A ještě chceme cyklostezku. Obce u D10 komplikují rozšíření dálnice na šest pruhů

Most Bystrá přes D10. Stav v roce 2018. Foto: HOP - Hnutí Občanů Počernic s podporou PirátůMost Bystrá přes D10. Stav v roce 2018. Foto: HOP - Hnutí Občanů Počernic s podporou Pirátů

Šest pruhů na prvních kilometrech D10 se starostům nelíbí. Ukázalo to projednávání posudku EIA.

139 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luke

Než 3+3, by možná měli zvážit propojení D11 exit 8 s D10 Svémyslice a pokračovat v budování severní části okruhu. Jezdím tu oblast denně a po 0600 je příjezd do Phy katastrofa. Proto zkratka přes Mstětice na D10 je vždycky časová i km úspora než zajížďka na ČM.

Zlámalík

…dálnice D10 se na svém začátku blíží vyčerpání své kapacity. Proto se chystá rozšíření… Jo to by bylo príma, kdyby takhle přemýšleli i na Zkáze železnic! Co?

Petr David

Třeba se tak děje, ale nevím. O zásadním zkapacitňování železnice rozhoduje MD.

MKzB

A ještě by jim měli dát hodinky s vodotryskem a růžovýho slona.

frank

kolotočářský komentář…

Démon

Dnes je problém na D10 i na D11 a to není hotový okruh a někdo si doloví napsat, že se silnice blíží na hranici své kapacity, když už dnes je za hranicí !!! Jezdím zde denně a je to tragedie. Celé ŘSD bych poslal někam za nečinnost. Silnice se dimenzují na špičkovou hodinu a nikoliv denní průměr !!! okolo Prahy je 3+3 nutnosti, na D1 již 4+4 pokud brzo nebude D3. Než bude VRT, tak tu bude kolabovat doprava denně. Každý měsíc to stojí na společenských nákladech miliardy korun. 512-514 poddimenzované. Bohužel s tím již nic udělat nepujde.

Jaaa

Jj, one more lane bro solve it all… Ach jo.

Gwann

Nevyresi. Ale nemam pocit, ze se nekde neco deje systemove. Zeleznice neumi vyresit kapacitu, protoze chybi dalsi koleje, jsou kratke perony a u mnoha stanice neni jak zaparkovat, pricemz moznosti dopravy ma ne jsou omezene. Praha neumi vymahat parkovaci predpisy, dopravni policie toleruje jizdy v bus pruzich. A jedine RSD, ktere pozde ale prece alespon neco cini, nejspis v zoufalstvi ci obavach, ze je lidi sezerou, je spatne… Nase dopravni katastrofa je vysledkem: – predpotopni mentality „auto je vyraz svobody“ – katastrofalnich navaznych selhani politiku a uredniku – zhovadilosti systemu uzemniho planovani, ktery ponechava z administrativnich pricin lezet ladem pozemku… Číst vice »

Démon

To je obecné tvrzení s kterým lze souhlasit. Ale já mluvím o konkrétním případu Prahy. prostě tu chybí okruh 3+3 s výpadovkami, aby se vozidla, autobusy a nákladní vozy vyhnuli Praze. Ale není kudy, pak to jezdí kolem Muzea.

digi

jasně, jedina cesta skrz prahu vede okolo muzea… achjo…

Démon

nebo nahnat lidi do HD … ach jo

Pepa

Jak se šmelí s dálničními známkamy po celé Evropě
https://www.youtube.com/watch?v=mY94NMK6VZM

Vlastimil Kocurek

Ano, každá dálnice by měla být doplněna o cyklostezku, a když není místo, tak místo svodidel uprostřed.

Petr David

Dálnice nepotřebuju, cykloztezky vítám.

Petr David

CYKLOSTEZKY

frank

až se někdy dostanete do Kalifornie, tak si pořádně prohlédněte okolí dálnic, některé úseky tamních cyklostezek zcela logicky využívají, že při stavbš dálnice přes hory, kaňony a tamní četná údolí , zplanýrovali o něco širší plochu než je potřeba . Nu a to je Kalifornie, tedy místo kde by se dálnice D10 nikdy nemohla nazvat dálnici…

Démon

tak opravdu jsem rád že jde není Kalifornie. odporné místo

frank

tam je naopak krásně, moře, hory, lesy, poušť, navíc lidé kteří nemají potřebu se dělit na automobilisty, cyklisty či motorkáře. Okolo San Diega přímo nádherná.

hor411

Tam jsou automobilisti všichni. A ty šílené daně, to bych taky chtěl, ten studený oceán, no to je skvělé (tedy ne okolo San Diega, ale Kalifornie není jen ten jih). A ty tuny bezďáků, to je taky super. A mimochodem, I-5 má 8+8 a stejně je ve špičky zarvaná

frank

ano vím právě od LA na jih mám na mysli, moře San Diego , La Jolla, Del Mar, Ocean side nebo Julian v horách , horké prameny v poušti přes hory . Něco jsem tam prožil , na druhou stranu se tam lidi chovají slušně, není tam šílená skupina zarytých motoristů jako zde, kterou zajímá jen osočování cyklistů . U nás má auto také prakticky každý, včetně mě, který najezdí po Praze na kole 3,5-5000 km ročně , ale jen u nás narazím v debatách na exoty, kteří jsou schopni z kolon v Praze obvinit cyklisty… Když si vzpomenu jak… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Frank,vy vrátit se do Amerika, tady být „zlý“ člověci.

