Absurdní plánování v Brně. Pod novým širokým mostem zůstala úzká silnice. Znovu ji rozkopou v roce 2024
Nový most přes Šámalovu ulici v Brně. Foto: Petr Kunc / Twitter.com
Pod mostem opět nepůjde projet kvůli plánované rekonstrukci vodovodu a kanalizace.
A v čem je problém?
SŽ postavila most s rezervou. Teď je na tahu město, aby si dalo do cajku sítě a silnici pod nim .. proč by to za něj měla řešit dráha?
Protože obojí platíme v důsledku jen a jen my a nadvakrát to bude vždycky dražší a otravnější než najednou?
Bože, jak absurdní… Hlavně, že formálně to sedí. Tato kultura vyviňování se z čehokoliv pomocí formálních úkonů už nese svoje nejhorší ovoce. Hlavně, že jsou všichni úředníci tzv. „krytí“.
Jsem si téměř jistý, že úředníci formálně „nepochybili“, bohužel. Autor pohádky o Kocourkově se směje někde na obláčku pod fousy…
Úředníci samozřejmě nepochybili a i kdyby, nic se jim nestane. Přinejhorším dá stát pokutu sám sobě.
.. kterou nebude chtít druhá instituce zaplatit, půjde k soudu, který to pro formální nedostatek zamítne. A stát se tak dále zaměstná naprosto jalovou činností, s nulovým celkovým efektem.
(tak nějak už pár pokut státu „sama sobě“ skončilo)
Normálka, státní sféra je plná neschopných či méně schopných lidí.. neřešit…
Ona je plná i schopných lidí. Bohužel stačí pár neschopných, kteří svými výsledky potápí snahy zbytku úřadu, často až do takového bodu, kdy těm schopných úplně znechutí práci. Problém je praktická neodvolatelnost těchto individuí.
Ano, setkani s urednim simlem byva drsne. Jeden formalistni pakůň s razitkem zablokuje jakoukoliv dobrou snahu
Naopak, řešit to je potřeba. Dokopat do změny systému či úředníků, aby se to nedělo.
Jste úplně mimo. Tohle není otázka lidí, ale systému. A popisovaný příklad je ukázkou systému, který už dávno není zaměřen na výsledek, nýbrž pouze a výhradně na postupy a procedury.
Ano, to je krásně popsané, v R. H, Bay: Úspěšný cílový management. Škoda, že to málokdo přečte.
Trochu víc povyku, než by bylo nezbytně nutné. Je to pouhá obslužná místní komunikace s adekvátním dopravním režimem Zóna 30. Na této kategorii jsou jednopruhové úseky či směrové posuny (tzv. šikany) standardní a pro normální řidiče očekávatelné. Pokud to bude adekvátně označeno, žádnou bezpečnostní katastrofu neočekávám.
Ok, tak kdyz nejde o nic, proc ten most rozsirovali? Jen ze dobra sprava ma KPI podle utracneycj prachu?
Primárním důvodem rekonstrukce byl špatný stavební stav, nikoli akutní potřeba něco rozšiřovat. Když už se to dělalo, postavil se most s větší světlostí, tj. prostorová rezerva, která se v budoucnu může hodit.
Musím reagovat na toto: „Před starým úzkým mostem byli řidiči zvyklí zpomalit, aby pustili protijedoucí auto, ale nyní před sebou nebudou mít optickou bariéru úzkého průjezdu, uvedl.“
KULOVÝ.
Kunc ví prd a mele. Nejednou jsem tam byl skoro sestřelen protijedoucím hovadem. Nemluvě o tom, že je to v zóně 30 (dodržuje tak 1/20) a poblíž je ZŠ. Teď na sebe řidiči líp uvidí a přece tam zůstanou značky informující o zůžení a přednosti.
Mě tohle ale vůbec nepřekvapuje, takhle se úplně normálně u nás nakládá s penězi ve věřejné sféře. takových případů jsou stovky
Jo, podobnej nesmysl, nebo snad ještě horší, je v Přerově. Tam jim SŽ za stamiliony postavila nový široký most, ale město se rozhodlo, že tam jednopruhová komunikace i nadále stačí…
https://mapy.cz/s/kevahavopo
Horší je to v Přerově v tom, že se kolem té uzoučké silnice postavily mohutné a drahé opěrné zdi, aby se prostor nemusel ani bagrovat… Je to tzv. Mádrův podjezd a o jeho dříve hodně skloňovaném rozšíření se už ani nemluví… Jezdím tudy nerad, je to dlouhé a není vidět na druhou stranu, zda něco jede doprotivky… Pak se musí couvat…
Ještě větší nesmysl vznikl v Praze. Tam si inteligenti postavili v Braníku dvojkolejný most, na kterém vede jen jedna kolej a roste lebeda.
