AAA: Nabídka automobilek se zužuje. Mizí modely, které měli lidé rádi, například MPV

Ford S-Max druhé generace. Autor: Thesupermat – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=38119451Ford S-Max druhé generace. Autor: Thesupermat – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=38119451

Vytratily se – alespoň na evropském trhu – také mnohé velké kombíky.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal Staša

Není to přímo kvůli emisím, ale politikou automobilek, dávají přednost SUV, který ty emise mají samozřejmě taky.

mimochodem

Kouzelne slovo neni „kvuli emisim“, nybrz „kvuli flotilovym emisim“. Kdyz dva delaji totez, neni to totez. A kdyz je deklarovanym cilem zredukovat plebsu dostupnost individualni dopravy (koneckoncu pred nedavnem do na plnou hubu prohlasil nas ministr Dvorak ve spojitosti s ETS2), musi existovat nejaky zpusob, jak produkovat auta vyssich kategorii. A toho optimalniho mixu se dosahne prave prostrednictvim flotilovych emisi, v nemz hraje nezastupitelnou roli hmotnostni koeficient. Cili auto, ktere ma oproti referencnim 1830 kg hmotnost nizsi, ma za kazdych 30 kg dolu nizsi (!) mnozstvi bezplatne vypusteneho CO2. A naopak auto nad referencni hmotnost ma s kazdyma 30 kg… Číst vice »

První Jiří

Jak je v článku zmíněno, začínají se vytrácet i malá městská auta. A proč? Protože každé auto musí mít hromadu povinných asistentů, ochranu proti hacknutí (auta jsou online), přísné flotilové emisní limity (čím lehčí auto je, tím přísnější je limit CO2) a to všechno je i prodražuje. A nejenom městská, vzpomeňme i na Fabii combi l…

A paradoxem pak je, že malé auta typu Citigo, Fiat 500 končí a do města se propagují elektro auta, které často bývají o x tříd větší -> Tesla Model 3, Enyaq..

První Jiří

Obzvlášt ty flotilové emise jsou krásná věc. Nejvíc je snižují těžká auta s nulovými emisemi. 🙂

Janči

Zaujímavé, ako boli obľúbené aj v nemecku alebo Francúzsku a tak sa ten dopyt premenil, že museli vypadnúť. Ale boli neuveriteľne drahé. Keď si dnes spomeniem na cenu smaxu alebo sharanu, to si v polovici Európy mohol dovoliť naozaj málokto. Práveže dnes by ten návrat bol zaujímavý.

TnM

Ale houby emise. MPV zahubila nizka poptávka, protoze ted mezi lidma frci SUV a trucky. Cim vetsi potvora tim lip. V Cesku pak ještě specificky kombiky. Protoze kazda mama jedouci s malym do skoly a pak na manikuru zrejme potrebuje cas od casu previzt deset pytlu cementu. Aspon tak to slychavam ty argumenty.

JiP

…..i s michackou.

První Jiří

A kdo nemá kouli a vozík není Čech!

Péťa

To mě taky fascinuje jak každý musí mít kombík, přitom MPV je mnohem praktičtější.
Mám C4 Picasso a každý koho jsem kdy vezl na zadních sedačkách tak si pochvaluje jak je vzadu místo.
Bodejť, která dvojková ofce má vzadu tři plnohodnotná sedadla která se dají posouvat a přitom to není 5m dlouhá kráva takže se s tím dá v pohodě zaparkovat.

David

Když občas jedou na dovolenou, třeba na hory, tak mají mít auto jen na ty cesty a pak další s autosedačkami jen do města? Takže třeba i 3 auta na jednu rodinu, aby si to u vás nerozhazeli?

tralala

A co kdyby si na tu jednu cestu ročně to větší auto na pár dní půjčili :O

mimochodem

Pane kolego, spravne zadne auto vlastnit nemate a mate pouzivat henta sdilena vozidla, takze jednou si pujcite male do mesta, jiny neco s kouli, jindy si pujcite bydlika… no a jindy si taky treba nepujcite nic, protoze vsechno bude zabrano. Ale kdyz si pockate do druhe hodiny ranni, tak si treba budete moci i vybrat. To je prece skvele a progresivni, ne? Ja uz se na tenhle novej poradek v nasi obci (do 2k obyvatel) moc tesim! Akorat to tedy nebudeme nazyvat pujcovnou, nybrz sdilenim, to zni vice hodnotove. A uz vubec to nema mit zadnou spojitost se zmenou zivotni… Číst vice »

Dachs

Rozděloval bych, co žádají zákazníci velkých (západoevropských) trhů a co malých bezvýznamných (jako je ten náš). Takže označil bych třeba za nepravdu, že u nás nebyla poptávka po MPV. Byla – povětšinou starší klientela („dobře se do toho nastupuje, má to normální motor a nestojí to balík“). Akorát tato klientela nepřinese takový obrat, jaký obstarávají fleetoví manažeři. Nebo dodnes se chodí lidi ptát na Rio (přímé info od zdroje). Mají smůlu, musí volit Stonic („cena od 420“), který ještě žije. Podobná dilemata má spousta zájemců, kteří by rádi vyměnili starší herku s EURO 4-5. V segmentu B za rozumný peníz… Číst vice »

Michal Staša

Zkuste narvat do fabie kombi kočárek a pak ještě něco… tzn. mýlíte se

Kebab

A to je kombi, které už se nevyrábí. Do krátké bez šance. Ale dotyčný má prostě názor a když to nepotřebuje on, tak se bez toho obejdou i ostatní.

peter

Poviem takto. Mal som Formana a obdivne som hladel na susedovho Sharana. Sused prisiel k autu, otvoril kufor, vlozil tam kocik naokolo podaval tasky a odfrcal. Ja som hral tetris, aby som sa vsetko napchal do Formana.

