Čtyřkolák, Elinka, Kachna i aerovka prezidenta Beneše. Tábor oslaví výročí trati Praha – Vídeň

Vůz M 400.001 z roku 1903 přezdívaný Elinka. Pramen: NTMVůz M 400.001 z roku 1903 přezdívaný Elinka. Pramen: NTM

Součástí doprovodné přehlídky bude například nejstarší elektrická lokomotiva na českém území E225.001 z roku 1906.

Tábor se v sobotu 2. října stane centrem velké železniční slávy. Na zdejším nádraží se bude slavit 150 let trati Vídeň – Praha (v roce 1871 se dopravě otevřel úsek Gmünd – Veselí nad Lužnicí – Praha). Součástí akce budou jízdy historických vlaků i přehlídka železničních a silničních veteránů.

Zřejmě největším lákadlem budou jízdy parním vlakem, v jehož čele bude lokomotiva 434.2186 Čtyřkolák. Vlak pojede z Tábora do Chýnova a zpět a také z Tábora do Božejovic a zpět. Návštěvníky bude vozit i historický motorák M 240.028 Kachna společnosti Railway Capital. Tento vůz pojede z Tábora do Milevska a zpět a také z Tábora do Chotovin a zpět.

Vůz M 400.001 z roku 1903 přezdívaný Elinka. Pramen: NTMAero 50 HP Edvarda Beneše (r.v. 1939). Pramen: NTME225.001, nejstarší elektrická lokomotiva na českém území vyrobená továrnou Františka Křižíka v roce 1906. Pramen: NTMParní lokomotiva 434.2186 Čtyřkolák z roku 1917. Pramen: České dráhyMotorový vůz M 240.028 zvaný kachna.
Pramen: Railway CapitalMotorový vůz M 240.028 zvaný kachna při přesunu z Krnova do Jemnice.
Pramen: Railway CapitalElinka.
Autor: České dráhyNádražní budova Tábor. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=16872315

Součástí doprovodné přehlídky bude například elektrický vůz M400.001 Elinka (r. v. 1903), nejstarší elektrická lokomotiva na českém území E225.001 z roku 1906 nebo automobil Aero 50 HP z roku 1939, který sloužil v exilu prezidentu Edvardu Benešovi. Všechny tři exponáty dodá Národní technické muzeum. Konat se bude i výstava Velorexů.

Program, jízdní řády a další informace jsou na stránkách Českých drah Vlakem na výlet.

První vlak z Vídně do Prahy přijel po této trati 14. prosince 1871. Na tehdejší nádraží Františka Josefa v Praze přivezl devět cestujících. Celá trať se stavěla pět let jako soukromý podnik.

Tagy parní vlak Tábor železniční nostalgie
15 komentářů