A Ukrajinci nic dodržovat nemusí? Jaká jsou ve skutečnosti pravidla pro auta uprchlíků
Policejní kontrolní akce na přejezdech. Foto: PČR
V diskusích se objevuje řada mylných tvrzení a dezinformací.
V diskusích se objevuje řada mylných tvrzení a dezinformací.
No já jsem rád že u nás je ještě pořád celkem volnost a svoboda, zrovna v nejrůznějších omezení si ze západu vzor brát nemusíme
Ukrajinci mě běžně štvou. Neumí se chovat, bývají opilí, špatně parkují apod. Mějme ale rozum. Na jejich zemi bezdůvodně zaútočili rusáci. Bezdůvodně umírají, přicházejí o majetek apod. Taky bych tam asi nechtěl zůstat. Sami si to nevybrali, tak buďme tolerantní a doufejme, že rusáky zadrží co nejdále od nás.
Zkuste se takto chovat vi v Rakousku a uvidíte jak dopadnete
Ti, kteří vás štvou a ti, kteří brání Ukrajinu – to jsou dvě zcela disjunktní množiny. Ne že by u nás nebyli běženci, ale normálních ekonomických migrantů je nejspíš většina.
Jestli jste si nevšiml, ti vaši ekonomičtí migranti utíkají ze země, kde nevíte, jestli se druhý den ještě kvůli ruským sviním a jejich raketám probudí. A prchají do země, kde Viktor Šedivý bude lidi, kteří chtějí žít normální život bez hrozby raket, ještě prudí. Není větší radosti než takového idiota zablokovat.
Všude v normálních zemích, se musí dodržovat pravidla. Např. Švýcarsko toleruje cizí vozidlo 3 měsíce. Potom si musíte koupit vozidlo na Švýcarských značkách.
ČR je pro někoho ráj na zemi.
Však dodržují pravidla. NAŠE pravidla, ne švýcarská.
Není žádný velký problém kontaktovat svého poslance/senátora a iniciovat změnu zákona o registraci vozidel, provozovaných zahraničními občany na území ČR.
A ještě tu o Červené Karkulce, prosím
Článek poněkud zavádějící. Obecně platí povinnost provozovat vozidlo v mezinárodním provozu v ČR jen 1 rok, pak musí být přeregistrováno do českého registru na české značky. Žádné právní vakuum tady nebylo, stačí jen dodržovat platné předpisy. U Ukrajinců se toto tolerovalo a pak se dokonce udělala speciální úprava (pouze pro Ukrajince), že vozidla si přeregistrovat nemusí na české značky, ale jen se zapíšou do jakéhosi zvláštního registru v ČR. Zkuste tohle udělat např. v Dánsku a jezdit tam na českých značkách déle než 3 měsíce, udají vás pak sousedi, protože budete oproti jejich povinnostem čerpat neoprávněné výhody (např. neplatit tam… Číst vice »
Ano, státy kde je vlastnictví vozidla spojeno s úhradou daně jsou k tomuto logicky citlivější, než státy, kde jako v ČR, žádný daňový únik nepřeregistrováním vozidla nevzniká. On je zde dokonce další problém. Víza dočasné ochrany jsou víza s platností do 1 roku a tudíž jejich držitel si nemůže normálně zaregistrovat ani automobil v ČR koupený. Dostane pouze dočasné RZ (takové ty s tím červeným pruhem), které je třeba pravidelně prodlužovat. Ta idea za tím je v tom, že Ti lidé jsou tu pouze dočasně a počítá se s tím že se po konci války (která se očekávala kratší), vrátí… Číst vice »
Některé lidi to dráždí, protože tato skupina je prostě zvýhodněna – ačkoliv za normálních okolností by musela přeregistrovat vozidlo na české značky a plnit tuzemské požadavky, tak tady na tom stát netrvá. Píšete, jak by museli zaplatit clo a DPH a vzápětí napíšete, že českému státu žádný únik nevzniká, tak nevím, co na tohle napsat? Stejně tak je zvýhodnění, že určitá skupina obyvatel prostě nemusí řešit STK, přitom běžně provozují Uber nebo Bolt na ukrajinských značkách, tak jestli tohle není zvýhodnění, tak co už tedy?
Souhlasím
Jsem ruská svině.
