AAA Auto chce začít prodávat auta on-line i v západní Evropě
Skupina Aures Holdings, která mimo jiné provozuje síť autobazarů AAA Auto, chce poprvé rozšířit své aktivity i na západ od
Skupina Aures Holdings, která mimo jiné provozuje síť autobazarů AAA Auto, chce poprvé rozšířit své aktivity i na západ od bývalé železné opony. Podrobnosti firma zveřejní během několika týdnů, šéfka skupiny Karolína Topolové dnes na tiskové konferenci naznačila, že půjde o on-line prodeje.
„Základem našeho projektu bude on-line prostředí,“ uvedla Topolová. Firma prý chce v západní Evropě zúročit zkušenosti, které v oblasti on-line prodejů nabrala za poslední rok v České republice, Polsku a na Slovensku. Podle Topolové využije i toho, že nabízená auta vlastní, není tudíž jen zprostředkovatelem obchodu.
Skupina se v posledním roce kvůli pandemii na prodeje přes internet s dovážkou až domů soustředila. Za poslední rok takto prodala 11 tisíc aut, z toho 8 tisíc v České republice. Vratky přitom podle AAA Auto nepřesahují pět procent. „Úspěch on-line prodeje nás inspiroval k přípravě nového projektu, který připravujeme ke spuštění v západní Evropě. Půjde o investici v řádu desítek milionů eur,“ doplnil Stanislav Gálik, ředitel AuresLab, která v rámci skupiny vymýšlí inovace. Nejpopulárnějším modelem u on-line nákupů je benzinová Škoda Octavia Combi.
„Lidé, kteří si chtějí auto pořídit on-line, jsou již většinou k nákupu rozhodnuti. Vědí, že při nákupu neriskují nic navíc oproti osobnímu jednání, navíc mají dle zákona možnost do dvou týdnů vůz vrátit,“ doplnil Gálik.
Podle Topolové nákupy on-line fungují především v segmentu B2B, běžní kupující se stále rádi přijdou podívat na auto přímo do prodejny. V 90 procentech případů ale už mají vybráno z internetové prezentace. „Při nákup auta jde i o emoce,“ doplnila Topolová.
Řetězec AAA Auto loni prodal ve střední Evropě 70 tisíc vozidel, což je meziročně o 16 tisíc méně. Pokles způsobil covid a s ním spojené nucené uzavření prodejen.