Adriatic Express vyrazil. Klimatizace ani zásuvky v polském vlaku do Chorvatska nechybí
První odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin Górecki

Ze Slezska a Moravy se dá přímým vlakem dojet až do chorvatské Rijeky.
No, ale ČD ta lehátka furt prodávat neumí, o doplatku k IR nemluvě…. Aneb máme milion WiFi a těch internetů, ale schopnost prodeje horsi jak s blokem a perem z ptačího brka .
Aneb opět,.proc jet raději autem…
Trochu se obávám, že lehátka už jsou vyprodaná
Stala se z toho komedie a nezbývá, než doufat v promyšlenější příští rok.
To z Vídně jedou jen 3 vozejky, nebo k nim OBB dolepí něco svýho?
Jede to samostatně jako nový spoj, viz řazení EN 1277 na Vagonwebu.
Ten jízdní řád v Rakousku je dost nešťastný. Dvě hodiny z Wien Hbf. do Wiener Neustadt je fakt šílené.
Ví někdo, proč jede přes Westbahnhof?
Protože tam soupravy od polských EC jezdí všechny a nechtějí s tím posunovat a čekat na Hbf? Jinak drobná oprava k článku, v Rakousku je to EN 1277, ne 127.
Můžete tu první větu trochu víc rozvést? Co má tento třívozový vlak společného s ostatními EC, že kvůli tomu musí dvakrát projíždět Vídní a dělat úvrať? A o takovou dobu se zdržovat?
Vlak z Polska přijede spojené s EC109 na Hbf a pak pokračuje prázdné na Westbahnhof. Na Hbf totiž není kapacita na nějaké delší stání nebo manipulaci. Tam je úvrať a odpojí se denní vozy, co jedou jen do Vídně. Noční část pokračuje dál na jih. Jestli se pak dělá někde ooblasti Meidling-Hbf druhá úvrať aby to jelo přes Baden nebo jestli to jede přes Inzersdorf netuším.
Díky za vysvětlení, teď už to dává smysl.
Ještě doplním že není ani moc důvod spěchat, když se to pak spojuje s Istrií v Pragersku. A hlavně ve zpátečním směru by to bylo nepraktické aby tyhle tři vozy s nějakou potřebnou rezervou přijely do Vídně na Hbf a tam se pak teprve sestavila souprava Sobieského.
Není smyslem nočních vlaků, že přes noc jedou, lidi spí, a z vídně HBF do Neustadtu tím pojede zcela zaručeně nula lidí?
Tímto konkrétním spojem, máte pravdu, že vzhledem k jízdní době, nikdo nepojede, jinak ovšem mohu ze své dlouhodobé zkušenosti říci, že frekvence mezi Wien a Wiener Neustadt je i v noční hodinách rozhodně velmi slušná, sám jsem někdy až překvapen kolik lidí jede v 1.12 z Hbf směr Wiener Neustadt.
frekvenci mezi vidni a neustadtem samozrejme nijak nezpochybnuji 🙂
jen se podivuji nad tim, ze nekdo resi dve hodiny jizdy tri luzkovych/lehatkovych vagonu z vidne do noveho mesta, kdyz zrivna tato frekvence bude v tomto vlaku nulova 🙂
Neni to az tak odveci, dneska mal ten vlak asi +50min.
Ideální příležitost pro pana Petrovského na nový článek „Na vlastní kůži“. Můžeme se v budoucnu těšit na otestování této linky?
Upravoval sa nejako obeh, keď ide PKP Vectron až do Viedne? Doteraz tam chodili mašiny ČD.
Viděl jsem fotku že v Bohumíně čeká Taurus, tak nevím…
Áno, od Bohumína ide 1216 ČD