S automobilem na UA značkách bez povinnosti pravidelné STK v ČR by tedy nemělo být možné podnikat. Tady je to za hranicí všeho. Kategorie vozidel nad 3,5 t s povinností STK každý rok naprosto bezpodmínečně. Nepřistavíš na STK, nepodnikáš.
To by bylo bezpečnější a fér i vůči našim lidem.
Pokud se chtějí pohybovat na našem území i třeba s dočasnou
ochranou tak by měli dodržovat také ostatní zákony platné zde.
Pokud to de…l z MV neví tak v tom případě tam nemá co dělat,
nemají mít dočasnou ochranu,když nedodrřují naše zákony.Z výše uvedeného jenom profituje vládní pětikolka vedená Nutelou.Vytváří tak zde dvoje zákony pro takzvaně lepší lidi a
pro ty druhé čechy že.
Já v článku čtu, že žádný zákon jim neukládá na STK chodit, takže nic nezákonného nedělají. Pokud na STK mají chodit, je třeba zákon změnit.
Ale přesně se ukazuje jak tupí frustráti v důchodu, místo toho, aby dělali něco užitečného, potřebují někoho nenávidět a pomlouvat…
Chodit na STK není uloženo, ale policie smí zastavit šrot který by neprošel.
Vnucovat jim zapojení do „mafiánsky nastaveného STK v ČR, kde pravidla na ministerstvu diktuje pár vyvolených z STK privát firem?. Ať se stydí. Dokud se to nenastaví, že toto odvětví už nebude byznys, je nehorázné to po někom chtít. Bezpečnost provozu je přeci ve veřejném zájmu.
Co si máme myslet o tom co jste napsal.nechcete aby byli pod kontrolou STK, ale chcete bezpečnost provozu. Vždyť to jde proti sobě.
Jsem ruská svině.
Jaké naše zákony nedodržují? Vozidlo je registrováno na Ukrajině, kde není povinnost STK. Vše v souladu s právem.
Jak už zde bylo napsáno, vůz lze provozovat na území cizího státu 1 rok, pak buď zaregistrovat nebo vysmahnout do domovského státu, kde je registrováno.
Jenže jak to pozná policie, když bude provozovatel tvrdit, že s tím autem přijel ze zahraničí včera?
Jinými slovy pokud by se někdo rozhodl na území čr jezdit s autem s Ruskou registrací, tak také nemusí řešit STK, protože v Rusku STK pro osobní auta defatcto zrušili, stejně tak, jako Němci nebudou pro návštěvu Kauflandu v Zittau za účelem nákupu Nutely vyžadovat vlastní TUV, pokud bude vozidlo splňovat pravidla provozu u nás… chápu to správně?
Základem je to, že neumíte ani správně napsat název Nutella. Když už tedy nedokážete odolat a musíte tu trapnou narážku někam strčit, tak si alespoň zjistěte jak se to píše správně. Pak alespoň nebudete za takového hlupáka.
Jste krutopřísný, ale zřejmě nemáte pravdu. Česky se psalo vždy Nutela, př. z netu: Nutela Lískooříšková 35g bez palmového oleje. Za to bych pána opravdu nekritizoval.
Pokud ovšem budete v Zittau pobývat déle než 6 měsíců v řadě, pak Němci vlastní TUV a německou pojistku vyžadovat začnou.
Oni začnou vyžadovat registraci vozidla. Samotná TUV a pojistka jim stačit nebude. Nicméně to platí v řadě pro tu konkrétní zemi. Každým výjezdem do Polska byť i na hodinu se to nuluje a běží ta lhůta nová. A protože to nikdo není schopen prověřit, tak se to nikdy neřešilo u nikoho. To neni jenom u Ukrajincích, ale i dalších cizincích. Mně před barákem už tři roky stojí Španěl a jezdí s nim jen na krátký cesty… No a? Mně spíš fascinujou auta s Ruskými RZ. Vzhledem k tomu že se od září 2023 nepouštějí žádná Ruská auta do EU, tak… Číst vice »
To je fakt tady v Praze jich je docela dost, vyloženě mám v paměti jednu ruskou Audinu, protože má od začátku války přes zadní sklo fixem napsáno velkým „Fu*k Putin“ a potkám ho každých 14 dní.