Videl som kufor kratkej I30. To je len fakt na odvezenie vacsieho nakupu.

JIM

Já zase slyšel, že to mají, kvůli tomu, že obrubníky na chodník jsou čím dál vyšší tak aby to prej vyjelo. A taky když parkují na nezpevněných plochách, předzahrádkách apod, tak aby nezapadli. Taky se to hodí i pro překonávání staveniště, když ti šmejdi silničářský rozkopou na ulici kanalizaci. Samozřejmě spousta lidí denně stěhuje klavír a těch 50 babiček každý týden dvakrát k doktorovi, nebo co.

JiP

Tak my MPV doma mame, protoze jsme 5 clenna rodina. Jenze kdyz se podivate na deomografickou krivku, tak kolik rodin ta velka MPV skutecne dnes potrebuje a kdyz nahodou potrebuje, kdo na takovy vuz ma? My jsme si nove MPV koupili, protoze jsem 3 roky pracoval v zahranici. Za cesky plat bych to nedal ani nahodou a ono to je cim dal podobnejsi i na zapade. Kategorie aut MPV sice krasne vypadala v katalogu s krasnou usmevavou rodinu, jenze takova rodina na MPV obvykle nemela finance. Produkt se v teto kategorii dokonale mijel s bonitou zakazniku, pro ktere byl urcen.

Luk

Má na ně až překvapivě dost lidí. Teď si místo nich kupují velká SUV, případně malé dodávky.

JiP

Kdybych nemel deti, tak mam taky na nove SUV. SUV je velky automobil z venku maly uvnitr. MPV jsou pro velke rodiny nutnost, SUV jsou pro male rodiny zabava. Je to uplne jina filozofie nakupu vozu.

Gejza

Otázka koupěschopnosti souvisí s vývojem cen na trhu. Před 10 lety se díky dozvukům předchozí krize v autoprůmyslu, absence přísných emisních limitů (a z nich vyplývajících pokut pro automobilky) a požadavků na povinnou výbavu daly nové středně velké vozy MPV (např. Opel Zafira B, Peugeot 5008, Mazda 5, Chevrolet Orlando) pořídit za ceny kolem 350 000 a velké vozy MPV (Seat Alhambra, Ford Galaxy…) za ceny mezi 600 a 700 tis. Dnes nová auta pro větší rodiny stojí kolem 1 mil. Kč. A průšvih pro automobilky a stáří vozového parku je, že za tu dobu velmi výrazně podražilo bydlení, energie,… Číst vice »

JiP

To jste ty ceny v case hodne podstrelil. Napr. sharan pod milion byl total holobyt.

Gejza

Jsem ze segmentu motoristů, kteří nepotřebují asistenty a vychytávky na všechno. A o VW záměrně nepíšu, protože ti si vždy účtovali tak 200 tis. Kč navíc jen za říškou orlici ve znaku.

Kebab

Tenkrát k tomu ještě možná měli důvod. Současníci Golfů mk4, Transporterů T4 a passatů B5,5 jsou už roky mimo provoz, ale tyhle VW jezdí pořád, naftové i benzinové. Tam ten příplatek ještě smysl měl.

František

Já vídám rodiny i v XC90 a obdobných SUV. Nebo jak částo vyndavate a posouváte sedačky?

JiP

Jiste XC90 jsou plna sidliste…… Pro nasi rodinu mame 7 mistny Touran a vsechny sedacky uzivame pravidelne. Jakakoliv navsteva babicky, kakaradi od deti…to vse by pro nas znamenalo jet vsude 2 auty.

opičák

nojo, tak bohužel se s tím musíme smířit. většina lidí volila probruselské strany, které prosazovali green deal, tak je nutné demokraticky respektovat vůli spoluobčanů.

Jiří Kocurek

Atom Raus! https://mapy.cz/s/hetovepoke A tak prolomili těžební limity, běžte na mapě kousek na sever. FVE na zrušené dálnici to moc nevytrhne, takže to musíme dohnat jinde: Malá auta nebudou!

JiP

Tak to neni, MPV zkratka nemaji zakazniky, podivejte se na demografickou krivku. Pokud mate 1-2 dite, tak se v pohode vejdete prakticky do cehokoliv mensiho, v krajnim pripade date na zimni dovolenou na strechu rakev.