Na Ameriku vám upřímně seru.

Vlastimil Kocurek

Já jsem suchozemec , takže moře vůbec nepotřebuji, poušť už vůbec ne, sekvoje ne. San Diego je na samotném okraji Californie, zcela atypické a ano krásné. Jinak to tam stojí za prd. Lepší je nahoře nad Californii Seattle, úžasné výlety do hor.

FilipH

Mě by docela zajímalo, jak a kdo vymyslel tu ohavnost na MÚK Chlumecká a zda někdo prověřoval, že ta změna úplně nezablokuje příjezd do HP.

FilipH

Už dnes je ve špičkách křižovatka Náchodská x Hartenberská ucpaná a s ní i navazující úsek po křižovatku Náchodská x Božanovská, kvůli tomu, že jsou zde na relativně krátkém úseku (asi 350m) 2 semafory a teď zde chtějí postavit další ve vzdálenosti cca 60m od křižovatky Náchodská x Hartenberská. Mají (zatím) štěstí, že stále probíhá tragikomedie s (ne)podjezdem v Bystré, protože před zbouráním zdejšího přejezdu, bývaly kolony před HP až k MÚK u metra Černý Most, protože velká část lidí jezdilo do průmyslové zóny přes HP. Ale abych moc nekřivdil tomu, kdo dostal na práci nějak tu změnu MÚK Chlumecká… Číst vice »

Jiří Urban

Bez úpravy tam nevychází dopravní model na zkapacitnění D0 – 510, takže s ní je potřeba něco udělat. Někde tu na zdopravy visela technická studie, která porovnávala různé varianty včetně okružní křižovatky. Situaci v HP by pak ještě měla pomoci připravovaná MÚK Beranka.

Ono se o tom moc nemluví, ale s velkou pravděpodobností přibude ještě semafor pro autobusy na přímé odbočení doleva pro příjezd na terminál hned z Chlumecké (eliminace jejího podjíždění a otáčení se do protisměru).
https://imgur.com/eBbHZH7

FilipH

Když to vezmu odzadu. Na to odbočování autobusů na Chlumecké jsem docela zvědav, jak to vyřeší. A ne, že bych se bál, že to zablokuje Chlumeckou, to se moc nebojím, hlavně protože problematičtější směr centrum to moc neovlivní, ale aktuálně je výškový rozdíl mezi Chlumeckou a silnicí v terminálu cca 1,5-2m, což jsem zvědav jak toto vyřeší protože ten přejezd je (dle vizualizací) situován na nebo v blízkosti mostu přes Ocelkovu. K samotné D0-510. To, že by nevycházel dopravní model my je jasné. Ten úsek se vymyká čemukoliv, co v české dálniční síti je a dá se říct, že stojí… Číst vice »

lojzik

ten bezpečnostní audit nezpracovávala FD ČVUT v rámci příprav úseku 511, to byla jiná studie, která porovnávala varianty okruhu a tak možné problémy 510 vůbec nezmiňovala, přestože třeba kapacitní problémy 510 současné varianty okruhu byly z podkladů studie zcela zjevné, ale nehodilo se jim to zmiňovat, protože úkol zněl jasně. Bezpečnostní audit byl zpracován ke konceptu DÚR zkapacitnění 510.

lojzik

to zkapacitnění jim tam nevychází tak jako tak i kdyby MÚK Chlumecká zrušili úplně, rozestupy jsou tam na dálnici krátký i přímo mezi D10 a D11, což se v rámci existence MÚK Chlumecká tak trochu přehlíží. No a kapacitně to s výhledem na zátěž >130k nedaj ani náhodou, to by museli přisypat val.

Změna je na dohled

V ideálním Česku by víceméně s každou dálnicí měla vést doprovodná komunikace 1. třídy (to už se naštěstí děje), cyklostezka (to se děje občas a spíš v podobě nějaké lepší lesní nebo polní cesty) a také železnice (to se děje vůbec) o max rychlosti alespoň 160km/hod.

hroch.obojzivelny

A plavební kanál, abyste tu silnici a železnici nehuntoval nadrozměrnými přepravami.

MP22

A mezinárodní letiště každých 100 kilometrů, ne všechno se vleze pod mosty na kanálu.

