Aero Vodochody prohloubí spolupráci s brazilskou společností Embraer
Aero Vodochody dnes vyrábí části vojenského transportního letadla Embraer C-390.
Zástupci společnosti Aero Vodochody a brazilského výrobce letadel Embraer dnes podepsali memorandum, na jehož základě bude ve větší míře pokračovat dosavadní spolupráce a společný vývoj. Aero od roku 2016 vyrábí části vojenského transportního letounu Embraer C-390.
„Části transportního letounu C-390 jsme u nás v Aero vyvíjeli a certifikovali. Jsme rádi, že dnes s námi Embraer prohlubuje spolupráci a budeme se stále řadit mezi jeho významné dodavatele. Budeme tak i nadále vyrábět letecké komponenty špičkové kvality, což je příznivá zpráva nejen pro Aero, ale i celý letecký průmysl v České republice,“ uvedl šéf Aera Viktor Sotona.
V Aeru se vyrábí náběžná hrana křídla, dveře, nákladní rampa a část trupu letadla C-390. Podle Sotony má český letecký průmysl velký podíl na obchodním úspěchu stroje, který si kromě Brazílie dosud vybralo Maďarsko a Portugalsko. „S rostoucími prodeji letounu C-390 evropským zákazníkům by rozšířená spolupráce poskytla společnosti Embraer silného výrobního a servisního partnera v České republice,“ uvedlo dnes Aero.
C-390 Millennium a jeho konfigurace pro doplňování paliva ve vzduchu, KC-390, představují novou generaci víceúčelových vojenských dopravních letounů. Brazílie si první stroj pořídila v roce 2019.
Letoun může přepravovat až 26 tun nákladu (až 7 standardizovaných vojenských palet), což jej řadí do střední kategorie.
V pondělí se v Pardubicích uskutečnila pozemní a letová ukázka brazilského letounu a zkouška naložení a přepravy obrněného transportéru Pandur II. Česko aktuálně zvažuje modernizaci transportních letadel, podle vedoucí tiskového oddělení ministerstva obrany Jany Zechmeisterové šlo o nezávaznou ukázku schopností letounu.
Aero Vodochody loni změnilo majitele. Nově patří společnosti HSC Aerojet, v níž má většinu maďarský finančník Szalay-Bobrovniczky. Menší podíl vlastní česká skupina Omnipol. Do loňska Aero vlastnila skupina Penta. Se změnou majitele firma uložila k ledu plány na zbudování civilního letiště pro nízkonákladové aerolinie.