Dost jsou u nás vidět slovenská auta. A poslední dobou častějc i britská, ale nesčítal jsem jak dlouho, možná je to pokaždé jiné auto. (Ale jedno slovenské jsem míjel určitě několik let.)
O Praze ani nemluvim, tam jsou cizinci ze všech koutů světa.
Zase máme EU, kde jako jeden z výdobytků měl být svobodný pohyb blablabla, takže přinejmšením v rámci EU by se tohle vůbec nemělo řešit (Británie už v EU neni, tam to má smysl řešit). A jak vidím, máme tady teda další věc, ve které není Evropa bez hranic.
Tak Slovensko je v EU, Británie nebyla v Schengenu a teď už ani v EU, Švýcarsko je v Schengenu, ale Ukrajina jaksi nebyla a zatím není ani v jednom a je pravda, že na jejich trhu byla prodávána vozidla, která nebyla nikdy ani homologovaná pro EU, takže chápu, že to někomu vadí už kvůli vymáhání pokut nebo emisím a stk, ale i jen z pocitu „nespravedlivosti“. Beru jako validní argument útěk před válkou, ale to už je po dvou letech trochu slábnoucí důvod, proč jsou mimo platná pravidla a přestože mě osobně to nevadí, byl bych pro sjednocení nebo nastavení… Číst vice »
Takže se stačí na týden přestěhovat s autem do ČR a opět běží lhůta 6mesiců?
Právní vákuum nezpůsobila ruská agrese, ale naše ministerstvo vnitra. Již 3. rokem se nám tu Ukrajinci prohánějí „jako doma“ a nic. Hlavní je buzerovat domácí řidiče, kteří to ve finále všechno zaplatí ze svých daní. Když Ukrajinec nabourá auto českého řidiče, tak škodu platí česká Centrální kancelář pojistitelů. A kolik do její kasy přispívají Ukrajinci? Ani haléř!
Právní vakuum bylo dávno před válkou. Tudíž ho způsobili naši zákonodárci.Nebo možná mezinárodní úmluvy o autech v mezinárodním provozu, či jak se to nazývá.
UA auta tu smějí být bez pojištění pouze po dobu 6 měsíců, pak se musejí registrovat a pojistit, jinak přestupek……
Že by se tu proháněli jako doma to jsem opravdu neviděl a to mám zkušenost z mnoha návštěv na Ukrajině, takže vím o co jde. Tady si naopak lidi stěžovali, že sem přijíždějí Ukrajinci v drahých autech, což podle nich znamená, že to nejsou žádní uprchlíci.
Český řidič právě buzerován není, může skoro všechno. Parkovat na chodníku nebo v křižovatce zdarma, zaplatit si hladký průchod STK i s vrakem, nedávat přednost na přechodu chodcům (hlavně v Praze), objíždět tramvaj zleva, jezdit přetížený a odmítnout zvážení, využít jednu z mnoha služeb jak se zbavit zodpovědnosti za svoje přestupky a neplatit pokuty.
Ale to už dávno neni pravda. To platilo pouze cca 6 měsíců od počátku války. Nyní musí mít všichni Zelenou kartu, jinak pokuta a pokud je plněno, tak to po nich vymáhají. A co jsem se bavil s Policií, tak většinou Zelenou kartu maj. Ona neni drahá a dá se na Ukrajině udělat po internetu.
Víte já vám řeknu proč mimo jiné je český občan naštvaný. Kdo nemusí na stk a emise – nemusí dávat úplatky ha ha. No a to je celé v tomto superstátě s průměrnou mzdou dělníka 1000 euro. Samozřejmně pan Fiala a jeho spolubanda toto nechápe.
Já na STK a emisích nikdy žádné úplatky dávat nemusel, nevím v jaké realitě vy důchodci žijete?
A jaký dělník bere v ČR 1000 euro? Za to by nevstali ani z postele…
Jsem vlastníkem různých aut víc než 30 let a nikdy jsem za žádnou technickou nedal ani korunu úplatku. Kde to žijete, nebo spíš jakým vrakem jezdíte že musíte na STK uplácet?
Uplácením pácháte trestný čin. Zkuste ty love investovat do servisu a třeba ta plečka projde.
