz/2016/10/15/ahoj-tady-caa-mate-na-pondeli-volne-letadlo/