Aero Vodochody prohloubí spolupráci s brazilskou společností Embraer

Transportní letadlo Embraer C-390. By Matti Blume - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80204340Transportní letadlo Embraer C-390. By Matti Blume - Own work, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=80204340

Aero Vodochody dnes vyrábí části vojenského transportního letadla Embraer C-390.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Petrák

Dohoda dává smysl. Aero koupili Maďaři a jejich letectvo C-390 pořizuje.

Ivan Dvorak

Letoun ma zajimave tvarovani … moderni a je tam videt asi hodne vliv CFD metod.

Matěj

Než aby koupili pořádné letadlo (C17, C130, C141, C5, KC-10, YC-15), tak budou pořád kupovat tyhle prcky…

Pražák

KC 390 a C 130 jsou stejná kategorie.
KC 10 je starý tanker, C141 a C5 jsou strategická transportní letadla, tedy kategorie mimo potřeby většiny leteckých sil světa a navíc se ani jedno nevyrábí (C 141 byl už dávno vyřazen).
C17 je letadlo na pomezí taktické a strategické kategorie. Tedy opět mimo potřeby AČR, v Evropě je vlastní jen UK.

Takže doporučuji si o tématu nejdříve něco nastudovat a pak teprve něco komentovat.

Josef Petrák

C-17 se uz taky nevyrabi.

Jiří Kocurek

Operační nasazení? Účel takového letadla? Na mámo já chci slona se tady nehraje.

Mysel

A letadlovou lod na Lipno byste nechtel?

Radek Vičík

Případně ponorku na Slapy 🤣

Jaroslav 50

Křižník na Baťův kanál, to kdyby zaútočili po vodě Slováci!

Jiří Kocurek

Kdosi chctěl námořní přístav v Hodoníně a v tomto duchu vedl reklamní i novinovou kampaň.

Má to být obrovský projekt, který do nezaměstnaností sužovaného Hodonína přinese tisíce nových pracovních míst a udělá z jihomoravského města konkurenta věhlasného přístavu v Rotterdamu.

Zdroj: https://www.id nes.cz/brno/zpravy/cinske-prekladiste-v-hodonine-petice-referendum.A160630_2256928_brno-zpravy_krut

vreckam

jsou to stejná kategorie jako naše slavné CASA letouny?

_Pavel_

Ne, Embraer je větší. Casa unese 9 tun nákladu, Embraer 26 tun. Pro představu jsem našel, že Pandur II váží podle verze až 22 tun.

Martin K.

Jde o letadlo přibližně stejné velikosti jako starý dobrý C-130. Mi osobně by se toto moc líbilo s českými znaky už kvůli doletu, nosností a existující spolupráci v ČR…

q89

Souhlas. S našima 6 CASAma by se 2 C-390 hezky doplňovali.

Joker

Jde o 4. největšího výrobce letadel na světě. Známý mimo jiné i svým strojem EMB 312 Tucano, který je sice turbovrtuloýy a oproti proudovým strojům pomalý, ale výborně se hodí k učení pilotů, průzkumu terénu, hlídání územního celku nebo také do asymetrických konfliktů s drogovými kartely nebo teroristy.

Vtvt

A co konkrétně bylo ujednáno?

Commuter turboprop https://simpleflying.com/why-embraer-decided-to-invest-in-a-new-turboprop-aircraft/

Nebo něco jiného?