Takže když se rozhodnou sami od sebe zaevidovat u našich úřadů, budeme je moci stíhat. Co bych tak na jejich místě asi udělal?
Sami od sebe??? Asi jste nečetl ten článek. Mají povinnost zaregistrovat své vozidlo, kdo tak neučiní vystavuje se pokutě, která může být opakovaná.
Takže na STK defakto nemusí. Ale jak je to s řidičským oprávnením. Na Novinkach se psalo, že můžou jezdit s propadlými RP. Je to pravda, nebo ne? Novináři napíšou všechno na půl huby a pak se diví, že vznikají různé bludy.
Tak, propadlý ŘP neznamená neexistenci ŘO.
tak proč vlastně na ty úřady běháme….
To je sice pravda,ale mi místní rodáci z Čech,zato zaplatíme celkem tučnou pokutu.Pane chytráku.
Ty jseš snad válečný uprchlík?
Mi místní rodáci..slušný.
Pane místní rodáku z Čech, za tři hrubky v jediném souvětí byste se měl trošku stydět.
Takže vlastně na STK nemusí, protože ve své zemi auta do 3 500 tun a 8 míst k sezení toto dělat nemusí. Když ale zde se rozhodli žít, neměli by žít dle našich zákonů? Na Ukrajině například mají toleranci alkoholu za volantem, tak zde mohou být opilí za volantem? Ukrajinci se rozhodli, že zde chtějí žít a proto by měli žít dle našich zákonů.
Náš zákon říká, že auto musí splňovat pravidla v zemi registrace. Takže imho podle naších zákonů žijí.
Jiná otázka je, jestli naše zákony počítají s dlouhodobým hromadným provozováním cizích aut. Ale to je náš problém, ne problém ukrajinců.
Nepočítají, chtělo by to příslušnou právní normu změnit. Stav, kdy zde prakticky trvale jezdící vozidla nemusí na STK, není žádoucí, protože těch jezdících ukrajinských vraků bude tolik, co je jich u nás. Nutnost absolvovat STK alespoň donutí majitele alespoň k těm nejnutnějším opravám. Nechci ani vesnu vidět, jak by to dopadlo, kdyby občané České republiky jako majitelé vozidel nemuseli se svým vozidlem na STK…
Proč plevelit systém dalším právním balastem. Oni dnes policisté nemají oprávnění zamezit další jízdě vozidlu, které nesplňuje předpoklady pro bezpečnou jízdu ? I takovému, co právě opustilo brány STK ?
Právní balast připomíná spíš současný stav.
To neni balast, najděte si význam toho slova.
Pan BND30 si plete pojmy prevence a interrupce.
Opravdu STK zamezuje tomu, že u nás nejezdí vraky? Poloviční vraky projdou přes úplatek a úplné vraky jezdí bez STK…
Takže se budeme ohánět lumpárnami na STK?!? Myslíte to vážně?!? Takže místo dohledu nad STK a velkými pokutami za porušení předpisů a dalších norem budem dělat, že problém neexistuje. Tak to pak jo…
Samozřejmě že zákony dodržovat musí, opilost za volantem je jasně postihována pro všechny národnosti.
Navíc Ukrajina má jako jedna z mála zemí také nulovou toleranci za volantem, holt sovětské dědictví. Naopak na kole alkohol neřeší vůbec.
Tolerance alkoholu za volantem na Ukrajině neexistuje. V dalším šíření lží pokračujte na jiných stránkách, kde mají pro vaši nemoc a neschopnost větší pochopení.
Jsou u nas a mel by platit jeden metr na vsechny.Uz vidim kdyby my jsme museli treba do Nemecka nebo Rakouska .Tak by se na nas vyprdli.
Proste jsou tady a jestli k tomu maji vyhrady tak at jedou zpet.
Jsem ruská čubka.
My jsme napadeni Ruskem? Chápete ten rozdíl?
Dle vyjádření některých zástupců vlády ano.
Vrbětice byl problém s elektroinstalací, že?
To není jisté. Po Syřanech a Afgháncích se tam dodržování německých zákonů také nevyžaduje.
Oni by rádi šli domů. Ale skřeti se postarali o to že domov, přátele, příbuzné atd. nemají.
Jsem ruská svině.
Právě že platí jeden metr na všechny a to metr pro zahraniční vozidla. Pokud se vám nelíbí, tak se zasaďte o jeho změnu.
