ACRI: Firmy v železničním průmyslu se potýkají s výpadky subdodávek ze zahraničí
Většina firem podnikajících v odvětví dopravního strojírenství a železničního průmyslu se snaží i během pandemie koronaviru udržet výrobu a plnou
Většina firem podnikajících v odvětví dopravního strojírenství a železničního průmyslu se snaží i během pandemie koronaviru udržet výrobu a plnou zaměstnanost. Výrobci se ale potýkají s velkými výpadky subdodávek i nedostatkem zaměstnanců. Oznámila to dnes Asociace českého železničního průmyslu (ACRI).
Aby členské firmy ACRI zajistily pokračování výroby, musely sáhnout k řadě opatření, například rozdělení zaměstnanců do skupin nebo zavedení směnného provozu. „Bohužel, i přes toto úsilí všech našich firem je už teď zřejmé, že nouzový stav a z toho plynoucí opatření negativně ovlivní termíny dodávek a servisních služeb. Firmy čelí především výpadkům v subdodávkách materiálu a komponent zejména od zahraničních dodavatelů. Zároveň se prakticky zastavila technická podpora, hlavně ze strany zahraničních dodavatelů, a v neposlední řadě se firmy potýkají s nedostatkem klíčových zaměstnanců z důvodu karantény, v důsledku čehož nestíhají realizovat některé své zakázky,“ uvedla generální ředitelka ACRI Marie Vopálenská.
ACRI proto po vládě chce, aby potvrdila, že pandemie a návazná krizová opatření představují zásah vyšší moci. „Chtěli bychom od vlády slyšet jednoznačné ujištění, že státní organizace a právnické osoby vlastněné státem budou vstřícné při řešení případných překročení smluvních termínů v důsledku celosvětové pandemie koronaviru,“ doplňuje Vopálenská.
Firmy z železničního průmyslu podle ní nechtějí zavírat provozy ani propouštět.