Adriatic Express vyrazil. Klimatizace ani zásuvky v polském vlaku do Chorvatska nechybí

První odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin GóreckiPrvní odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin Górecki

Ze Slezska a Moravy se dá přímým vlakem dojet až do chorvatské Rijeky.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
vagonář

Pane Petrovský, taky se přidávám k těm, kteří by zde rádi četli vaši reportáž. Děkuji 🙂

Fajfojistic

To jsou nahody. Zrovna kdyz to ctu, vidim lokomotivu prave s takovym polepem Adriatic Express v Praze-Libni.

PetrzOlomouce

Tady je odkaz na video z první cesty na YouTube:
https://youtu.be/KZZ0eBiwTz8?si=TEIatR0xHKV7zKTW

Nikdo

Za mě dobrý nápad, jenom chci upozornit na chybu ; IC Sobieski ( není to IC ale EC.

Jan Soukup

Chyba kamaráde, chyba. U nás je to EC, ale v Polsku je tento vlak veden v kategorii IC.

Martel

Z Břeclavi do Rijeky za 14 hodin a za osobu 1140Kč. K čemu je to dobré? Co v Rijece? Dostat se do dovolenkových destinací bude znamenat taxíka nebo místní autobusy… To samé z domova na nádraží v ČR.

Autem je to na 7 hodin. A nejste v Chorvatsku uvázaný na jednom místě.

Nevidím důvod, proč se táhnout takovou dobu vlakem.

Jan Soukup

Na sedačku bych nejel, o tom žádná. Ale máte můj obdiv, jestli dokážete přijet do Chorvatska hned ráno po celonočním řízení vyspaný a odpočatý.

Průvodce původní Aleš

Už se to řešilo v předchozím článku. Jsou lidé, kteří to nechtějí řídit, zvlášť v sezóně. Na nádraží v Rijece je půjčovna Enterprise a přes pobřežní ulici je přístaviště trajektů na Cres/Lošinj a Ráb.

Petr

V předchozím článku… V každý druhý diskusi se najde:
– „autista“, kterej dojede všude levněji a rychleji gumokolem,
– Šotouš, kterej spočítal, že je rychlejší a levnější jet 12 hodin nočním vlakem než letět letadlem,
– „Divizna“, která nechápe jak může někdo cestovat dálkovým autobusem, nedejbože nočním.

Petr

škoda, že odplutí trajektů je až tak pozdě. Už jsem se viděl na lodi na Cres 🙂

Průvodce původní Aleš

Dáte si kufry do úschovny a strávíte půl dne v Rijece.

T_t

No, ale ČD ta lehátka furt prodávat neumí, o doplatku k IR nemluvě…. Aneb máme milion WiFi a těch internetů, ale schopnost prodeje horsi jak s blokem a perem z ptačího brka .
Aneb opět,.proc jet raději autem…

thomas.horky

Trochu se obávám, že lehátka už jsou vyprodaná

Michal M

Nevím. co si slubujete od jednoho lůžkového vozu pro celé Polsko.

Jozef

Vy ani neviete, že lôžkový a ležadlový (CZ=lehátkový) sú dve úplne iné veci? Majú spoločné akurát to, že sa veziete na vodorovno…

ukulele

Stala se z toho komedie a nezbývá, než doufat v promyšlenější příští rok.

Knížecí rada

To z Vídně jedou jen 3 vozejky, nebo k nim OBB dolepí něco svýho?

Twix

Jede to samostatně jako nový spoj, viz řazení EN 1277 na Vagonwebu.

Jan

Ten jízdní řád v Rakousku je dost nešťastný. Dvě hodiny z Wien Hbf. do Wiener Neustadt je fakt šílené.

Průvodce původní Aleš

Ví někdo, proč jede přes Westbahnhof?

Twix

Protože tam soupravy od polských EC jezdí všechny a nechtějí s tím posunovat a čekat na Hbf? Jinak drobná oprava k článku, v Rakousku je to EN 1277, ne 127.

Průvodce původní Aleš

Můžete tu první větu trochu víc rozvést? Co má tento třívozový vlak společného s ostatními EC, že kvůli tomu musí dvakrát projíždět Vídní a dělat úvrať? A o takovou dobu se zdržovat?

Jan

Vlak z Polska přijede spojené s EC109 na Hbf a pak pokračuje prázdné na Westbahnhof. Na Hbf totiž není kapacita na nějaké delší stání nebo manipulaci. Tam je úvrať a odpojí se denní vozy, co jedou jen do Vídně. Noční část pokračuje dál na jih. Jestli se pak dělá někde ooblasti Meidling-Hbf druhá úvrať aby to jelo přes Baden nebo jestli to jede přes Inzersdorf netuším.

Průvodce původní Aleš

Díky za vysvětlení, teď už to dává smysl.

Twix

Ještě doplním že není ani moc důvod spěchat, když se to pak spojuje s Istrií v Pragersku. A hlavně ve zpátečním směru by to bylo nepraktické aby tyhle tři vozy s nějakou potřebnou rezervou přijely do Vídně na Hbf a tam se pak teprve sestavila souprava Sobieského.

Air Traveller

Není smyslem nočních vlaků, že přes noc jedou, lidi spí, a z vídně HBF do Neustadtu tím pojede zcela zaručeně nula lidí?

Zdeněk

Tímto konkrétním spojem, máte pravdu, že vzhledem k jízdní době, nikdo nepojede, jinak ovšem mohu ze své dlouhodobé zkušenosti říci, že frekvence mezi Wien a Wiener Neustadt je i v noční hodinách rozhodně velmi slušná, sám jsem někdy až překvapen kolik lidí jede v 1.12 z Hbf směr Wiener Neustadt.

Air Traveller

frekvenci mezi vidni a neustadtem samozrejme nijak nezpochybnuji 🙂

jen se podivuji nad tim, ze nekdo resi dve hodiny jizdy tri luzkovych/lehatkovych vagonu z vidne do noveho mesta, kdyz zrivna tato frekvence bude v tomto vlaku nulova 🙂

Daniel Jablonecký

Přesně tak. Tady se každej šotouš může pobláznit, když některej vlak není úplně nejrychlejší.

M@trixX

Neni to az tak odveci, dneska mal ten vlak asi +50min.

Nemel

A k tomu na pozadí jede hudební smyčka s vídeňským valčíkem…dokola a dokola 😀

Josef22

Ideální příležitost pro pana Petrovského na nový článek „Na vlastní kůži“. Můžeme se v budoucnu těšit na otestování této linky?

Twix

Já jsem to bral za samozřejmost, že je na palubě a zjišťuje jaké posilki se dají u prowodnika zakoupit 🙂 Jinak ta poznámka o klimatizaci a zásuvkách je celkem na místě – jede to na MV Istria, který tvoří maďarské vozy řady WLAB, Bc a Bd (do Rijeky i Koperu), a tam bych minimálně tu klimu nehledal.

Mates Pleško

Upravoval sa nejako obeh, keď ide PKP Vectron až do Viedne? Doteraz tam chodili mašiny ČD.

Mates

Áno, od Bohumína ide 1216 ČD