Libor

Doprovodné jsou silnice druhých tříd! A ty jedničky jsou lepší jinde, třeba tam, kam dálnice nevede. Škoda jen, že jejich kvalita není top hlavně v těch parametrech, že vedou mimo obce a mají MÚK, aby doplňovaly síť dálnic…

Dálnice

Jooo starosta Radonic Stanislav Němec. Zemedelsky podnikatel, který si vystavel svoji haciendu v blizkosti trasy Prazskeho okruhu a pak si vyrval tunel na rovine. Tak ted si vyrve něco dalšího. Jinak Radonice jsou prikladem parazitního urbanismu. Nekontrolovane rozlezani satelitu do poli, generujiciho automobilove dojizdeni. Před kazdou radovkou jsou tam nejmíň dve auta ale „dalnice nas rusi“…

Jméno

Radonice jsou vesnice jako kazda druha, tj. celkem neefektivni bydleni jednotlivců na vellké ploše. Je to luxus vsechny ty naklady na přípojky a správu dědin jejichž obyvatelé by se vešli do dvou paneláků

Swariner

Já bych všechny tyhlety vesnice zakázala. Věra Pohlová, důchodkyně, Praha.

Standa

Žijte dlouho a blaze. Takových sečtelých starších lidí je málo

Standa

Naprostý souhlas .. stejně lidstvo musí stavět do výšky ať se to domorodcům líbí nebo ne. Vesnice jsou před klinickou smrtí. Nezbývá než čekat na vychcipani posledních obyvatel těm nabídnout štědré bydlení na okraji města a všechny sítě následně vytrhat ze země a zalesňovat nebo zatravnit a je to . Já prostě vím že během mého života budu tenhle proces sledovat u těch největších zádelí co jsou daleko od měst protože se tam nikdo kvůli dojíždění ani nestěhuje a staromilci budou jen smutně přihlížet a zaset se kdo poslední z nich zhasne.

Standa

Zaset — oprava * sázet *

frank

otázkou je, co vesnice jako Radonice mohly vlastně dělat , sleduji to bujení satelitů roky při projížďkách na kole v prostoru zhruba od Kostelce nad Labem , po Český brod až po Jílové a všude to dopadlo stejně…

Jakub P

Můžou vyhlásit stavební uzávěru, můžou chtít po developerech bytovky, nebo aspoň směs bytovek a čistě rodinných domů místo čistých satelitů, můžou od nich chtít podílení se na potřebných kapacitách služeb (necháme vás postavit tento projekt, ale bude tam x obchodů, nová ordinace pro praktika a školka, atd. Samozřejmě s rizikem, že developeři radši půjdou o ves dál, než aby to splnili, ta obec musí mít co nabídnout na oplátku. Příklad, kterej to zvládnul poměrně slušně na samý hranici Prahy jsou Dolní Břežany, který se ubránily tomu, stát se čistou noclehárnou (defakto sídlištěm bez služeb a obchodů naležato) právě touto cestou.… Číst vice »

frank

Jenže Dolní Břežany jsou vůči malým obcím trochu „nefér „příklad, vždyť to byl tradiční “ letní městys arcibiskupský“ již před před několika stoletími a zrovna Dolní Břežany se na počet obyvatel proti roku 1989 nafoukly asi 5x ne ? Vědecké centrum je skutečně kauf, o tom žádného sporu ,to se EU podařilo 🙂 jenže kolik takových vědeckých center EU vlastně vybudovala ?

Jakub P

Prave, ze se nafoukly 5x, ale zdaleka ne jako cistej satelit. Pribyly rodinny domy, ale i ctyrpatrovy bytovky, namesti v centru s obchodama, sluzby, parky, skolky, na druhou stranu i novej hrbitov. Vedecky centrum je pak tresnicka na dortu.

digi

Tyto takže ty obce měli na svém území soukromníkum zakázat výstavbu ?? Nebo nikde nic nestavět aby ubytování bylo v Čechách ještě dražší a nedostupnější??

Dálnice

Neblokovat vystavbu infrastruktury, ktera vznika i pro a kvuli jejich obyvatelum.

Petr David

A co výstavba infrastruktury, která slouží převážení stejného zboží proti sobě?

Gwann

Rozptylena zastavba je peklo z hlediska udrzby infrastruktury. Proste ne kazda 3-4 clenna rodinka muze zit v dosahu Prahy v domecku na 500-800m2 prozemku.

Na 800m2 pozemku vysmahnete hezky dum…nebo taky radovou bytovku s podlahovou plochou klidne pres 1000m2 (i pribzastavitelnosti jen 30%) a cca 5 podlazich. Naklady na infra prakticky stejne – stavbu i udrzbu, lidi tak 10krat vic

digi

No tak ale o tom by si měl rozhodovat majitel pozemku… nebo má rozhodovat strana co si na svých pozemcích postavíte?? Jako vaše připomínky chápu ale nevím proč by rozpylene samoty potrebovali dálnici…

Jméno

Rozumím správně legislativě, že když do zcela tichého místa vrazím třeba dálnici a vejdu se s predikcí hluku do 65/55dB třeba jen o půl decibelu, tak splňuji a protihluková opatření nedělám? Dost neúcta k „pokojnému stavu“. Nepostavit na 3+3 protihluk při výjezdu z Prahy je mimořádně hloupé a pouze poukázka na vícenáklady a omezení provozu, uvidíme že se za pár let bude stavět dodatečně.

