Aerolinky Monarch dolétaly, Britové organizují návrat domů 110 tisíc lidí
Airbus A320 společnosti Monarch Airlines. Foto: Monarch Airlines
Britské aerolinky Monarch Airlines ukončily dnes provoz. Konec dnes oznámil dopravce a britský úřad civilního letectví (CAA). Krach se dotkne
Zajímavý článek Romane, ale nejvíc mě na tom zaráží ten fakt, že důležitější nez úpadek Monarchu je dobrá pověst ACC.
A přesně v tomhle světle je ten úpadek takový „kostrbatý“.
Monarch by pravděpodobně ještě nějakou dobu přežil, ale ACC (stát) to v podstatě zaříznul z preventivních důvodů neudělením licence.
I za cenu hektického shánění náhradní kapacity a stresu pro všechny zainteresované.
Štěstí, že QA nemá do čeho píchnout.
Tak kurz mezi korunou a librou tomu dává úplně jiný rozměr. Stejně si Jane myslím, že v tom bude nějaký háček. Tech pět procent si mi vůbec nezdá. Monarch byla aerolinka zaměřená tak z 75% na přepravu turistů do letních nebo zimních středisek. Měla jen pár celoročních linek do hlavních měst. To by musela podnikat ještě například v ubytovacích kapacitách nebo prodeji zájezdů, aby to dávalo smysl. No a pokud ACC zastává i funkci pojistitele zájezdů, tak z pojistek může zaplatit zpáteční cesty turistů i u Monarchu (v úpadku) než pracně zařizovat letadla a posádky u QA či dalších. Mohli… Číst vice »
Tak tahle kauza je fakt „podivná“.
Úřad civilního letectví CAA potopí společnost kvůli v podstatě
bezpředmětné části podnikatelského portfolia (5% byznysu) a vyrobí tím problém 115 tisícům dovolenkářům?
Buď v tomto článku nezazněla nějaká zásadní informace, která má rozhodující vliv proč Monarch vzdal celý busines a nebo se v Británii zbláznili.
No a mimochodem loňská ztráta Monarchu ve výši 291 milionu korun je u leteckých společností v podstatě triviální. Prodej jediného letadla z flotily věc elegantně vyřeší a ještě zbude na chlebíčky.
Nechápu.
PS: Monarchu mi je fakt líto, poněvadž to byl jen z mála evropských provozovatelů 757ček.
Pardon, v textu je chyba, ztráta je 291 milionů liber, ne korun. Monarch je v dlouhodobých potížích. CAA se postará i o lidi, o které se starat podle zákona nemusí. Opravdu si nemyslím, že se v UK zbláznili. Navíc většina letadel ve flotile není jejich, ale leasingových firem.
Není to svévolné a bezdůvodné, Monarch měl problémy již vloni, kdy nedodal v termínu garanci finanční způsobilosti a od CAA dostal dosti vstřícnou výjimku. Letos se chystala „repríza“, a proto se CAA zachoval tak, jak se zachoval… Viz můj článek z loňského září: https://dopravni-magazin.cz/2016/10/15/ahoj-tady-caa-mate-na-pondeli-volne-letadlo/