Italská dálniční společnost se stala druhým největším železničním dopravcem v zemi

Lokomotiva společnosti InRail. Pramen: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:InRail_E190_311_San_Zeno-Folzano_20120110.JPGLokomotiva společnosti InRail. Pramen: https://commons.wikimedia.org/wiki/File:InRail_E190_311_San_Zeno-Folzano_20120110.JPG

Propojení silniční a železniční dopravy je podle společnosti Autostrada del Brennero budoucností mobility.

Italská společnost Autostrada del Brennero, která postavila a spravuje dálnici A22 od brennerského průsmyku k Modeně, se v říjnu stala druhým největším nákladním dopravcem na italské železnici. Stalo se tak díky akvizici železničního dopravce InRail. Informovala o tom italská média.

Skupina, kterou z 85 procent vlastní samosprávy z okolí dálnice, vstoupila na železnici už koncem 90. let. Kvůli rostoucímu provozu nákladní dopravy na dálnici se zaměřila na kombinovanou přepravu a získala železniční firmy Brennero Trasporto Rotaia, Rail Traction Company a německou Lokomotion. Akvizicí InRailu se v Itálii zařadila na druhé místo za státní společnost Mercitalia Logistics ze skupiny Ferrovie dello Stato.

„Jde o klíčovou transakci. Propojení silniční a železniční dopravy je budoucností mobility, na které se chceme podílet. Chceme posilovat nejdůležitější spojení Itálie s Evropou, kterým je brennerský koridor,“ uvedl výkonný ředitel Autostrady del Brennero Diego Cattoni.

Skupina podle něj vypravuje 12 tisíc nákladních vlaků ročně, přes Brenner převeze po železnici 800 kamionů denně.

Tagy Autostrada del Brennero InRail Itálie
14 komentářů