Absurdita na D1. Silničáři opravují půlku mostu na dávno zmodernizovaném úseku
Rekonstrukce mostu na D1 u Velké Bíteše. Pramen: ŘSD
Z modernizace D1 byl oficiálně vyjmut i most Šmejkalka, který leží na úseku Mirošovice - Hvězdonice.
vazeni spoluobcane vidim jak se tady ohani znalostma spousta diskuteru …. tak ja taky pridam svoji trosku do mlyna . v 2010 jsem pomerne casto jezdil do srn k francouskemu prihranici . fascinovalo mne ze nemecka eurovia dokazala v useku 85 km ( zacatekbyl kousek za karlsruhe) za jediny rok zdemolovat 4 proudou dalnici vcetne mostu , pote ji vybagrovat do 3 m hloubky a nasledne vybudovat 6 proudou …… toz asi tak … a proto se ptam proc u nas 200 km az 10 let? a bez rozsireni
Kousek od toho mostu bydlím. Ten byl shnilý už dávno a nepotřebuju nic testovat, abych viděl, že je to celé blbě. Notabene když mám vyhrabanou celou dálnici a můžu se k tomu v klidu dostat. Tak hurá, teď máme další uzavírku, zdržení a potenciální nehodové místo. A jsem zvědavý, kdy se ukáže, že se musí opravit i ta půlka ve směru na Brno , protože mostní opěry i této poloviny jsou rozpraskané a ze spár teče rezavá voda. Oni udělali mostovku, ale ne opěry – ty jen natřeli barvou na beton, která, jak se ukázalo, není nosná 😛 Toto já… Číst vice »
Co čekat od přemnožených a přeplacených státních úřednících v čechystánu !!!!! Jak se jich zbavit ?,Dát jim plat maximálně 28000 hrubého POSLAT NA NĚ KAŽDÝ ROK FINANNČNI KONTROLU
ANO, bude Líp
„Oprava“ začala v roce 2013. Projekt o něco (hodně) dříve. Pokud vám paměť neslouží, najděte si, kdo byl tehdy u koryta. Máte dojem, že za éry Bártu nebo Hřebíka se to nemohlo stát?
Za Bárty nebo za Hřebíka bylo lživé „slavnostní znovuotevření“?
A vzít tam někoho ze zvláštní školy praktické, s tvým pravopisem.
O úředníky zase tolik nejde ! V tomto případě spíše o vzdělance s dosaženým vzděláním SPŠ stavební obor pozemní komunikace a dopravní stavitelství ! Pokud to někdo dotáhl jen a pouze na řidiče finišeru tak moc vzdělání nepobral. Jinak ale souhlasím s praxí důvěřuj ale prověřuj práci podřízených. a to od pohledu architektů a urbanistů. Oprostěme se od socialistického politikatikaření a vsadme na odbornost. A to už s postihem učitelů a profesorů !!!
Co prosím? Mostní stavitelství na průmyslovce? Tam se učí maximálně tak stropy. Mosty až na ČVUT, VUT a tak podobně.
Hlavně aby jim sám nespadl, to už tady taky bylo, před léty. A nikdo za to tenkrát nemohl. Dnes už by se nějaký ten špion našel.
Co se všichni vztekáte? Firma neprovedla správně svoje dílo a ŘSD se to nelíbí, a bojuje za peníze nás všech, aby to ta firma dala zase do pořádku. Že to trvá? Rekonstrukce mostu přece není jednoduchá věc, jako když praskne rošt postele. To nespraví jedna návštěva u dodavatele s kusem lamely v ruce….
U nás každé tři roky opravují ten samý úsek dálnice. Vždy ho vybrousí a položí nový koberec. Brousí i úseky, které nemají jedinou prasklinku v asfaltu a ani vidirtelné koleje.
A proč nenapíšeš a kterou dálnici a jaký úsek se jedná?
U nás v Praze se zase plátovala radiála, která ne první pohled byla bez problémů, pohodlná jízda. Po zaplánování na ní auto skáče jak kozel.
Že by k vůli provi,i ?????
Konkrétně, kde? Prosím. Nebo to není pravda?
Není to náhodou testovací úsek krycích povrchů? Jsou i zkušební úseky silničního značení… https://mapy.cz/s/nadazuzafu
Tak jak jsem pochopil ani po 10letech nebude rekonstrukce D1 dokončena, protože se bude opravovat most příští rok.
Je to velice zajímavé, jak se u nás slibuje, opravuje a předražuje.
Ceny i doba zhotovení staveb se srovnáním s okolními státy uměle předražuji a prodlužuji.
Už jenom čekám až začnou opravovat to,co ještě neni ani postaveno !!!!
NENAPOVÍDAT!!!
pulka ted , druha za 20 let . Ceska klasika ….
Podobně vyjmutých mostu z modernizace je více, další je např. v MÚK u Jihlavy přes silnici I/38
Na úseku 1 u sjezdu na Chocerady je naopak most, který se nahrazoval ještě před zahájením modernizace úseku po dobu dvou stavebních sezón, stavěli jej znova pro špatný stav. Když přičteme nynější 3 stavební sezóny na modernizaci úseku 1 (1. sezónu se opravoval o kus blíž k Praze most přes Sázavu a pak samotná vozovka) a další 3 sezóny na most Šmejkalka, dělá to krásných 8 stavebních sezón s omezením dopravy v tomto 10km dlouhém úseku.
A slavnostně otevřený opravený most nad V. Meziříčím se ještě furt spravuje? Asi měsíc jsem tam nejel 😂
Směr na Brno byl před cca týdnem a něco pořád zúžený.