Nicméně to nebude tak jednoduché neboť ten režim je daný Vídeňskou úmluvou. A v ostatních státech EU to platí obdobně. Opravdu nevytvářejme problémy tam kde nejsou. Neni přece podstatný zda-li na autě je česká nebo ukrajinská RZ, podstatné je zda-li je Policie podle RZ schopna zjistit vlastníka vozu a to je i v případě Ukrajinských RZ. Pokud vozidlo není technicky způsobilé k provozu, tak jsou mechanizmy jak to řešit a znovu opakuju že podle mého pozorování jsou ty vozidla v průměru v mnohem lepším stavu než průměrné vozidla zaregistrovaná v ČR.
Takže ukrajinská auta skutečně nemusejí na STK, toto tedy dezinformace není. Musejí se nahlásit do registru a to do 7 dnů, což je poměrně brzy.
Stačí tedy zajistit, aby se třeba do 3-6 měsíců od zápisu do tohoto registru auta musela přeregistrovat na české značky spolu se všemi právy a povinnostmi z toho vyplývajícími, jak je nakonec v zahraničí běžné. Pak by si nikdo nemohl stěžovat na nadržování Ukrajincům a fanoušci Putina by přišli o munici, kterou jim takto zcela zbytečně poskytujeme.
Proč by někdo, kdo chce rovné podmínky pro auta všech zemí měl být automaticky fanoušek Putina?
Vám snad nejde o to, aby na silnici nebyli nebezpečné (nikým nekontrolované) vozidla?
To opravdu nevím, nic takového jsem přece nenapsal😃 Naopak je nutné pravidla sjednotit. Pokud se shodujeme v tom, že pravidelné STK a SME mají aspoň nějaký smysl, pak nemá smysl v tomto ohledu poskytovat trvalé výjimky. Zvlášť když stačí jen zavést pravidlo, které jinde v Evropě běžně platí.
Jak prosím definujete pojem žijí – kolik z nich se samo dobrovolně rozhodlo?
Ale souhlasím, že pokud získají trvalý pobyt/občanství, tak by měli mít české SPZ. Ale rady to zas narazí na problém s cly (byl by to vlastně dovoz auta z Ukrajiny) atd
Nevymýšlel bych znovu kolo, inspiroval bych se v zahraničí.
Ale v zahraničí nic takového pro uprchlíky z Ukrajiny neplatí. A i v ČR to neplatí pro Ukrajince co tu jsou na standartní pobytové tituly.
Právě to je ten problém. S DO Vám normálně auto nezaregistrují, neboť jste tu dočasně. A vše výše uvedené platí pouze pro lidi s DO. Ukrajinci s jinými pobytovými tituly musí dodržovat standartní pravidla a dělají to, neboť na Ukrajině jsou na auta docela vysoká cla a tudíž jsou tam auta dražší než tady. Proto nikdo kdo je při smyslech si nekoupí auto na Ukrajině aby s ním jezdil v ČR. Ekonomicky je výhodnější auto na Ukrajině prodat a koupit si obdobné v ČR za výrazně méně.
Fanoušci Putlera si po vyřešení tohoto pseudoproblému obratem najdou nebo vymyslí další.
Nicméně vzhledem k délce pobytu je právní úprava STK povinností poněkud nešťastná a totéž pravděpodobně s ŘP.
To si jistě najdou, ale bude to na rozdíl od tohoto případu nejspíš jen další z řady lží a nesmyslů. Za pseudoproblém to ale nepovažuji a řešení je navíc jednoduché a vyzkoušené.
U lidí s DO to není běžné ani v zahraničí, neboť DO je pouze dočasné. Znovu opakuji, že v ČR Vám s DO auto normálně nezaregistrují.
A že si nikdo v souvislosti se současnou honbou na STK nepoloží tu základní otázku – „k čemu nám vůbec kontroly jsou“, případně „opravdu by bez STK bylo něco jinak?“ [tedy krom toho že firma deKRA DEkra a další by neměly vejvar…] A obzvláště je to markatní u kontroly přívěsů (O1, O2) – na STK kouknou že to svítí a že je čitelný VIN a za 500-700 Vám dají glejt že můžete zase jezdit. To se fakt vyplatí – mám přívěsů několik a vždy jsem naštvanej, jak snadno se dá se státním razítkem takhle vydělávat – pochopil bych, kdyby dokázali… Číst vice »
Připomnělo, kterak jsem při návštevě STK prolistoval plátek SeTKání, kde byl tento skvělý „debunk“, že v některých případech se při emisích neměří emise.
