Automobily Zprávy

AAA Auto loni prodalo 70 tisíc vozů, nejoblíbenější bylo poprvé kombi

Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings
Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings

Koronavirus se loni podepsal i na prodejích největší tuzemské sítě autobazarů AAA Auto. Řetězec prodal ve střední Evropě 70 tisíc vozidel, což je meziročně o 16 tisíc méně. I tak jde o pátý nejlepší výsledek v téměř třicetileté historii skupiny, která byla loni kvůli uzavření provozoven řadu týdnů nucena prodávat pouze online. Výsledky dnes oznámila mateřská skupina AURES Holdings v tiskové zprávě.

Nejvíce aut prodává v České republice, na kterou připadá 40 tisíc aut (předloni 47 tis.). Následuje Slovensko (14 tis.), Polsko (13,5 tis.) a Maďarsko (2,5 tis.). „Přes všechny komplikace, spojené s pandemií koronaviru, jsme dosáhli velmi dobrého prodejního výsledku. Největší podíl na něm má nečekaný úspěch online prodeje. Na tento typ obchodování jsme se připravovali již několik let a příchod koronaviru tento proces urychlil z měsíců na dny a hodiny,“ uvedla šéfka AURES Holdings Karolína Topolová.

Celkem se loni v síti AAA Auto v České republice prodalo online 5 400 vozů v celkové hodnotě 1,39 miliardy korun, průměrná cena činila 259 533 Kč. Celková průměrná cena ojetého vozu prodaného v tuzemsku vzrostla na 240 224 Kč oproti 228 521 Kč v roce 2019.

V roce 2020 poprvé za 29 let, kdy AAA Auto působí na trhu, získaly v České republice největší oblibu vozy kombi. Pořídilo si je více než 29 procent zákazníků, o pět procent více než v roce 2019. Jen o sto lidí méně si koupilo hatchback, v oblibě nadále posilují i vozy SUV, které tvořily 20 procent z celkového objemu prodaných aut. V roce 2019 to bylo 17 procent. V pohonech vede benzin (52 %).

Nejoblíbenějším prodávaným vozem v celé skupině je dlouhodobě Škoda Octavia. Tahounem je obzvláště v České republice a na Slovensku, kde obsadila s přehledem první místa. V Polsku obsadila třetí pozici, v Maďarsku čtvrtou.

Letos se chce skupina vrátit k růstu. „Vše nasvědčuje tomu, že se ekonomická situace lidí pravděpodobně zhorší. Ze zkušeností z ekonomické krize před deseti lety víme, že takové podmínky většinou znamenají větší poptávku po ojetých vozech,“ doplnila Topolová. Osobní vůz je navíc podle ní v současné situaci nejbezpečnější varianta cestování, trhu domácích ojetin také nahrává omezení dovozu, loni se do tuzemska dovezla nejméně ojetin od roku 2014.

TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO v roce 2020

Česká republika Slovensko Polsko Maďarsko
Škoda Octavia Škoda Octavia Opel Astra Opel Astra
Škoda Fabia Škoda Fabia Ford Focus Ford Focus
VW Passat VW Passat Škoda Octavia Suzuki Swift
Škoda Superb VW Golf Škoda Fabia Škoda Octavia
VW Golf KIA Sportage VW Passat VW Passat
Hyundai i30 Škoda Superb Opel Insignia Renault Megane
Ford Focus Kia Ceed VW Golf VW Golf
Škoda Rapid Ford Focus Opel Corsa Ford Mondeo
Kia Ceed Opel Astra Renault Clio Opel Corsa
Ford Mondeo Hyundai i30 Dacia Duster Suzuki Vitara

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lemmy

Napadá mě to pokaždý u týhle fotky – myslíte, že ty prsa jsou přirozený, nebo umělý?

kulhán

Tyhle jsou nature, umělotina by byla o trošku vejš. 🙂

Romanero

Ještě tam chybělo klasické varování: auta nebudou a ceny půjdou nahoru 😉

Adolf

Že se nepochlubili těmi pokutami co dostali od ČOI za okrádání zákazníků, kdy fakturují k ceně aut příplatky o kterých zákazníky ani neinformují.

Alexandr Mikulka

Tady si někdo zjevně plete procenta s procentními body.

BND 30

By mě zajímalo, kde se bere tolik krásných zánovních aut, co mají na tachometru 49.000 km, a nemají jedinou chybičku…
Že by jako konečně ten ráj na zemi ?

Jakub P

Dvouletý operáky se smlouvou na max. 25 k ročně, který byly plně využitý, ale samozřejmě ne překročený (mrk, mrk).

GPGP

Tak ne každý si může dovolit koupit 2 roky staré auto za 500.000, ty auta mají většinou plnou výbavu a ta něco stojí 🙂

kulhán

Mají mraky falešných inzerátů kterými řídí trh.
Dále mají smlouvy s dealery a berou od nich auta co tam někdo nechal protiúčtem.
Dealer nemá následné starosti s inzercí, převodem na sebe a uskladněním, hlavně se jedná o značku vozů co konkrétní dealer nenabízí.