Takže z mého laického pohledu jen mediální blamáž, protože jsem shodou okolností viděl v ČT před několika měsíci velkolepou tiskovku z otevření dokončeného úseku a marně se zaradoval, jako obvykle. Dělají si z nás fakt *rdel? Kašpaři.
Tak nějak nevím, co je na tom divného. Taková operace s mostem není úplně obvyklá a tak je to pochopitelné, že to bylo vyjmuto do samostatné akce. Přijde mi, to jako kdyby měl Hurvínek vánoce.
Spíš je na tom zajímavá ta absurdita „most byl v horším stavu než se předpokládalo, tak se opraví později a dráž“.
Nevím co by bylo za problém si za tu část před lety připlatit, byť by to trvalo o trochu déle…
Připlatit si, to je poněkud naivní interpretace. Největší problém asi byly přípravné práce a nový projekt, na což by se muselo čekat. Není to „my vám dáme více a vy to opravíte více, deal?“.
Nedělejte tady ze sanace utilitárního betonovýho trámu rekonstrukci Karlova mostu. Jasně, novej projekt atd., o tom není sporu, ale že by to nějak logicky zdůvodňovalo skluz 8 let? No nevím.
O skluzu jsem nic nepsal. Ale při délce byrokratických procesů to ani nepřekvapí.
Z toho co jsem pochopil, tak se nevědělo v jak hodně špatném stavu.
Stanovení správného postupu opravy není sranda.
Pravděpodobně museli udělat další sondy a zjistit jak hodně budou muset bourat a co vyměnit. Udělat na to statické zkoušky (simulace) a až pak vůbec mohli uvažovat o tom, že ho začnou opravovat.
Plus pokud se mění ložiska tak nechat ta vyrobit, pokud nebylo v plánu je měnit.
Takže já celkem chápu, že to vyjmuli.
Lepší to udělat pořádně, než aby to pak spadlo nebo se to opravovalo znova.
Ja to take chapu, ale ocekaval bych, ze tyto prace budou delany v dostatecnem predstihu pred rekonstrukci a ta pak probehne naraz…
Jinak ano, nemusi to byt uplne jednoduche a zajimalo by me, jak to probiha, kdyz je to naopak, kdyz se zjisti, ze je konstrukce v lepsim stavu nez se ocekavalo, …
> tyto prace budou delany v dostatecnem predstihu pred rekonstrukci a ta pak probehne naraz…
Otázkou zda jdou takové práce udělat dopředu a zda se trefí do všech problematických míst.
> Nevím co by bylo za problém si za tu část před lety připlatit,
Zákon o zadávání veřejných zakázek. Ten umožňuje připlacení jen do určité výše. A investor nebude riskovat, že si tu možnost připlatit vyplácá zcela nebo z části na jednom mostě na trase. A opravdu to není ojedinělá věc.
Třeba by byl problém v tom, že by se to nestihlo dodělat do konce listopadu (nebo kdy bývají ty termíny) a hrozily by problémy při zimní údržbě.
Tak moc smyslu to nedává, nechat si při opravě liniové stavby nakonec to, co bude trvat nejdéle…
To jakože měli se vším počká až se to doprojektuje, projedná, povolí, vysoutěží? Takhle je opožděn jen ten most.
https://pics.me.me/double-facepalm-when-the-fail-is-so-strong-one-facepalm-49373438.png
No, to věru ne. Jen se holt mohlo poněkud lépe koordinovat a myslet trochu dopředu. To že ten most potřebuje rekonstrukci, se nejzjistilo předloni, žejo.
Jinými slovy, holt bude hotová celá Hedvábná stezka až po Zatáčku před Olomoucem, ale další roky bude stejně uzavírka hned za Mirošovicema. Víte, kdyby se celá reko zbytku D1 odehrála během třeba tří sezon, tak chápu, že se most třeba nestihne projekčně připravit a vypapírovat. Ale tady se bavíme o akci, která trvá deset let, v rámci tý se to prostě stihnout mohlo, kdyb to na ŘSD nechodilo, jak to tam chodí.
„se to prostě stihnout mohlo“
Pan Seto byl ovšem zaneprázdněn a tak nestli vletět do projekční kanceláře, aby všeho nechali a tady na tom dělali. Také nestihl vletět na stavební úřad a vybědákat změnu stavebního povolení, nově bude zásah do nosných konstrukcí nad provozovanou silnicí. Drobnost, žejo? Pan Seto si uvědomil, že ani nemá smysl uhánět prováděcí firmu, aby do týdne dodala potřebnou techniku, beztak ji nemají skladem, kde by jen celé roky čela, až tam přiletí. Pan Seto chtěl mít taky jednou volný víkend.
Jasně, jen si hlavně vždycky zdůvodnit, proč je úplně ok dělat věci úplně na hovno a proč to nikdy nemůže jít jinak. Aneb úplně vidím Němce nebo Asfinag, jak opravují 180 kiláků nějaký umrněný polodálnice 13 let a eště to vydávaj za úspěch.
Divného je na tom víc věcí:
1) ŘSD se chlubí „modernizovaným“ (čti: opraveným) úsekem, který ale stále potřebuje opravu a uzavírku.
2) ŘSD razí opakovaně přístup „je nám jedno, že komunikaci opětovně rozdrbeme a uzavřeme a uzavírky budou opakované, stále dokolečka, pořád“. Z pohledu motoristy pěkný opruz.
3) On ten problém ŘSD „jejda, ten most je v nějak mnohem horším stavu, než jak jsme očekávali“ je obecný. U spousty mostů se RSD vykašlalo na diagnostiku, pravidelné kontroly stavu apod., a pak najednou zjišťuje, jak bídně na tom ty mosty jsou. ŘSD je hodně mizerný hospodář..