Čekáme až nám nějaká chytrá hlava z Brna, co migrovala do Prahy a je to “ echt Pražák“, co jezdí na “ Ípák červeným metrem“ , poradí jak pak tu druhou kolej popasovat do tunelu….
Nejsem stavební expert, nicméně dle tehdejší stavební dokumentace je tunel v celé délce dvoukolejný. Otázkou je, zda dnes vyhoví pro elektrickou trakci (byť s ohledem na období vzniku by to již bylo možno právem očekávat), případně zda lze využít opatření typu pevné troleje.
Kdyby se chtělo tak se řešení najde, i kdyby to mělo být na nějakou výjimku. Rozhodující je zda se to tam fyzicky vejde a nevím o tom, že by se poslední dobou zvětšoval průjezdný profil. Ale když se nechce, alibisticky se vymlouvá na normy a pravidla, tak je horší než když to nejde.
Stejná situace je v Praze mezi Zahradním Městem a Edenem, kde bylo přemostění ulice V Korytech rozšířeno, ale ulice byla také vrácena do původní úzké podoby.
Ale jdete 🤣 rozsirena bylo.. doporucuji bryle.
Aha, tak proč je chodník tak úzký? https://hostivar-hlavni.rajce.idnes.cz/211110/1515110352
A dokonce tam jsou takhle tři mosty hned po sobě. Místo aby se rozšířil jen cca metr široký chodník, tak se nových 5 metrů na každé straně zasypalo neprůchodným štěrkem 🙂
To Brno, to je to město, kde bude to nové nádherné nádraží, bulváry, MHD až pře novou nádražní budovu, přesmyky, podsmyky, nadsmyky? Po všech těchto zprávách je tady ještě někdo, kdo věří, že s novým nádražím vznikne zaráz i potřebná dopravní infrastruktura nebo to dopadne jako vždy? Opravdu – Brno, to je diagnóza. Paní Jágerová by k sobě asi potřebovala posilu, těch staveb je tolik, že jí ty železniční nějak utíkají pod rukama.
Pěkná slátanina vy diagnózo. Jagerová koordinuje uzavírky, byť svérázným způsobem. Tady ještě nikdo nepochopil, že z peněz SŽ nelze investovat do místní komunikace jiného vlastníka. Na té akci by museli spolupracovat SŽ a Brněnské komunikace. Což se nestalo. Ale to mě až tak nepřekvapuje. Divím se, že to překvapilo Kunce. Ten obyvkle strká nos do všeho.
No, ono jestli to SŽ připravovalo 10 let, tak držet a aktualizovat si takovou dobu projekt a peníze není snadné… to už opravdu může být jednodušší to udělat v definitivní podobě až překopou tu kanalizaci. Jediné čemu bych se věnoval je časové rozpětí od začátku stavby mostu (kdy bylo definitivně jasné že to bude) po začátek prací pod ním. Zatím to mají slíbené na 3 roky (1+2) ale takové věci se nezřídka odkládaly a slibem nezarmoutíš že…
Diagnóza je možná ten vidlákov, odkud jste.
Prostě v každém městě se děje něco, jen to možná není tolik vidět. V Olomouci, v Praze, v Liberci. I tady všude vznikají absurdity.
„situace není ani absurdní, ani nepochopitelná“.. to je tady ve štatlu uplne normalni. tady nikdo nepremysli. a uz jste videli, ze by treba rok v kuse nebylo neco rokopaneho? ne, to tu nejde, viz. paragraf 1 😋
A víte proč je každým rokem něco rozkopané?
Těch sítí jsou stovky kilometrů. Podělíte rozsah v kilometrech životností v rocích a máte přibližnou délku, kterou je potřeba vyměnit, aby se stav nezhoršoval. Při 200 km kanálů a životnosti 100 let vám vyjde 2 km ročně, které se musí vyměnit. Asi ten prvorepublikový kanál nevydrží věčně.
A nebo můžete dělat pouze havarijní opravy. Což ale pro laika znamená, že se zase něco absolutně zbytečně. Havarijní oprava?!
Ale prd. Hlavní problém je v tom, že když se má někde něco dělat, tak se osloví všichni, jestli taky něco v daném místě nebudou dělat. No a většinou i chtějí, jenže obvykle prošvihnou termín. Takže se to pak dělá na dvakrát, někdy i na třikrát.
