Adriatic Express vyrazil. Klimatizace ani zásuvky v polském vlaku do Chorvatska nechybí
První odjezd vlaku PKP Intercity Adriatic Express z Varšavy do Rijeky. Foto: Marcin Górecki

Ze Slezska a Moravy se dá přímým vlakem dojet až do chorvatské Rijeky.
Pane Petrovský, taky se přidávám k těm, kteří by zde rádi četli vaši reportáž. Děkuji 🙂
To jsou nahody. Zrovna kdyz to ctu, vidim lokomotivu prave s takovym polepem Adriatic Express v Praze-Libni.
Tady je odkaz na video z první cesty na YouTube:
https://youtu.be/KZZ0eBiwTz8?si=TEIatR0xHKV7zKTW
Za mě dobrý nápad, jenom chci upozornit na chybu ; IC Sobieski ( není to IC ale EC.
Chyba kamaráde, chyba. U nás je to EC, ale v Polsku je tento vlak veden v kategorii IC.
Z Břeclavi do Rijeky za 14 hodin a za osobu 1140Kč. K čemu je to dobré? Co v Rijece? Dostat se do dovolenkových destinací bude znamenat taxíka nebo místní autobusy… To samé z domova na nádraží v ČR.
Autem je to na 7 hodin. A nejste v Chorvatsku uvázaný na jednom místě.
Nevidím důvod, proč se táhnout takovou dobu vlakem.
Na sedačku bych nejel, o tom žádná. Ale máte můj obdiv, jestli dokážete přijet do Chorvatska hned ráno po celonočním řízení vyspaný a odpočatý.
Už se to řešilo v předchozím článku. Jsou lidé, kteří to nechtějí řídit, zvlášť v sezóně. Na nádraží v Rijece je půjčovna Enterprise a přes pobřežní ulici je přístaviště trajektů na Cres/Lošinj a Ráb.
V předchozím článku… V každý druhý diskusi se najde:
– „autista“, kterej dojede všude levněji a rychleji gumokolem,
– Šotouš, kterej spočítal, že je rychlejší a levnější jet 12 hodin nočním vlakem než letět letadlem,
– „Divizna“, která nechápe jak může někdo cestovat dálkovým autobusem, nedejbože nočním.
škoda, že odplutí trajektů je až tak pozdě. Už jsem se viděl na lodi na Cres 🙂
Dáte si kufry do úschovny a strávíte půl dne v Rijece.
No, ale ČD ta lehátka furt prodávat neumí, o doplatku k IR nemluvě…. Aneb máme milion WiFi a těch internetů, ale schopnost prodeje horsi jak s blokem a perem z ptačího brka .
Aneb opět,.proc jet raději autem…
Trochu se obávám, že lehátka už jsou vyprodaná
Nevím. co si slubujete od jednoho lůžkového vozu pro celé Polsko.
Vy ani neviete, že lôžkový a ležadlový (CZ=lehátkový) sú dve úplne iné veci? Majú spoločné akurát to, že sa veziete na vodorovno…
Stala se z toho komedie a nezbývá, než doufat v promyšlenější příští rok.
To z Vídně jedou jen 3 vozejky, nebo k nim OBB dolepí něco svýho?
Jede to samostatně jako nový spoj, viz řazení EN 1277 na Vagonwebu.
Ten jízdní řád v Rakousku je dost nešťastný. Dvě hodiny z Wien Hbf. do Wiener Neustadt je fakt šílené.
Ví někdo, proč jede přes Westbahnhof?
Protože tam soupravy od polských EC jezdí všechny a nechtějí s tím posunovat a čekat na Hbf? Jinak drobná oprava k článku, v Rakousku je to EN 1277, ne 127.
Můžete tu první větu trochu víc rozvést? Co má tento třívozový vlak společného s ostatními EC, že kvůli tomu musí dvakrát projíždět Vídní a dělat úvrať? A o takovou dobu se zdržovat?
Vlak z Polska přijede spojené s EC109 na Hbf a pak pokračuje prázdné na Westbahnhof. Na Hbf totiž není kapacita na nějaké delší stání nebo manipulaci. Tam je úvrať a odpojí se denní vozy, co jedou jen do Vídně. Noční část pokračuje dál na jih. Jestli se pak dělá někde ooblasti Meidling-Hbf druhá úvrať aby to jelo přes Baden nebo jestli to jede přes Inzersdorf netuším.
Díky za vysvětlení, teď už to dává smysl.
Ještě doplním že není ani moc důvod spěchat, když se to pak spojuje s Istrií v Pragersku. A hlavně ve zpátečním směru by to bylo nepraktické aby tyhle tři vozy s nějakou potřebnou rezervou přijely do Vídně na Hbf a tam se pak teprve sestavila souprava Sobieského.
Není smyslem nočních vlaků, že přes noc jedou, lidi spí, a z vídně HBF do Neustadtu tím pojede zcela zaručeně nula lidí?
Tímto konkrétním spojem, máte pravdu, že vzhledem k jízdní době, nikdo nepojede, jinak ovšem mohu ze své dlouhodobé zkušenosti říci, že frekvence mezi Wien a Wiener Neustadt je i v noční hodinách rozhodně velmi slušná, sám jsem někdy až překvapen kolik lidí jede v 1.12 z Hbf směr Wiener Neustadt.
frekvenci mezi vidni a neustadtem samozrejme nijak nezpochybnuji 🙂
jen se podivuji nad tim, ze nekdo resi dve hodiny jizdy tri luzkovych/lehatkovych vagonu z vidne do noveho mesta, kdyz zrivna tato frekvence bude v tomto vlaku nulova 🙂
Přesně tak. Tady se každej šotouš může pobláznit, když některej vlak není úplně nejrychlejší.
Neni to az tak odveci, dneska mal ten vlak asi +50min.
A k tomu na pozadí jede hudební smyčka s vídeňským valčíkem…dokola a dokola 😀
Ideální příležitost pro pana Petrovského na nový článek „Na vlastní kůži“. Můžeme se v budoucnu těšit na otestování této linky?
Já jsem to bral za samozřejmost, že je na palubě a zjišťuje jaké posilki se dají u prowodnika zakoupit 🙂 Jinak ta poznámka o klimatizaci a zásuvkách je celkem na místě – jede to na MV Istria, který tvoří maďarské vozy řady WLAB, Bc a Bd (do Rijeky i Koperu), a tam bych minimálně tu klimu nehledal.
Upravoval sa nejako obeh, keď ide PKP Vectron až do Viedne? Doteraz tam chodili mašiny ČD.
Viděl jsem fotku že v Bohumíně čeká Taurus, tak nevím…
Áno, od Bohumína ide 1216 ČD