Nejsilnější provoz za 20 let. ZSSK na Slovensku od příští neděle posílí jízdní řád
K výraznému navýšení dojde u vlaků z Košic do Budapešti.
Nový jízdní řád přinese na Slovensku více vlaků než ten končící. Slovenské ministerstvo dopravy si letos u svého dopravce Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) objednalo celkem 35,8 milionu vlakokilometrů. V meziročním porovnání jde o nárůst o téměř dva miliony. Naposledy byla tak silná objednávka v roce 2000.
Ve vnitrostátní dálkové dopravě je hlavní změnou nový koncept dopravy na trase Bratislav – Zvolen – Banská Bystrica/Košice, kde se ruší střídavý systém jízdy do/z Banské Bystrice a Košic. Vlaky budou jezdit po třech samostatných linkách Bratislava – Banská Bystrica, Zvolen – Košice a Banská Bystrica – Vrútky/Ostrava.
Mezi Zvolenem a Košicemi přibudou dva páry nových vlaků na šest denně. Více vlaků má jezdit také například mezi Prievidzou a Bratislavou, rovněž dojde k navýšení počtu spojů ze čtyř na šest párů denně. „Posila v podobě osmi nových spojů na lince Košice – Zvolen a Bratislava – Prievidza o něco zjednoduší život našim cestujících na těchto linkách. Naším spoločným záměrem je nepřenášet každodenní zpoždění mezi Palárikovom a Žarnovicou na cestující mezi Zvolenem a Košicemi,“ řekl Roman Koreň, předseda představenstva ZSSK. Novinkou je také nová přímá linka Nitra – Hlohovec – Trnava, na které se budou střídat v hodinovém taktu osobní vlaky a regionální expresy.
ZSSK vrátí i tři páry komerčních vlaků IC mezi Bratislavou a Košicemi. Cesta mezi oběma městy bude o tři minuty delší než dosud (nejrycjhlejší 4 hodiny a 43 minut). Důvodem jsou chystané práce na koridoru, zejména v žilinském uzlu a mezi Púchovem a Považskou Bystricí.
Z Košic do Miškolce a Budapešti bude jezdit namísto dvou párů vlaků celkem 7 párů vlaků kategorie EC ve dvouhodinovém intervalu. I nadále zůstane zůstane turistický celoroční vlak z Bratislavy-Petržalky do Mürzzuschlagu v Rakousku v alpském pohoří Schneeberg. Vlak je v provozu každou sobotu a neděli, zastavuje přímo u lyžařských areálů.