Honza84

Taky si rikam. Jestli by nebylo lepsi tomu dementovi, ehm pardon starostovi ustoupit a steny tam radeji postavit. At uz decibely vychazeji jakkoliv.

Gwann

A kdyz budu ja chtit nejaky jiny nesmysl, Pepa jeste jiny, tak vsem ma stat dat co chce a zaplatime to z dani? To je komunismus v praxi

digi

No tak stejně ale automobilisti nemají nárok na rozšíření dálnice, protože lidi z těch vesnic taky platí daně… Tak proč by je stát měl, za prachy u jejich daní, šikanovat hlukem?? Dostanou nějakou slevu na dani??

Happy

A koleje by se nevešly? Je neuvěřitelné, že do Mladé Boleslavi dodnes není kvalitní železniční trať. Přitom budování v blízkosti dálnice by celý proces zjednodušilo…

Mech

Přesně. Proč místo rozšiřování neopraví želrzniční trať? Dálnici by se odlehčilo. Superduper pražský okruh má 4pruhy a průjezdnost je stejně na nic.

Jiří Urban

Protože žádná oprava té trati přes Neratovice nepomůže tak, aby byla konkurenceschopná a novostavba přes Řepov a Lysou nad Labem je v nedohlednu.

Glosa: Navíc v Mladé Boleslavi se vyrábí auta, ne vlaky.

Kebab

Čtyři pruhy má možná v obou směrech dohromady a navíc není kompletní, takže nemůžete čekat zázraky.

Radek

Celá dálnice se musí rozšiřovat proto, že z Prahy do Staré a Mladé Boleslavi neexistuje konkurenceschopné železniční spojení. Dopravní indukce funguje.

Jiří Urban

Ono je vůbec divné, že se novostaba trati do Mladé Boleslavi a Liberce projketuje takhle oklikou přes Lysou nad Labem… Jasně podle mapy to vypadá jako „méně práce pro SŽ“, ale to kolejové spojení .. i Brandýsa – Staré B. chybí opravdu hodně a podél D10 není nejaký výrazný terén, kterému by se bylo potřeba vyhnout.

micat1

Vést trať skrz Brandýs by bylo dost složité. Taky jsou podél Jizery dost kopce, ale ty by nutně vadit nemusely. Obsluha Benátek by taky nebyla jednoduchá. Ale pokud vím, tak se v budoucnu nějaká taková varianta nevylučuje, ale Všejanská spojka je zásadní jednak pro nákladní vlaky a za druhé i pro nás, kteří se potřebují z Lysé, Milovic, Nymburka, Kolína atd. dostat do MB.

Jaaa

Jojo, až už to tam bude úplně zastavěné tou sídelní kaší, tak se začne přemýšlet, jak to jako udělat? No pak už to nepůjde, soudruzi, žejo…

mgr.pavel

Co ten zavádějící titulek..? Ta cyklostezka rozšíření dálnice nijak nekomplikuje. Rozšíření komplikují spíše ty další požadavky zmíněné v článku, ne?

Jiří Urban

To je jen přehozené souvětí.. Oni rozšíření komplikují, a ještě k tomu chtějí cyklostezku.

Hnízdo

Nové hlukové limity a rychlejší stavby? Spíš se děje pravý opak… Vše umocněno prodlužováním tunelu Líbeznice známého jako „Kupkovo ticho“

Pavel

Do Satalic fakt není slyšet hluk jen z přilehlé Vysočanské radiály, to fakt ne. Obzvlášť ve večerních hodinách, když jede po D10 hlučnější auto/motorka směrem z Prahy, tak je slyšet na kilometry daleko. To se děje několikrát do hodiny a při otevřených oknech to otravuje obzvlášť večer a v noci. Tehdy jsou podle starých norem limity překračovány, podle nových už ne. Naopak mě překvapilo, že šumění pneumatik a poskakování po dilatačních spárách ani v noci podle mého lajckého měření nic nepřekračuje. Dost se těším, až se při stavbě D0 vytvoří ten 9 metrů vysoký val, který nám slíbili.

Jiří Urban

Tohle je dle prezentace v článku plánováno okolo Černého mostu se zkapacitněním D0 – 510 a pokud se pamatuji tak i kolem Jesenice s vybudováním kolektorových pásů pro D3.

https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/11/20231120_152239.jpg

Jaaa

Jestli si soudruzi na MD a ve vládě mysleli, že svévolné zvýšení hlukových limitů jim pomůže v politické kariéře, tak tady se jednoduše ukazuje, že tenhle zcela zlomyslný kalkul jim prostě nevychází. Odkazy projektanta na fakt, že můžou projektovat stěny jenom tam, kde si sami vypočtou, že tyhle limity jsou překračovány, je jenom divadýlko. Samozřejmě že normy jsou závazné jedním směrem (musí být stěna tam, kde je limit podle nich překročen), ale ne už tak tím druhým. Stačí, aby to zadavatel nařídil a nějak odůvodnil. A v kreativním odůvodňování jsou úředníci na ŘSD vždy výkonní. Ostatně viz silniční stavby kolem… Číst vice »

Radek

bohužel si někteří starostové na odporu s dálnicím postavili svou existenci. vláda s tím nemá nic společného.