„Měření emisí u vozidel, u kterých se dle informací
kolujících ve veřejném prostoru „že se neměří,“ se nějakým
stanoveným způsobem provádí vždy, i když v některých
případech skutečně nedochází k měření výfukových
zplodin.“
https://www.stk-online.cz/wp-content/uploads/2024/06/Setkani-2_2024.pdf
To se týká popuze dvoutaktů a vojenských vozidel. Kolik jich jezdí v běžném provozu?
Máte naprostou pravdu. Já být DEKRou, tak by mě ty ušlé zisky za UA vozidla obrovsky štvaly a loboval bych všemi prostředky… 🙂
Že se tvoří lži a dezinformace, bych ještě pochopil. Děje se to pořád. Ale že jsou tupci, kteří těm blbostem věří a ještě je šíří dál, tak to mi vadí a ti si nejvíce stěžují na omezování svobody slova. Mnoho z nich si neuvědomuje, v jaké situaci Ukrajina je. Pochybuju, že by se chovali jinak. Ti, kteří na to měli, prostě vzali svoje nejlepší věci a auto, které bylo schopno dojet stovky kilometrů až k nám. Válkou přišli o všechno, co doma měli. Ukrajinci, které jsem osobně potkal, se chovají pokorně a nemám s nimi problém. Jací jsou ostatní, které… Číst vice »
😀 😀 😀
Nespletl jste si diskusi? Tato diskuse je pod článkem, který si dal za úkol vyvrátit dezinformaci, že Ukrajincům je zde zcela mimosystémově nadržováno, například tím, že nemusí na STK. A tato dezinformace je vyvrácena zveřejněním pravdivé informace, že se tak v žádném případě neděje mimosystémově, ale právě naopak zcela systémově a v plném souladu s naším právním řádem. Co chcete víc?
Máte samozřejmě pravdu, ale pokus o vyvrácení dezinfa se zřetelně (podle zde přítomného shitstormu) minul účinkem.
To je zajímavé že největší autobijci jsou náhle tak smířliví k podobné benevolenci. Tady už před ničím neutíkají a máme i kvalitní veřejnou dopravu ne? Jak tu s oblibou někteří zdůrazňují, vozit si zadek v autě není žádné základní lidské právo.
Jo taky mě to trklo, zrovna on, který má řidiče jako největší neřády, je najednou jak mílius 😀
Tak ono by možná bylo venkoncem nejčistší, aby si Ukrajinci se strpěním prostě auta přeregistrovali v ČR. (Vzhledem k tomu, že ty auta – bohužel – budou z drtivé většiny provozovat mimo Ukrajinu.) Jinak z toho bude dokola jen zbytečné mrzení a otráví to i mnohé proukrajinsky smýšlející občany.
Jenomže to má další konsekvence. Na to aby bylo auto přeregistrováno v ČR, tak musí mít COC certifikát (což ty auta často nemají), nesmí být starší X, MUSÍ SE PROCLÍT a uhradit DPH (znovu, to co uhradili v Ukrajině jim nikdo nevrátí), protože kdyby se jim to odpustilo, tak by to auto mohli obratem ruky prodat a měli byste tu neproclený automobil, etc. Dál to auto musí být odhlášený z Ukrajinského registru (tj. cesta na Ukrajinu). No a ty lidi na začátku byli přesvědčený že jsou tu na 2-3 měsíce, potom že delší měsíc, další dva, etc. Znám jich docela… Číst vice »
Je pravda, že související poplatky jsou na Ukrajině šílené. Obyčejná Lada Samara tak klidně stojí i 5000 $. Proto tolika lidem v pohraničí stojí za to každou neděli prostát v koloně na hranicích, aby je nemuseli platit.
jj, to je dobrá poznámka!
To rozvířili novinky, jenže kdyby zprávy psal chatgpt, tak to má větší úroveň.