Nerad bych byl za hnidopicha, ale v tom úseku už před tím několikrát výluka byla… a ten most si nechali – skoro už to vypadá, jako na schvál až na rok 2022
Prostě arogance SŽ nezná mezí
Platilo to včera
platí to dnes
a bude platit i zítra
No jo, to je tak když tomu šefuje kdejaký čerstvý inženýr po škole. Lidem chybí používání selského rozumu. Na západě by takové zaměstnance okamžitě vyhodili, u nás dostane ještě 13. plat před Vánocema. Děs.
Mám zkušenosti i s inženýry 30 let po škole. To budu raději brát ty mladé.
Co by jsme chtěli po městě, kde staví přístřešky pod mostem, zábradlí uprostřed přechodu a nádraží přesouvají z centra do polí???
Přesně jste to vystihnul. Na celém světě jsou rádi, když mají nádraží v centru města, jen Brno …, no prostě Brno!
Zapomněl jste na orloj co neumí ukázat čas.
..ale zato pěkně stojí!
A má koule.
Pokud tím zábradlím myslíte to na Osové, tak tam žádný přechod není a nikdy nebyl u těch výhybek. Ten asfalt je tam pro řidiče, aby se dostali k výhybkám. A dle zákona o drahách, je na trať vstup zakázán, mimo místa k tomu určená, což je na druhé straně zastávky. Takže tam by si Drážní úřad a MP hezky vydělali, kdyby chtěli něco dělat.
Ale tak kopnout si nějak musel. Co na tom, že to, co napsal, nemá logiku? 😀 Kopnul si a hotovo. 😀
A čo si predstavujete, Kefalín, pod takým slovom absurdný? Veď fukcia mestského koordinátora to všetko zariadi.
Dle mého názoru je hlavní příčina v následujícím odstavci z článku:
„Město totiž poté, co mu železničáři předali hotovou dokumentaci k přestavbě mostů, začalo chystat investiční záměr na rekonstrukci kanalizace a vodovodů“.
Tady se mělo začít spolupracovat a koordinovat už v momentě kdy SŽ začala připravovat zadání projektu a tu stavbu zařadili do nějakého jejich plánu akcí. Příprava celkové rekonstrukce ulice včetně vody a kanalizace zabere tak dva roky minimálně a to za předpokladu, že se nevyskytnou nějaké komplikace.
Vzhledem k tomu, že investorem prvotní akce je SŽ, hledal bych vinu nespolupráce spíš na jejich straně.
Ke každému záměru se musí vyjádřit dotčená osoba / subjekt / správce technické infrastruktury. Čili zástupci samosprávy ten projekt nejenže viděli dávno dopředu, ale dokonce jej museli posvětit aniž by v tomto případě požadovali zapracovat své požadavky. Chyba je jednoznačně na samosprávě.
Ale chápu to. Když máte celé dny plné ruce starostí, kde zprivatizovat kdejakou nemovitost, nemáte prostě už čas na řešení takovýchto pitomin.
Tak nějak. Jsem ochoten vsadit lahev Birela proti Plzeňskému, že na Správa v tom projektu má vyjádření BKOMu.
Možná jste si spletl státní správu a samosprávu. Jak by se k tomu projektu zastupitelé ze samosprávy mohli dostat? Podle mě to řešila st. správa v přenesené působnosti na stavebním odboru městské části. To ale vůbec nemuselo být v Židenicich. Každá městská část nemá stavební odbor.
Neřekl bych že se „spletl“.. Samospráva úředníkům státní správy běžně zasahuje do výkonu státní správy a pokud se státní úředník nechá zlomit, pak výsledek se dostaví. Jediná možnost je oddělit státní správu od samosprávy, ale to volené orgány odmítají.
Samosprava ma formalne pravo vstupovat naprimo do statni spravy jen pres tajemnika
Jenze toho voli zastupitelstvo…
Zjistěte si, jaký stavební úřad je příslušný stavbám železnic. ÚMČ Židenice určitě ne.
Našel jsem teď, že MČ Brno-Židenice má stavební odbor. Takže i oni to řešili. Existuje nějaký speciální stavební úřad pro železniční stavby?
Jo. Je to takzvaný speciální stavební úřad a jmenuje se Drážní úřad. Obecný stavební úřad stavbu pouze umisťuje, ale tato už umístěná byla, územní rozhodnutí ji tedy minulo. A stejně by o něm rozhodoval nejspíš krajský úřad.