Zbynek

Je mnohem vice politiku, kteri na prosazovani dalnic stavi svou existenci.

frank

a proto se staví tak pomalu, aby jim to vydrželo…

Zbynek

Presne tak.

Jaaa

No jistě, a vláda jim vesele nabila. Krátkozraká politika.

Karl vB.

Pregnantně řečeno!

Kaja

„One more lane will fix it“ 😉

silenysotous

Jojo, za deset let zase celý znovu… Kdyby se místo dalšího rozšíření dálnice radši postavila lepší (ideálně VRT) trať na Brandýs – Starou Boleslav a Mladou Boleslav, Turnov a Liberec, bylo by to mnohem lepší… (ale my tu radši budeme „indukovat poptávku“ po dálnici) Ale už vidím, jak by náš národ točvolantů protestoval ještě 3x tolik, kdyby se měla stavit VRT… D10 máme v Zelenči za poli, a je v centru obce slyšet (i když ten „dálniční šum“ už teda beru jako samozřejmost a přijde mi to normální) 24/7. Že by to s dalším pruhem mělo být o moc hlučnejší… Číst vice »

Jiří Urban

Ta VRT bude taky stavět v Zelenči?

silenysotous

Nebude (vlakem v centru jsem už teď za 25 minut), spíš mě prostě štve, že stát(/ŘSD) sice umí stavět dálnice, ale mnohem efektivnější způsob dopravy (/SŽ) zlepšovat neumí…

Zbynek

Cit: „Je to lajdáctví projektantů,“ řekl z publika zástupce Kbel. Tím urazil zástupce ŘSD, kteří vysvětlili, že státní podnik nemá v popisu práce primárně stavbu chodníků a cyklostezek a že by je z mostu a okolí mohli vyškrtnout úplně.

RSD je reditelstvim silnic a dalnic nebo reditelstvim vyhradne pro auticka?
Podle mnohych staveb spise to druhe.

Jeden priklad za vsechny: Nenapojeni obchvatu Osove Bitysky u zastavky. Chodci a cykliste pak musi po silnici dele, nez by museli.

Zbynek
Jiří Urban

Takže tady dostali občané obchvat, podchod, protihlukovou stěnu a stejně je to špatně.

digi

dostali?? zaplatili z daní…

Sizifon

Chodci a cyklisté stezky pro ně určené a za těžké miliony postavené zásadně nepoužívají. 1) pro některé je to potupa ,2) ústavní soud rozhodl,že nemusí, 3) u některých je to pod jejich rozlišovací schopnost viz. tzv. závodníci v tréningu s pivním mozolem i bez něho.

Mech

Rozšíření D10: zlí občané komplikují a bojí se hluku. Budeme muset postupovat bezohledněji.
Dvoukolejka do Bavorska: Občanům by byly sebrány pozemky a je třeba důkladně prodebarovat trasu železnice.
Přitom u železnice občané přímo na kolenoi prosí, aby se už začala stavět trať, která měla být už před 20. lety.

Jiří Urban

Pokud si laicky pamatuji, tak problém byl, že německá strana s vylepšením tohoto spojení dlouho nepočítala.

Michal_80

„Novostavba čeká i sousední železniční most, aby se pod něj vešlo šest pruhů.“ Proč se s tím nepočítalo už během letos dokončené rekonstrukce trati?

Jaaa

To by znamenalo celou stavbu zdržet, protože by se to muselo přeprojektovat. Příslušné odbory na MD totiž spolu nemluví (doslova) a Sosna je matlák, který nic jako koordinaci investičních záměrů prostě nezvládá.

digi

Jsem zvědav z čího rozpočtu se tato stavba zaplatí …

Jaaa

Je to vynucená investice akcí ŘSD, tudíž ŘSD.

Krusty55

Ja furt jaky Radvanice, a ony Radonice… Teprve pri zmineni ulice Ve Zlibku mi seplo.

karl vB.

Myslím, že při podobných projednáváních s občany by neměly od projektantů, nebo ŘSD padat argumenty typu: „Stěny můžeme zapracovat jen tam, kde dochází k nadlimitnímu stavu.“, které na setkání s občany stavbou dotčených obcí zazněly. Zcela jistě se dočkají dnes již obligátního dotazu, zda tato zásada platí jen někde, nebo pro jen pro někoho? Protiargumentace o NEnutném prodloužení jednoho tunelu plánované VTR na jiném konci Prahy bude okamžitě následovat. Pokud se příští rok vyostří volební boj, opozice už má, díky ohleduplnému prodloužení líbeznického tunelu, bezplatně nabito. Pak to nezachrání ani rétorické schopnosti ministra dopravy. Pokud by ŘSD stavbu prosadilo bez… Číst vice »

Jiří Urban

Jenže jinak se jedná, pokud se hledá kompromis, a jinak pokud na vás někdo výdíravě pokřikuje, že buď tak „.. nebo stavět nebudete“.