Ke stavu vozidel, moje loňská zkušenost. Auto na pravidelnou prohlídku v autorizáku a říkám jim, že bouchají zadní brzdy. Za půl dne telefon, že kotouče už jsou načnutý rzí a jestli to opravdu chci řešit. Jsem si pomyslel, že ne, že počkám, až se na dálnici rozpadnou. Když už i autorizák je takhle zblblej z extrému vše vyměníme do extrému, že to ještě půl roku vydrží, tak nechci vidět, kolik aut jezdí a drží silou vůle.
Servisák se vás ptal, jestli chcete řešit kosmetickou závadu, která nemá na bezpečnost vliv. Počínající rez je normální jev, protože pokud nejezdíte každý den, kotouče prostě oreznou. i ty denně používané reznou na vnější hraně (kde neběhají destičky). Na STK se testuje, zda brzdy brzdí plynule (v rámci tolerance) a jestli nemáte hloubkovou korozi nebo praskliny brzdových kotoučů.
Když netušíte, neplivejte.
Jak poznají na STK hloubkovou korozi, okem?
Ano, přesně tak.
no jestli ovšem „bouchaly“ ať už tím bylo myšleno cokoli, tak tam asi byl nějaký jiný problém než lehce orezlé kotouče….
No, čekal jsem tedy obsáhlejší článek na toto téma. Kdo tedy posuzuje, zda je auto řádném technickém stavu? Pouze hlídka, která ho zastaví? Proč to u občana ČR nestačí také?
Co emise? Auto jsem z Ukrajiny nekupoval, ale třeba motorovou pilu tam seženu za mnohem menší peníze a přitom je to originál Stihl, akorát nesplňující regule EU. U pily je “jedno”, ale co auta, předpokládám, že na Ukrajině je možné provozovat auto s jinou motorizací než v EU, jak se na takové vozidlo pohlíží, když přijede do ČR?
Obávám se, že jste udeřil hřebík na hlavičku. Budu rád, jestli se pletu, ale podle mě to je tak, že pokud je na Ukrajině legálníí provozovat automobil odpovídající emisní třídě např. Euro 1, potom je legální takový provozovat i u nás, pokud to odpovídá papírovým parametrům výrobce. A nemusí to být ani žádná kraksna, klidně může jít o několik let starou Octávii, která navenek vypadá stejně jako v EU.
I vy můžete v ČR provozovat auto s Euro1, dokonce i bez plnění Euro (tj. starší vozidla).
a u nás není legální provozovat auto s Euro 1?
Je to legální, ale musí to odpovídat roku výroby. Kdežto na východě se 1.9 TDI nebo 1.6 MPI prodávaly snad ještě v roce 2018. Což jsou EURO 3 a u nás dávno platila EURO 5.
Ano, tak to je. A to platí obecně pro všechny zahraniční auta, včetně kamionů.
Pochybuju, že by do trojkových oktavií (2012+) pro Ukrajinu dávali Euro I motor, když měli k dispozici Euro III motory pro oktavii přímo vyvinuté. Tohle je google překlad ruské wiki, což mimo jiné znamená, že Scout i RS jsou identické s evropským modelem. Production in Russia started on November 28, 2007 in the Grabtsevo technology park (city of Kaluga) at the Volkswagen Group plant, simultaneously with the Octavia Tour model, using the large-unit assembly method [ 16 ] [ 17 ] [ 20 ] . The initial versions of the engines offered were only naturally aspirated gasoline engines with direct… Číst vice »
Aktuálně Ukraina vyžaduje EURO 5 pro nová vozidla vyrobená/dovezená.
https://eauto.org.ua/en/news/502-the-european-parliament-has-approved-new-emission-standards-for-vehicles
Takže tvrzení o EURO 1 u několik roků staré Oktávky považuju za pohádky. Pokud teda několik není více než dvacet.
tak zrovna octa rs je ne uplne idealni priklad.
realita ale je opravdu takova, ze zejmena u zakladnich motorizaci zakladnich modelu se v zemich, kde euro normy nebyly (ci byly v platnosti mirnejsi normy) casto dobihaly starsi (a levnejsi) motory splnujici horsi normy, nez toho casu v eu.
Ostatně tu nedávno byla zpráva, že Iveco vyváží do Afriky autobusy splňující EURO 3.