Rozdělení na státní správu a samosprávu je bájná představa. Od toho tady měl být nový stavební zákon, který měl starostům sebrat právo vydírat stavebníky, ale tato jeho jediná smysluplná část byla rituálně spálena a zakopána dva metry pod zem. Jde o to, že v Židenicích to rozhodně viděli. Magistrát nefunguje jako stavební úřad. Ten se pouze k záměrům vyjadřuje z pozice vlastníka pozemku prostřednictvím majetkového odboru a zároveň chce od investičního odboru vyjádření, které mmj. zohledňuje plánované investice v lokalitě. Takže se záměr buď povoloval na speciálním stavebním úřadu a ten dostal v Židenicích stanovisko nebo s ohledem k rozsahu… Číst vice »
Magistrát nefunguje jako stavební úřad.
Ale funguje (jako speciální stavební úřad), a to pro komunikace, které má v gesci.
… což toto jaksi není
Ale Zidenice nabeton maji. Kdyz ho maji i Vinohrady. Byt tam je jednozenny.
Interní pravidla nad zdravý rozum, koho to ještě u Dobré správy překvapí.
Neni tohle spis problem mesta nez SZ? Kdyby mesto vcas naplanovalo vymenu potrubi a domluvilo se se SZ na doplaceni nakladu na rozsireni vozovky nestalo by se to a navic by do budoucna usetrili za rozkopani asvaltu a placeni cele neve silnice.
Viděl bych to na máslo na hlavě i SŽ..nezajímá se … prostě to tu zavřem a basta
Jako kdyby nestačilo, že ten úsek BNH- Židenice už byl zavřený tolikrát…
No když SŽ ohlásila městu, že se to chystá dělat, až když měla dokumentaci hotovou, je to dost pozdě na to, doplnit do ní včas potřebný další úpravy. Kdyby dali městu vědět už ve chvíli, kdy to na ŠŽ byl teprve záměr, mohli už tu dokumentaci připravovat společně a k tomuto by nedošlo…
Přesně tak. Buď by SŽ mohla dokumentaci rozšířit o úpravu komunikace pod mostem, nebo by město mělo dost času připravit rekonstrukci komunikace a kanalizace.
SŽ nemůže provádět stavby jiného vlastníka…
Nejen u Dobré správy. Úplně všude, kde úřaduje sekta hošů a dívek ze Žiliny, třebové a Pardubic.
Český stát: Levá ruka neví, co dělá pravá.
Slovo Český můžete nahradit mnoha jinými. Včetně Británie.
A zase, průjezdná výška 3,8m aspoň podle značení, u mostu za miliony korun, takže standardní 4m vozy neprojedou.
Těch 20cm navíc by je kouslo?
Když dají nové trubky o něco níž a prohloubí to, tak ty 4 m zvládnou snadno.
Jen aby z toho nebyl za deště bazén jak na Kolišti.
Kanalizace se prohlubuje špatně, jelikož v místě napojení to do kopce nepoteče. Všecko ostatní je bez problému.
Kanalizace bude tak ve 4 metrech.
A 20 trpaslíků s kyblíkama, kteří tu vodu budou do toho kopce potom nosit.
Dokud se taková rozhodnutí nebude ve vedených měst tvrdé, ale opravdu tvrdé trestat,nic se nezmění.
Je to napříč celou zemi jeden obrovský slendrian a ta luza co to jakože ridi se lidem směje do tvare.
A bič a malej dvůr!
Teda nic proti, ale v Plzni je to samé na Bolevci u podjezdu žatecké trati už asi 7 let…
Nebo v Přerově u drážní hasičárny, kde se podjezd zvětšoval kvůli těm hasičům, ale město už na novou silnici peníze nedalo. Takže to hasiči dodnes musejí objíždět.
Přičemž Správa raději postavila 2 zárubní zdi, které sotva vyšly levněji než vozovka.
Tam už máme rok dálnici okolo, takže ta myší díra je teď jen pro cyklisty….takže z hlediska financí OK.
Podobne absurdne umi planovat i dopravni inzenyri v Praze. SZ postavila novy siroky podjezd, ale chodnik tam zustal v puvodni stope…. samozrejme uzoucky a se spoustou jaloveho mista kolem.
https://www.chodcisobe.cz/praha/podnety/3047/uzky-chodnik-v-ulici-v-korytech
No nevím, jestli by bylo lepší riskovat, že se zastaví celá stavba přeložky tratí kvůli tomu, že se někdo „kousne“ proti projektu na rekonstrukci kusu ulice…
Pokud je tam kolize s jinými, tak ti se samozřejmě vyjadřují, protože jsou dotčeným orgánem. Otázka je jak se vyjádřili.
To je přece pokrokové řešení. Pořád se tu píše, že auta do měst nepatří, a když už, tak jim tu cestu znepříjemnit. Na západě častá věc, že se v cestě objeví ostrůvek přes jeden směr.