Karl vB.

Možná je to dáno historickými zkušenostmi z dosavadního jednání se státem: „co si nevyřvete, to nemáte“.
Pokud by platil stejný metr pro všechny, ŘSD a projektanti by byli ve zdaleka komfortnější situaci.
Myslím si, že teprve v průběhu následujícího období se v plné míře projeví účinky nového argumentačního faktoru, který se jmenuje „Líbeznický tunel“.
ŘSD může oprávněně poslat samosprávu do háje s požadavkem na cyklostezku, s argumentem, že pro ní někde pouze vymezí prostor. Ochrana obyvatel před hlukem (díky této vládě, možná nad zvýšený limit) je ale z úplně jiného soudku.

Jiří Urban

Jenže narozdíl od Správy železnic má ŘSD opravdu schopnost dovést ten projekt k realizaci. A nebylo to vždycky tak. Stačí se podívat jak komplikovaně vznikala příprava 510 nebo 511. Původně se plánovaly sjezdy na Černý most i do Běchovic na starou silnici I/12 zrušit úplně, bez náhrady. Byly proti tomu soudy, které tu trasu na dlouho dobu vymazaly z mapy. ŘSD se poučilo a postupuje podle toho. Vydírat zbytek města kvůli 1,5km vzdálené stěně neprůkazné podle hlukových modelů a podle 100m cyklostezky, která ani není v jejich gesci, je úplně jinačí ukázka arogance.

Jakub P

Sorry, ale učebnicová ukázka arogance a fachidiocie projektantů, je přesně ten návrh, kde se konce cyklostezky minou o 100 metrů…

Něco takovýho se fakt nedá brát jinak, než jako výsměch a pohrdání. A nemůžete se na ŘSD divit, že za to schytáte od dotčených obcí a občanů ostrou kritiku…

Jaaa

To je úplně jedno. Občan má právo se na svůj stát čílit a je jen na státu a jeho úřednících, jak se s tím vyrovnají. Uraženým egem to ale nefunguje.

Jiří Urban

No tak hlavně, aby to nedopadlo jako sjezd z D35 Litomyšl sever.

Stráťa

Ty šotoušské představy o tom co bude tématem předvolebního boje jsou opravdu vtipné. Naprostá většina voličů o líbeznickém tunelu nejspíš nikdy neslyšela natož aby se stal tématem předvolebního boje.

Pavel

A ti, co o něm slyšeli, se ho stejně nedožijí.

Jiří Urban

Několikrát je v článku zmíněna vesnice Radvanice… jsou to Radonice, určitě jde o přehmat.

Pepa

Jojo, Radvanice – Radonice, Turnov – Trutnov, Hostavice – Hostivice, jalovec – jalovice, hodinky – holinky. Zní to podobně ale ne vždy je to to samé.

Karl vB.

Jednou nám technik servisní firmy z Prahy dojel do Jilemnice, místo do Jemnice.
Obě obce leží u hranic…

Sova

Žebrák – Točník

jinonic

Sadař – sadista, faktura -fraktura.
Ať to máme kompletní.

micat1

A už jim jejich modely řekly, co bude Praha s tím narůstem počtu aut dělat?

Zrzek

Tak část počtu je tranzit a ranní kolapsy díky nedostavěnému pražskému okruhu.

Zbynek

Prazsky okruh dalsi dopravu naopak naindukuje. Bez mala milion vozokilometru denne.
Zdroj: EIA useku D0 pres Vltavu.

Pavel

Ale odkud? Řekl bych, že z míst, kde ta auta překážejí dnes, ne?

Zbynek

Ne, to bude zcela nove naindukovana doprava.

Jakub P

Ne, tak to bohužel fakt nefunguje. Bude to daleko víc tak, že do aut sednou i ti, kdo dneska jezdí jinak (ať už pojedou po tom okruhu, nebo po okruhem „uvolněných“ trasách), případně se další lidi rozhodnou díky „volnějším“ silnicím dojíždět na větší dálku. (termíny v uvozovkách brát tak, že to bude přechodný stav krátce po zprovoznění, než se ta indukce projeví). On totiž platí Downs-Thmopson paradox (což je aplikace Jevonsova paradoxu známého ekonomům na dopravu) – jediná účinná cesta, jak zrychlit automobilovou dopravu není zlepšovat její podmínky, ale zlepšovat její alternativy… Protože aut se vždycky (samozřejmě neplatí někde kolem… Číst vice »

David

Podhledem z okna na jižním městě bych řekl, že ten jeden pruh blokovány kamiony s návěsem bude nejspíše tranzit, který jede přes město kvůli chybějícímu obchvatu.

