Automobily

AAA Auto: Kvůli emisím zdraží vedle nových aut i ojetiny. Rapid už je dražší o 18 tisíc

Autocentrum AAA Auto. Foto: AAA Auto
Autocentrum AAA Auto. Foto: AAA Auto

Zdražování aut kvůli Evropskou komisí nově nastaveným emisním limitům už se začíná týkat i ojetin. Například roční Škoda Rapid je průměrně skoro o dvacet tisíc dražší než v loňském roce. Uvedla to dnes skupina Aures Holdings, která provozuje největší tuzemskou síť autobazarů AAA Auto. Zpráva tak navazuje na nedávnou analýzu České spořitelny, která mluví o zdražování u nových aut.

Podle AAA Auto splní limit 95 gramů oxidu uhličitého na kilometr jízdy krom elektromobilů jen málokteré běžné a dostupné auto. Do výsledné ceny nových aut se tak začínají promítat emisní pokuty, které musejí automobilky platit. První náznaky zdražování se přitom objevují i na sekundárním trhu.

Podle dat AAA Auto se cenový medián jednoho z nejprodávanějších českých vozů Škody Rapid oproti úrovni roku 2019 zvedl o 17 950 korun. Pro toto srovnání byla brána vozidla ve stáří do jednoho roku a s průměrným nájezdem okolo 15 tisíc kilometrů. Stejný trend zaznamenala i další škodovka. Cenový medián Fabie se oproti loňskému roku zvedl o 11 100 korun.

„V druhé polovině letošního roku očekáváme, že se zdražení dotkne zejména zánovních ojetin, které mají nejblíže trhu s novými auty. Podle našich odhadů se může jednat o 10 až 15 procent, což je přibližně polovina emisní pokuty, kterou bude automobilka u Fabie platit za nově vyprodukovaný vůz,“ uvedl provozní ředitel skupiny Aures Holdings Petr Vaněček.

Ceny starších ojetin podle Vaněčka porostou také, ale ne v takové míře. „Starší, dejme tomu pětileté ojetiny si cenovou úroveň dlouhodobě drží a výkyvy na primárním trhu je neovlivňují tolik jako zánovní vozy,“ doplnil. Zdražování se podle AAA Auto projevuje ve všech zemích, kde skupina působí, tedy v České republice, Polsku, Maďarsku i na Slovensku.

Během února se v nabídce ojetých vozů objevilo podle monitoringu AAA Auto celkem 112 160 vozů za nejčastější průměrnou cenu 150 tisíc korun. Jejich stáří se obvykle pohybovalo kolem 9,4 roku.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kaleidoskop

jak muze byt jedno z nejprodavanejsich aut zrovna Rapid, kterej se teda vubec nepovedl a hrkají mu plasty…

Paternoster

zrovna rapid si hraje na něco co neni se moc nepovedl, už jen to jak hrkaj plasty, ale jeho nástupce scala bude asi lepší, osobně bych si tady vybral nějakého pěkného japonce třeba toyku rav 4 v benzinu klidne rok 2008 to jeste bylo s vyrobou aut vse v poradku 😉

Kaleidoskop

přesně tak!

Jiri

Podekujme eu. V USA se tomuhle jen smeji…

ČD4ever

Kupujte auta, kupujte. Nebudou. Potřebujeme růst a plnit plán.

Eduard

Otázkou je kdo ty dražší auta kupuje. Osobně si myslím, že většina lidí oželí kde jaké elektronické vychytávky, ale pořádný motor nikoliv. Ve svém důsledku tyto ekošaškárny povedenou jen k tomu, že lidé se za žádnou cenu nebudou zbavovat spolehlivých atmosférických motorů o legendárním , rotačním TDI ani nemluvě.

Jan Sova

No tak o 11 tis. dražší Fóbie nebo Rapid, tak to je pochopitelně nabídka, která tlačenici nevyvolá. Ukazatel průšvihu bude, až se začnou zdražovat spotřebitelsky reálná auta s motory, které nejsou určeny jen pro jízdu po městech, městských okruzích a supermarketech. V tomto článku taková auta zmíněna nebyla.

Franta

Fabie i rapid jsou celkem dost prodávaná auta, ale neviděl bych v tom nic hrozného, ta částka je celkem zanedbatelná, nemluvě o tom, že v autobazarech se vždy nějaká ta sleva dá vyjednat 🙂

jan

A těch 95g je pr limit, který vůbec neplatí… Malé auta mají ten limit mnohem níže.. Kolem 80 cca nevím- ten splnit nejde.. A pak je pokuta astronomická. A velké mrchy naopak zase výše..

jan

Naprosto nesmyslná eu politika, že malé ekologické auto dostane stejnou pokutu jako velké diselové auto, a ne zas o tolik menší než diselové SUV auto. A započítat elektromobil 0 gco/km je totální nesmysl. Ať jim dají aspoň reálných 60gco/km. Pak to bude fair.

Roman

elektroauta jsou dobíjena hlavně zelenou elektřinou. tak to je.

Milan

Ano jedine zelenou, ta uhelna se totiz nedostane pres zelenej filtr v aute a shori 😀😀

Roman

jde jen o párování výroby a spotřeby. s vaší spotřebou může být vypárovaná výroba v solárním parku ve španělsku. všechny tarify pro majitele elektromobilů a všechny dodávky do dobíjecích stanic jsou párovány se zelenými zdroji. logicky tedy čím více elektroaut jezdí, tím více uhelné elektřiny mají v zásuvce lidé, kteří původ proudu neřeší.