A380 od Emirates zpátky ve Vídni. Praha na comeback superjumba stále čeká

Do Vídně se vrátil Airbus A380 Emirates. Zdroj: EmiratesDo Vídně se vrátil Airbus A380 Emirates. Zdroj: Emirates

Emirates budou do Vídně létat s Airbusem A380 denně, doplní večerní rotaci obsluhovanou Boeingem 777-300ER.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lukáš

Slyšeli jste, že Air Asia uvažuje o zavedení letu z Asie do Bratislavy 😂? Co si o tom myslíte

Apex

Ano, je to v tiskové zprávě společnosti…jen se obávám, že se to v Blave také dozvěděli z té tiskové zprávy… aktuálně tam totiž 330neo na pravidelný provoz nemůže. Ty chartery A350 jsou na výjimku z kategorie letiště.

David

Jako takhle. Ještě v prosinci minulého roku jsem četl, že nějaký člen představenstva Emirates řekl, že se a380 do Vídně s největší pravděpodobností nikdy nevrátí, “jelikož potřebuje obsluhovat důležitější města.” A teď v únoru ji tady máme. Takže příjemné překvapení. Snad se dočká i Praha brzy.

Gomon

Praha se návratu A380 u Emirates už nikdy bohužel nedočká. Rozhodující pro jeho ekonomiku je obsazenost prémiových tříd. Má 14 míst v první třídě, když nyní na 14 letech týdně v B- 777 obsadí do 30 míst a v byznys třídě na každý let stěží prodá 20 letenek a superjambo má 76 sedaček v této třídě. Oproti před covidovým dobám jsou ceny v těchto tŕídách o 60% vyšší a to byl kurz koruny pod 25 za euro. Až budou mít Emirates A350 to je to správně velké letadlo na linku do Prahy.

Conti777

Do Prahy také právě proto létala A380 v jiné konfiguraci s více místy v economy a méně v prémiových třídách.

Gomon

Pokud letíte z Evropy do Asie přijde vás flex byznys letenka na 4 tisíce euro, first na osmičku. Jedno s kým letíte. Rozdíl je v kvalitě služeb a v počtu přestupů. S restrikcemi přijdou letenky na 3 a 6 tisíc euro. Pokud chtějí v Praze superjumbo musí do něj prodat v prémiových třídách na každý let tolik sedaček, aby Emirates měly výnos očišťený od letištních poplatků a tax za 100 tisíc euro. Teď na B-777 stěží mají 40 tisíc. Ekonomicky tuhle linku nyní zachraňuje cargo. Jinak by sem létalo jen flyDubai dvakrát denně s Maxem.

Rampakk

Cargo zachraňovalo v covidu, teď je naopak docela dole ale vzhledem k jemenske krizi opět na vzestupu. Prémiové třídy jsou nyní plnější než před covidem.

Gomon

Zítra EK 140 z Prahy first 4/8 byznys 30/42 pozítří ( check in uz začal) first 2/8 byznys 20/42 takže asi tak

Dino

Pekne vynaseni informaci

Jana

Ty pocty si muze kdokoliv zjistit pres StaffTraveler

Dino

Urcite, bezny outsider si zjisti pres staff traveller.

jbb

Když jsem letěl do DXB s EK cca před měsícem, tak LF v economy byl blízký 100%. Zpáteční let o 4 dny později bylo volněji, cca 85%. Samozřejmě do vyšších tříd jsem neviděl.

Mengo

Zajimava informace. 👍

Zdeněk

Maxem pujcenym od SW:-)

Apex

Nemáte pravdu. 380 stadnardně létala do Prahy v konfiguraci 14/76/399 nebo 14/76/427. Pokud jde o prémiové třídy, tak EK měla vždy stejnou konfiguraci horní paluby. Jen zcela vyjímečně se zde objevovala verze 58/557, kdy na části horní paluby byla ekonomická třída.

Apex

Poprosil bych mínusáře, aby mi objasnili, co je na faktické informaci špatně… Nebo v čem nemám pravdu.

Dino

Jj socka

Air Traveller

to ze se praha nikdy a380 nedocka se rikalo i pred tim, nez ji sem emirates zacala posilat.

stejne tak se za covidu tvrdilo, ze cestovani uz nikdy nebude jako driv.

Nikdy nerikej nikdy …

Adrian

Jenže Emirates těch A380 mají tolik, že pro ně tu práci najít prostě musí. Jinak nemůžou dál hrát tu hru s tímto typem letadla. Takže jakmile se postupně vracejí do provozu a je jich už vysoký počet, tak je prostě obsazují na další a další linky. Praha se třeba zase dočká.
Třeba do Warszawy by rádi létali už před covidem, ale vedení letiště to odmítlo, aby nemuseli předělávat stojánku pro 3 mosty a aby vysokou kapacitou nedělali konkurenci navíc pro LOT, který v té době dost rozšiřoval linky na východ.

Apex

Jenže jim stále dost stojí na DWC kvůli problémům s palivovými nádržemi, nechali je za covidu odstavené s více palivem, než měli. To je první problém. Druhý je nedostatek personálu-posádek proto teď nabírají jak o život, ale jde to ztuha, už to není tak lukrativní…

Mengo

To nejsou piloti? Co jsem slysel drive tak to bylo vyhodne pro ne litat.

Apex

Ano, ale doba se mění, zejména cabin crew mají nedostatek

VíKo

V článku o nasazení dreamlineru od Katarcu do PHA jste na postesk o A380 psal, že počet A380 je konečný a dokud někde zaplatí víc, nebudou ho nasazovat do PHA. Tak nevím. Někdy se ve Vas nevyznám. Ale tady u tohoto příspěvku s Vámi souhlasím. 🙂

Air Traveller

mate snad pocit, ze ty dva komentare jsou v rozporu? 🙂

rekl bych, ze nikoli 🙂

VíKo

Ne snad úplně v rozporu. Spíš ne úplně jednoznačné. To spíš tento je podle mě jasný. A rozhodně nehodlám být ve sporu s nikým. Jen se prostě ve Vas někdy nevyznám. Dokonce bych řekl, že v některých bodech mě bavíte. Viz sestava letenek po EU. 😁

Gomon

Pokud bych si měl vsadit, zda začne létat opět superjumbo do Prahy nebo začnou konečně létat Emirates z Berlína, vsadil bych si na to druhé.

Conti777

Jenže do Berlína zatím létat nemůžou kvůli bilaterálním dohodám SAE s Německem, dle kterých můžou mít Emirates lety pouze do 4 destinací, takže prozatím jim funguje FRA, MUC, DUS, HAM a nevidím moc důvod, aby některou z těchto rušili, jsou pro ně zřejmě perspektivnější než Berlín. Takže bych si spíš vsadil, že sem do Prahy dřív přiletí ta 380, než že se změní mezistátní dohody.

Apex

Z Berlína bude do Dubaje létat Condor, sice ve spolupráci s EK, ale jen s narrowbody.

Apex

A to o tom, kolik míst se z Prahy prodá, víte, nebo si to myslíte?

Vladimír

A-380 by určitě zaplnili, před covidem létaly denně dva spoje, jeden A-380 a druhý B-777.
Ono tedy záleží i na ceně letenek.
Když jsou z Prahy do Bangkoku za nesmysl a vyplatí se letět z Vídně, kde je plné letadlo Čechů, tak je asi něco špatně.

Gunduľ neubiješ

Naopak. Proč by někdo létal z regionálního letiště, když může rovnou na velký hub. PRG je výhodné tak pro obyvatele hl. města a Středočeského kraje….