Libor

Tak vy hlavně jezdete na kole, ať nezatěžujte silnice a železnici další indukcí…

Jaaa

Když neumíte odpovědět slušně, tak budete urážet. Blahopřeji k ukázce krásného příkladu, proč se u nás prostě budeme mít už jenom hůř a hůř, rozhodně ne líp.

Libor

Jenže to jsou pořád kecy o indukci. Ten provoz je tam na 3+3 nyní a tak to prostě je. To že není hotový obchvat Prahy ani z jihu ani ze severu, není problém lidí, co jedou z Plzně do Liberce a musí bohužel jet přes Prahu, ať už jižní spojka nebo tunely. Tak jenom těm, co stále píšou o indukci píšu, ať jezdí na kole nebo pěšky, ať nezatěžují dopravu svou indukcí… díky

Zbynek

Jenže to jsou pořád kecy o kulatosti Zeme. Zeme je placata nyní a tak to prostě je.

micat1

Vy nechápete co dopravní indukce znamená, že ne? Na kole zas tak moc nejezdím, jezdím vlakem a mhd, kde je indukce žádoucí, protože vede ke kratším intervalům mezi spoji a zároveň je kapacita hromadné dopravy násobně, i řádově vyšší (za předpokladu existence kvalitní infrastruktury). Ale opravdu nejezdím do Prahy, dokonce ani za Prahu, autem, i když bych mohl. To že je tam teď provoz na 3+3 je sice pravda, ale to nutně neznamená, že tam ty 3+3 mají být. Na magistrále by se zaplnilo pruhů třeba 10, ale jsem velmi rád, že tam nejsou. U silniční dopravy se nemůžete snažit… Číst vice »

libor

dle této logiky: „vyšší kapacita = vyšší poptávka“. když tedy postavím 4+4 do území, kde je nízké osídlení a nikdo tam nežije a není tam proč jezdit, tak tam najednou začnou všichni jezdit? asi ne, ne? Prostě v ČR máme jistou nevýhodu, že Praha je takové jako centrum ČR, není na kraji republiky a zároveň většina dálnic vede z/do Prahy, takže: 1) mnoho cest napříč ČR vede nyní přes Prahu; 2) směřuje velké množství lidí třeba za prací; 3) mnoho lidí z Prahy chce trávit víkendy mimo prahu, tak jezdí pryč…, a jestli bude na D5 -D10 – D11 u… Číst vice »

micat1

Proto píšu v hustě osídlených středních Čechách.

1) To by měl vyřešit okruh, ten ať je klidně 3+3
2) Přesně tak, a kapacitnější dálnice jim říkají: „Jezděte autem“. Doprava ale nejsou jenom auta.
3) Viz bod 2.

A to je přesně to co říkám xD Já netvrdím, že na dálnicích bude prázdno (minimálně dokud nebudou povinná elektroauta), já říkám, že ta situace se přidáním pruhů nezlepší. Mnohem lepší je budovat kapacitnější alternativy.
Takže indukci přece jen chápete, akorát si z ní neumíte vyvodit důsledky.

Jaaa

Jenže tady se nebavíme o místě s nízkým osídlením, ale vysokým. Vy si zásadní parametr upravíte a pak stavíte absurdní argumentaci.

Jaaa

Řekly. Prostě to nebudou řešit, protože “to není jejich starost”.

Tenhle stát se zahubí sám svojí neschopností a absencí dobré vůle.

Jarda Š.

ŘSD není od toho, aby stavělo cyklostezky. Ty si mají stavět obce samy. Obec nůže oprávněně po ŘSD požadovat, aby projekt dálnice vybudování plánované cyklostezky umožnil, ale postavit si jí má sama.

libor

přesně tak, od toho ty obce jsou a můžou čerpat dotace z SFDI nebo od kraje…

Zbynek

A nekdo jiny nemuze? RSD cerpa taky, nasobne vice nez vsechny obce.

Jakub P

Jasně je potřeba si každej hrát ostře na svým písečku, takže místo, aby se těch 100 m udělalo v rámci stavby, kde by to v nákladech tvořilo v podstatě zanedbatelnou položku (všechny potřebný stroje budou na místě, projekt a povolení se budou dělat a vyřizovat, materiál se bude navážet v řádově větších množstvích, než bude na ten kousíček potřeba) – se to má udělat jako samostatná stavba, zvlášť projekt, povolení, uzavírku, zázemí staveniště, dopravu pracovníků, transport strojů na místo, návoz materiálu v objemu, kterej může víceméně náhodou dobře vytížit kapacitu náklaďáků, který ho povezou, ale taky daleko spíš nemusí… A… Číst vice »

Radek

To je pravda jen částečně. Často nová dálnice nebo obchvat přeruší auty málo používanou cestu, kde lze bezpečně jezdit na kole nebo jít pěšky, nebo převede na klidnou silnici silnější provoz. Potom by měla zajistit adekvátní náhradu. Přitom projekty často s náhradou stávajících spojení vůbec nepočítají nebo se odkážou na objízdnou trasu. Jenže co je autem dvě minuty, to je na kole minut šest a pěšky půlhodina. Jak by se lidi dívali na návrh přerušit někde kvůli chodcům trvale silnici a nechat autům o půlhodinu delší objížďku?