To je pravda. Nicméně je otázka co je horší. Když má uprchlík 5 let starou Ovci, která má namísto Euro 6 Euro 5, nebo nějaký Franta co jezdí s Felicí z roku 1992? Já těch vraků s českými RZ vidím na ulici spousta (a to bydlim v centru Prahy), auta s Ukrajinskou RZ jsou v průměru v mnohem lepším stavu.
Je to pravda. V Rusku se dala koupit trojková Oktávka s 1.6 MPI, u nás je pro tenhle motor potřeba se spokojit s dvojkovou. Zaostalost může mít i dílčí výhody, tohle je jedna z nich.
Zrovna presne tenhle motor jsem měl na mysli 🙂
Ale co je na něm „výhodou“ .. to netuším. vzdyt ten motor vůbec nejel 😀
Je prakticky nezničitelný a dobře snáší přestavbu na LPG. A nejede až tak zle, jen je potřeba se nebát otáček a řazení😃 Navíc kde se dneska ve všední dny dá reálně využít vyšší výkon? Města jsou ucpaná a mimo ně se přes den stejně jezdí v dlouhé koloně 60 za nějakým bezohledným troubou. A v noci už se taky jezdí blbě, protože je přemnožená zvěř. V takových podmínkách jede MPI pod 6 litrů a zvládne půl milionu jako nic, na daily za mě prakticky ideální stroj.
1.6 MPI 75 kW umí pěkně zpívat, když chcete. To, že jím osazená O2 nemá chuť zrychlovat při rychlosti nad 160 km/h, mě už jaksi netíží – tu rychlost jsem vyzkoušel asi dvakrát za celou dobu vlastnictví onoho auta, a zjistil jsem, že ji vůbec nepotřebuji.
Nižší cena značkových výrobků je v různých zemích obvykle způsobena odlišnou cenovou strategií, tj. cenou odpovídající kupní síle.
Podle mne běžní výrobci musí při prodeji auta na Ukrajině tak jako tak splňovat normy EU, protože působí mezinárodně.
Ty pily jsou fakt trochu jiné – mají lehce jiný typ, jiné plasty, obvykle mají klasický karburátor, bez elektroniky (nebo s minimem). Vlastně pro mě hobbíka velmi výhodné. Kvalita stejná, ale “humpolácky” a méně eco-friendly řešená. A cena i s marží dovozci slušná.
A hlavně, co se bude dít pokud Kupkopolicie prohlásí že v řádném stavu není?
Našinci v lepší případě omezí STK na 30 dnů v horším mu techničák seberou rovnou …. a co omezí těmto, když na žádnou STK nemusí?
Odstaví. Podobně jako se kdysi dávno dělo s Karosami v Rakousku, když z domova měly papíry v pořádku, ale podle jejich namátkové silniční kontroly byly nezpůsobilé. Stačil třeba jen pomuchlaný plech z drobné nehody, ale často to bylo i závažnější.
Odstaví a co dál? Tak si to odtáhne domů a druhý den může jezdit legálně dál, protože platnost STK mu jaksi není jak zrušit.
Odstaví u zahraničního vozidla znamená že mu v praxi zabaví RZ a někdy i nandaj botičku.
No a? To je furt dokolečka.
A co teda pak musí udělat když mu zabaví RZ?
Odtáhnout si to, opravit, udělat technickou a pak mu je vrátí?
Ale proč by ukrajinec měl jít na technickou, když na žádnou nemusí?
Hlídka po podezření a pošle vozidlo na STK, která rozhodne.
Podle článku [1] nesmí být starší 8 let od první registrace. Nelze schválit vyjímku z emisí, hluku a podobně.
Jednodušší si bude auto koupit, nechat zaregistrované mimo EU, moc neprovokovat vzhledem a jezdit na cizích RZ.
[1] https://www.tuvsud.com/cs-cz/odvetvi/mobilita-a-automobilovy-prumysl/majitele-osobnich-vozu/individualni-dovoz-vozidel
na STK, která rozhodne …. o čem?
Zda to vozidlo je technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích. To že nemusí na pravidelné prohlídky neznamená, že nemusí plnit to, co se na těch prohlídkách kontroluje.
Ano, jistě. A když neplní, tak co? Tak mu daj pokutu a zítra může neplnit dál….