Koronavirus se loni podepsal i na prodejích největší tuzemské sítě autobazarů AAA Auto. Řetězec prodal ve střední Evropě 70 tisíc vozidel, což je meziročně o 16 tisíc méně. I tak jde o pátý nejlepší výsledek v téměř třicetileté historii skupiny, která byla loni kvůli uzavření provozoven řadu týdnů nucena prodávat pouze online. Výsledky dnes oznámila mateřská skupina AURES Holdings v tiskové zprávě.
Nejvíce aut prodává v České republice, na kterou připadá 40 tisíc aut (předloni 47 tis.). Následuje Slovensko (14 tis.), Polsko (13,5 tis.) a Maďarsko (2,5 tis.). „Přes všechny komplikace, spojené s pandemií koronaviru, jsme dosáhli velmi dobrého prodejního výsledku. Největší podíl na něm má nečekaný úspěch online prodeje. Na tento typ obchodování jsme se připravovali již několik let a příchod koronaviru tento proces urychlil z měsíců na dny a hodiny,“ uvedla šéfka AURES Holdings Karolína Topolová.
Celkem se loni v síti AAA Auto v České republice prodalo online 5 400 vozů v celkové hodnotě 1,39 miliardy korun, průměrná cena činila 259 533 Kč. Celková průměrná cena ojetého vozu prodaného v tuzemsku vzrostla na 240 224 Kč oproti 228 521 Kč v roce 2019.
V roce 2020 poprvé za 29 let, kdy AAA Auto působí na trhu, získaly v České republice největší oblibu vozy kombi. Pořídilo si je více než 29 procent zákazníků, o pět procent více než v roce 2019. Jen o sto lidí méně si koupilo hatchback, v oblibě nadále posilují i vozy SUV, které tvořily 20 procent z celkového objemu prodaných aut. V roce 2019 to bylo 17 procent. V pohonech vede benzin (52 %).
Nejoblíbenějším prodávaným vozem v celé skupině je dlouhodobě Škoda Octavia. Tahounem je obzvláště v České republice a na Slovensku, kde obsadila s přehledem první místa. V Polsku obsadila třetí pozici, v Maďarsku čtvrtou.
Letos se chce skupina vrátit k růstu. „Vše nasvědčuje tomu, že se ekonomická situace lidí pravděpodobně zhorší. Ze zkušeností z ekonomické krize před deseti lety víme, že takové podmínky většinou znamenají větší poptávku po ojetých vozech,“ doplnila Topolová. Osobní vůz je navíc podle ní v současné situaci nejbezpečnější varianta cestování, trhu domácích ojetin také nahrává omezení dovozu, loni se do tuzemska dovezla nejméně ojetin od roku 2014.
TOP 10 nejprodávanějších vozů v síti AAA AUTO v roce 2020
Česká republika | Slovensko | Polsko | Maďarsko |
Škoda Octavia | Škoda Octavia | Opel Astra | Opel Astra |
Škoda Fabia | Škoda Fabia | Ford Focus | Ford Focus |
VW Passat | VW Passat | Škoda Octavia | Suzuki Swift |
Škoda Superb | VW Golf | Škoda Fabia | Škoda Octavia |
VW Golf | KIA Sportage | VW Passat | VW Passat |
Hyundai i30 | Škoda Superb | Opel Insignia | Renault Megane |
Ford Focus | Kia Ceed | VW Golf | VW Golf |
Škoda Rapid | Ford Focus | Opel Corsa | Ford Mondeo |
Kia Ceed | Opel Astra | Renault Clio | Opel Corsa |
Ford Mondeo | Hyundai i30 | Dacia Duster | Suzuki Vitara |
Napadá mě to pokaždý u týhle fotky – myslíte, že ty prsa jsou přirozený, nebo umělý?
Tyhle jsou nature, umělotina by byla o trošku vejš. 🙂
Ještě tam chybělo klasické varování: auta nebudou a ceny půjdou nahoru 😉
Že se nepochlubili těmi pokutami co dostali od ČOI za okrádání zákazníků, kdy fakturují k ceně aut příplatky o kterých zákazníky ani neinformují.
Tady si někdo zjevně plete procenta s procentními body.
By mě zajímalo, kde se bere tolik krásných zánovních aut, co mají na tachometru 49.000 km, a nemají jedinou chybičku…
Že by jako konečně ten ráj na zemi ?
Dvouletý operáky se smlouvou na max. 25 k ročně, který byly plně využitý, ale samozřejmě ne překročený (mrk, mrk).
Tak ne každý si může dovolit koupit 2 roky staré auto za 500.000, ty auta mají většinou plnou výbavu a ta něco stojí 🙂
Mají mraky falešných inzerátů kterými řídí trh.
Dále mají smlouvy s dealery a berou od nich auta co tam někdo nechal protiúčtem.
Dealer nemá následné starosti s inzercí, převodem na sebe a uskladněním, hlavně se jedná o značku vozů co konkrétní dealer nenabízí.