Budování dálničního mostu u Uherska: Omezení na trati by v úterý mohlo skončit
Při stavbě dálničního mostu přes trať byl 25. října zjištěn pokles části konstrukce, průjezd vlaků je omezen.
Provoz na železničním koridoru u Uherska na Pardubicku by se mohl v úterý odpoledne vrátit k běžným poměrům. Sdělila to Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia CS, která buduje úsek dálnice D35 z Časů do Ostrova. Při stavbě dálničního mostu přes trať byl 25. října zjištěn pokles části konstrukce, vlaky zatím místem jezdí rychlostí omezenou na 50 kilometrů v hodině.
Kvůli závadě na konstrukci nechalo Ředitelství silnic a dálnic ihned preventivně zastavit provoz na trati. Ještě týž den byl obnoven po dvou kolejích s omezením rychlosti, další zatím zůstávají nevyužívané.
„Situace zatím trvá, a to minimálně do úterního odpoledne, kdy by se dotčené strany měly sejít. Poté by se omezení mohlo zmírnit, měla by se zvýšit rychlost projíždějících vlaků,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Podle Štočkové byl příčinou poklesu části boční konstrukce na budovaném mostě podél železniční trati v Uhersku nevhodně navržený montážní prostředek. „Technické řešení jsme předali investorovi ke schválení. Poté se za podmínek maximální bezpečnosti všech v místě práce naplno obnoví,“ uvedla Štočková. Termín dokončení dálničního úseku příští rok by událost neměla ohrozit.
Dálniční most dlouhý asi 175 metrů nad železniční tratí u Uherska je atypickou a komplikovanou stavbou. Dálnice D35 povede v místě opěr asi 11 metrů nad nynějším terénem tak, aby byla dodržena podjezdná výška železniční tratě. Konstrukci bude tvořit střední komorový nosník o třech polích s rozpětím 50, 72 a 50 metrů s dobetonovanou horní deskou mostovky. Části mostu se zatím budují na obou stranách frekventované trati, ve finále se spojí otočením nad kolejiště.