Zbynek

RSD je reditelstvim dalnic nebo silnic a dalnic? Chodci a cykliste na silnici patri uplne stejne jako auta a motorky. A jejich premira chodce a cyklisty ohrozuje. Proto ma i RSD stavet infra pro chodce a cyklisty.

digi

Chápete že kdyby se, jak navrhujete, chovali všichni tak obec může snadno říct ať ae stavba staví za prostředky rád a ne obce… Navíc sto metrů cyklostezky to bude cenově stejný jako poklepani kamene..

Ondra

V pořádku, jsem rád že lidi podobné věci připomínkují, až se dálnice rozšíří, bude už pozdě podobné věci řešit

David

A ukazujeto, s čím se jednou bude muset vypořádat i SZ, pokud se někdy s plánováním a výstavbou dostanou tak daleko

Jiří Urban

Tak oni těm připomínkám vyhovět nemusí, pouze si musí obstarat závazné stanovisko patřičného orgánu, které ten požadavek vyvrací tak, aby to obstálo u případného odvolání. Mě jen fascinuje to pokrytectví, že se všichni nastěhují někam na pražský satelit, dojíždí autem a pak jim vadí rozšíření obslužné komunikace. Právě Radonice měli před 20 lety tak poloviční rozlohu a rovna ten nájezd na Prahu, kde z toho ultra krátkého připojováku se všechny kamiony z těch hal snaží najet na dálnici je fakt chuťovka.

Jaaa

No nemusí, nemusí. A vztek občanů vůči vlastnímu státu bude narůstat. Přesně takhle se buduje soudržná a odolná společnost, že…

Gwann

Jenze problem je nejen obcas arogantni stat ale prakticky vzdy vychcani arogantni a agresivni rvouni. Hlasita urvana mensina. A s tou se dohodnout neda, jen prevalcovat.

Rozesiraji to tu detinsti zakomplexovani egomaniaci

Jan

Až bude stát držet své slovo a bez výjimek dodržovat své vlastní zákony, řvouni ubudou.

MP22

Já je taky nemám rád, hlavně když se jedná o bytovou výstavbu, tam tyto lidi vyloženě považuji za škodné pro společnost. Tady v těchto případech dopravních staveb se jim ale občas nedivím, stačí se podívat co stát nasliboval a co z toho dodržel. Ti lidi mají strach, jsou trochu primitivní a tak dávají ten strach najevo primitivním způsobem. Ale jak je toho strachu zbavit? Ukažte mi příklady dobré komunikace státu při plánování dopravních staveb….

Jiří Urban

Ty hlukové limity jsou ale danné zákonem (nebo vyhláškou, nejsem právník), který vznikl demokratickou cestou skrze volené představitele v poslanecké sněmovně. A lid, který zvolil vedení státu uvažující o zkapacitnění dálnice obsluhující padesáti tisíci vozidly páteř českého průmyslu byl podstatně větší, než hlasy pro jednoho starostu bojující za stěnu 1,5 km od hrany obce, kvůli které hodlá vydírat zbytek republiky. Furt nám to demokratické myšlení nejde a nejde…

Peeetr

Starosta tomu moc nerozumí, ale on nemusí, on je tam jako reprezentant voličů, kterým se po nastavění těch skladů zvedl tak moc hluk, že už nemůžou v létě v noci spát při otevřeném okně, jak byli zvyklí, a kapitalisté vydělávající na těch skladech a provozu kolem, jim rozhodně nanabídnou proplácet vysoké náklady na klimatizace.

To že by hluková stěna podle stavitelů na té straně prý nepomohla, je nic neřešící argument. Mají tam tedy naplánovat zřízení umístit zemní val, nebo minimálně stromy a keře, které budou od jara do podzimu hluk pohlcovat přirozeně.

digi

Ech a můžete mi najít kde spolu prosazovalo navýšení hlukovych limitu?? Protože to bych je nevolil, kdyby mi to oznamili ve volebni kampani…

Jaaa

Ne, tady došlo k jejich ad-hoc úpravě mimo volební proklamace a v rozporu s jakýmikoliv předchozími úmluvami.

Lidi mají právo na svůj byt a to právo je vyšší než páteř českýho průmyslu. Pokud se vám to nelíbí, přestěhujte ty lidi jinam.

MP22

Tady s tebou musím souhlasit, že budovat společnost ruským stylem se nevyplácí.. Ještě teď je z posledního pokusu půlka národa neschopná normální komunikace a dialogu, zatížená celou řadou psychických poruch…

digi

No ale stejným.stylem jako vy se na to dívá druhá strana.. jsou postižení a tak dialog není možný… a tak se nedebatuje ale přeřvává…

jkjk

Doprava tam (na tom konkrétním úseku D10) roste dost rychle, o 60 % víc od roku 2010, o 180 % víc od roku 2020, o 830 % od roku 1990.