Gunduľ neubiješ

Se zimní dovolenou a snehu se prakticky můžete rozloučit. Klimaticky změna a extrémní zdražování v těch pár lyžařských resortech, kde je velká šance na sníh i za 10-20 let z mi udělají velmi luxusni artikl. My uz ted radeji v zime na jih Evropy k mori, za poznanim a turistikou.

Péťa

Do hatchbacku dvě děcka na dovolenou nedáte a pokud nemáte nějakou ostřejší verzi v ceně většího auta tak s rakví na střeše vás finančně zruinuje spotřeba.

Janči

Akoze kvôli greendealu vypadli z ponuky MPV? Wtf.

Rudolf Tuček

Nevšiml jsem si že ANO je pro Bruselská strana když za jejich vlády se green deal schválil a Babiš s tím jako premiér souhlasil.

Sněhulák

Nechci být za hnidopicha, ale Babiš podepsal pouze cíle a závazek jej dosáhnout.
Konkrétní kroky až nyní Fialova vláda, ikdyž i ta se z toho snaží vykroutit viz emisní povolenky na PHM a schvalování budoucí vládou.

Kamui

Nechápu, proč na malá městaská autíčka je nutno vztahovat tak přísné normy. I kdyby se jim měla omezit rychlost na 70 km/h. Přitom je zajímavé, že společensky je akceptováno, že jezdec na motorce má pasivní bezpečnost rovnou absolutní nule.

Jiří Kocurek

„I kdyby se jim měla omezit rychlost na 70 km/h“

V provozu mimo město, kde se jezdí 90 km/h, bude takovéhle omezení vyvolávat potřebu předjíždět a tím pádem nebezpečné situace. Ještě hodně lidí si pamatuje Avii, v kopci. Při těch 70 km/h bude zavazet nejen dodávkách, ale také linkovým autobusům většíně nákladních aut. Něco takového se dá ohodnotit slovy: „Soudruzi to mysleli dobře, ale dopadlo to jako vždycky“.

Na motorce to kupodivu absolutní nula není, má přinejmenším helmu. Ta pomáhá i cyklistům.

Nesmyslné limity

Tady se ukazuje, jak jsou všechny ty limity a nařízení nesmyslná. Místo toho, aby si člověk mohl koupit menší nové auto, které by mu plně vyhovovalo a které by ani moc nežralo, tak buď bude udržovat starý křáp (pokud není milionář) nebo si koupí rádoby eko SUV krávu (která je eko jen na papíře). Nejsem v principu proti EU, ale tohle je fakt na hlavu. Nové auto bez nově povinných asistentů by bylo pořád mnohem bezpečnější než 15 let starý vůz (průměrné stáří našeho vozového parku). A malé nové benzínové auto by bylo pořád úspornější než velké SUV, které na… Číst vice »

Kamui

Ono je tohle i v Americe a je to důvod, proč jsou jejich auta tak odporně velká. Emise se totiž řeší ne v absolutních číslech, ale k poměru k velikosti vozidla.

Luk

V Americe byla auta odporně velká už před desítkami let. Dlouhodobě nejprodávanější je velký pick-up Ford F-150.

devnull

Zajímalo by mě, jaký je reálný průměrný věk aut u nás. Na mě je v registru vedená dávno neexistující Felicie z r.97 a když jsem se nedávno rozčiloval nad nemožností to papírově vyřešit, další kamarádi se mi ozvali, že jsou na tom stejně. Říkám si, kolik takových aut tam zhoršuje průměr.

peter

Ok, ta felicia ma 27 rokov. Pokial k tomu mate 10 rocne auto, tak mate priemer 18.5 roku. A urcite nemate ku kazdemu 10 rocnemu autu 27 rocnu feliciu.

Sněhulák

No jo, ale co když tam oxidují i starší vozy a né v úplně malém počtu.
V registru je spousta chyb. Např. kamarád řeší, že u přívěsného vozíku má uveden jakýsi motor i s číslem ale typ neuveden. Co s tím až půjde za rok na STK. Jak mu na ten přívěs změří emise?
Pro úředního šimla prý potřebuje jakési lejsto od dnes již neexistujícího výrobce.

peter

Nasiel statistiku z roku 2020. V tom roku bolo zaregistrovanych nejakych 200 000 novych aut a k nim 150 000 dovezenych jazdeniek. Priemerny vek tych dovezenych jazdeniek bol 10,7 roku. Aut do 5 rokov bolo len nejakych 18%.

mimochodem

A v cem se lisi treba 20 let stare auto od auta dnesniho, stran bezpecnosti? Pred radou let se predelal NCAP tak, ze naprosto bizarni vahu v hodnoceni maji prave asistenti. A pak se nejakym zpusobem lisi tvar cumaku kvuli ochrane chodcu. Takze NCAP nelze povazovat za nejaky etalon cehokoliv, protoze ty podstatne veci (podvozek, svetla atp.) proste neresi. ABS i pytle byly celkem bezny uz tech 20 let zpatky. Vyborne sedici podvozky (bez elektroniky) uz tech dvacet let zpatky nebyly problem. Klimoska tech dvacet let zpatky byla celkem bezna vec taky (ovsem dodnes vlastne neni povinna… ale fpoho, v… Číst vice »