František?
V průmyslovém areálu? V trase linky MHD? Skvělý nápad!
Ještě by to chtělo omezit podjezdnou výšku na 2,1 metru, aby se tam cyklista praštil do hlavy, když stoupne do pedálů a hasiči neprojeli – my to těm ridičům osobních aut natřeme!
Brno, to neni jen nazev mesta. Brno, to je zivotni styl 🙂
V jiných mestech takové záležitosti neřeší?
Takový kecy lze aplikovat na jakékoliv místo v ČR.
Realita, mily kolego, realita v Brne je to a ne kecy 🙂
Realita je to i jinde(třeba nedávno zmiňovaná cyklostezka v Praze), takže je nesmysl to zdůrazňovat u jednoho města, byť celkově je v Brně, co se dopravy týká, problémů opravdu dost.
Prosím vás, neberte části obyvatel Brna způsob jak se popasovat s každodenní realitou bez újmy na duševním zdraví. Buďte trochu empatický…
Jo, v Brně je to fajn, město žije, kultura jede, mhd se rozvíjí, městský okruh budou mít dřív než Praha a ty nekompatibilní občany posílají do Prahy…a pak nadáváme na pražáky, když každý druhý je z Moravy…
Ja v Brne, na rozdil od Prahy, tri roky zil. To ale neznamena ze si z nej nebudu utahovat kdyz nastane prilezitost. Spis naopak 🙂
V Praze jsem žil 8 let. To neznamená, že si z Prahy nebudu utahovat, když nastane příležitost. Spíš naopak. 🙂
Klasické Brno
A odkud je Jiří 3, ať se na ten zázrak podíváme?
Kdyby jen Brno. U nás už při stavbě se ví, že provedení bude uživatelsky nevyhovující, v rozporu s normami a bude se muset v budoucnu za drahé peníze předělávat. Hlavně že všichni na to dali razítka a souhlasy. Úroveň odbornosti jde všude dolů….
To není odbornost, to je absence zdravého rozumu. Což je, bohužel, na úřadě nutnost k přežití.
Bohužel musím s vámi souhlasit. Pokud někdo odborně vyčnívá, stává se osobou nežádoucí. Dlužno dodat, že to neplatí jen pro úřady a neplatí to naštěstí absolutně.
A to někoho překvapuje, když je ve vedení města ANO?
Otázka je, jaké připomínky měla městská část a jaké město Brno. Předpokládám, že kdyby městská část reagovala v průběhu schvalování projektové dokumentace a popřípadě část nákladů zaplatila, tak by zde vznikla standardní komunikace.
Složení rady MČ Židenice: Nezávislí, ANO, lidovci. Po letošních volbách si jenom proházeli posty, ale složení koalice je stejné. Tč. je starosta nezávislý, předtím byl za ANO. Jo a současný starosta (2018-2022 místostarosta) je stavební projektant…
„současný starosta“ = v článku zmíněný Petr Kunc. Který 1) o této věci až donedávna nevěděl, tedy nemůžete jej z ní vinit. 2) kdyby o ní věděl, dost by bojoval o dva pruhy. On se v plánování staveb chová dost racionálně.
Starosta, profesí stavař, neví co mu staví ve městě? To je člověk na svém místě…
Motto: Hospodář, který neví co má ve chlévě, je špatný hospodář.
On je starostou až od loňska, afaik.
A ne, starosta nemusí znát detail každé stavby, a u každé předpokládat takovou absurditu.
On je bohuzel problem, ze clovek by musel hlidat uplne vsechno furt. Byrokracie a urednici, kterym je uplne jedno, ze pripravej neco naprosto nelogickyho, dokazou vyplodit takovyto ptakoviny temer kdykoli a kdekoli. A pak samozrejme „my nic, my jeli podle predpisu, to jste se meli ozvat vcas, kdyz to chcete jinak“ .
Problém je ve statutu města Brna. Přečtěte si jej. Městské části nemají právní subjektivitu a rozhodují tak akorát o tom, kdo poseká trávu. Ale lidi statut nečtou, takže magistrát pak může svoji neschopnost svalovat na mč.
V Praze maj naopak MC te autonomie az moc a taky je to casto prusvih, vcetne toho, ze lidi pak z jejich kravin vini magistrat.
Ale o to mi neslo, slo mi o to, ze takove veci se v podstate nedaj uhlidat stoprocentne vcas nikde, protoze podobny kraviny dokaze uredni siml vyplodit naprosto kdekoli a casto i necekane.